Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19181 til 19200 af 156338
-
Yo kan Sommersupplering overlappe Studiestart?
ForumindlægJeg er overlykkelig over at have fået min studieplads og venter stadig på at vide om jeg skal starte September eller Vinterstart, nåh men jeg går indtil videre udfra jeg skal have sommerstart og det er også det jeg har prioriteret. Jeg skal supplere Kemi C- til B-niveau fra d.20 juli til d.28 ... -
Hvad sker der rent fysisk ved interferens
ForumindlægJeg prøver at forstå hvad der sker på mikroskopisk niveau, når to mekaniske pulser af samme amplitude interferer. Jeg synes ikke det er logisk, at de bare udslukker hinanden - eller jo, fordi det er det eneste der giver mening ud fra symmetriprincipper, men jeg synes stadig det er svært at fors... -
Skal det virkelig være HHX?
ForumindlægJeg har siden ottende klasse haft denne her drøm om at gå på HHX, men har ofte oplevet lave karakter i matematik. Jeg ligger mellem 4-7, men sprogligt er jeg meget godt med. Det bare mere træls at man ifølge den nye gymnasiereform skal have mat på b eller tre sproglige fag (det med de tre sprogli... -
Karaktergivning 1g
ForumindlægHej alle sammen. Jeg får mine første standpunktskarakterer på mandag, og ser på ingen måde frem til at få gode karakterer. Jeg er meget utilfreds med hvordan de første par måneder er forløbet, og synes ikke lige umiddelbart at vores lærere har et godt grundlag at bedømme os på. Jeg ved go... -
Professor eller Ingeniør?
ForumindlægSådan ligger landet: Jeg vil utrolig gerne være professor eller forsker i evolutionærbiologi, da dette er et felt hvor min passion er utrolig stor. Men her for et lille stykke tid siden, forslog mine forældre, at jeg måske skulle kigge lidt på en ingeniør uddannelse istedet, fordi at mit matemat... -
Må en lærer sige følgende?
ForumindlægHej alle, jeg er en glad 1.G'er, men har dog nogle få problemer.. Vi har en matematiklærer, som er meget negativ - den første dag vi startede med at have ham, sagde han følgende:"Hej. Mit navn er XXX, jeg er en gammel stodder. Jeg glæder mig til at gå på pension." I løbet af den... -
DANSK STIL, vedr. mine associationer vedr. høflighed.
ForumindlægHej, jeg vil bare lige hører om der var en eller anden her inde, som kunne tænke sig at kigge min stil igennem? jeg har afleveret det, men jeg er aligevel usiker om den lægger på et 9 kl.'s niveau? Bare en kort lille mening omkring den, vi være super :-) ER HØFLIGHED EN BY I RUSLAND? Som udga... -
To ubekendte
ForumindlægJeg har en retvinklet trekant, som skal have omkredsen 30 og arealet 30. Bestem længden af siderne i denne retvinklede trekant? Så for jeg dette: 1) a+b+c=30 og 2) 1/2*a*b=30 og 3) a^2+b^2=c^2 udtrykket for f.eks b isoleres i en af ligningerne, f.eks. nr 2. b=30/(1/2*a) denne værdi sætt... -
Trigonometri og lidt algebra
ForumindlægGodmorgen Jeg skal vise for hvilke vinkler a der gælder sin4(a) − cos4(a) > sin2(a) − cos2(a)? sin4(a) − cos4(a) ≥ sin2(a) − cos2(a)? Håber på et hint eller lignende. -
vektor
ForumindlægA(-2,1), B(3,-1) C(1,-2) Punktet D er givet ved: OD=AB+2CB Opskriv parametrefremstilling for den linje, der går igennem punktet D og har AB som retningsvektor -
Monotoni forhold - Føler selv jeg har gjort noget galt, eller er der noget jeg har misset
ForumindlægHej Studieportalen Jeg ved godt at jeg er sent ude, men jeg sidder med et spørgsmål angående Monotoni forhold. Jeg plejer normalt at kunne låse sådanne opgaver men denne gang synes jeg den driller lidt. Det drejer sig om en opgave fra Eksamensættet sidste år, dog fra B-Niveau. Opgave: Jeg... -
Funktion
ForumindlægHey..Har en opgave jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre med.. Så håber her er en der kan hjælpe..Opgaven lyder som følger:Funktionen f er givet ved f(x) = kvr(x). For x>0 betegner P(x , kvr(x)) et punkt på grafen for f. En linje n går gennem punktet P og står vinkelret på tangenten t til g... -
STX eller HHX??
ForumindlægHej.. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på :-) Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg er bare så i tvivl om det skal være HHX eller STX. Grunden til at jeg er i tvivl er, at jeg gerne vil slippe for de naturvidenskab... -
Differentialligner
ForumindlægHejsa. Håber der er nogen, som kan hjælpe :) Er igang med et projekt i matematik og er gået i stå i denne opgave, som lyder: Find ud af hvornår fiskebestandens væksthastighed ikke ændrer sig, når den ikke udsættes for fiskeri, og forklar deraf, hvorfor vi benytter ordet ligevægtskonstant om K... -
Olie produktion - Fællesfagligfokusområde
ForumindlægVi er en gruppe i 9.klasse som vil sætte pris på lidt hjælp til vores fremlæggelse om olie produktion, det er under overemnet 'Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget'. Vi har fokus på Syntetisk olie som erstatning. Vi har undersøgt kulkæder, olies sammensætning i sig selv... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej alle, jeg skal oversætte en tekst fra dansk til tysk, men har svært ved at komme i gang. Vores lærer har nemlig givet os nogle praktiske råd som jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe mig til at forstå hvornår og hvordan de skal bruges. Her er de praktiske råd: • Der er tre relative pronomi... -
differentialligning
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp ved slet ikke hvordan jeg skal løse denne opgave: 1. opstil en differentialligning der beskriver hastighedsudtryket for reaktanten A som funktion af tiden. I skal opdele spørgsmålet i nulte, første og anden ordens reaktionen. som koncentration af A benyttes [A] 2. O... -
grænseværdi
Forumindlægy=-0,016*LN(x)+0,051*LN(c+x), hvor c er en positv konstant og 0<x<uendelig. Funktionen er aftagende til en værdi af x, hvorefter den vokser. Hvordan beregner jeg denne værdi af x? -
Vinkel
ForumindlægOpg 35. Hvordan regner man A ud -
Matematik hjælp-partial
ForumindlægEr lost i metoden til at løse opgaven; Vis, at når a,b,c og d, hvor c ulig d, er konstanter, findes der konstanter p og q, så (2x-4)/x^2 -3x+2 = p/(x-1) + q/(x-2)
