Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19181 til 19200 af 40954
-
historie 8 klasse niveau
ForumindlægHej derude håber i vil hjælpe mig lidt. Jeg skal til at læse en helt masse om Den Kolde Krig og vil høre om der er nogen der evt vil fortælle kort om hvad Den Kolde Krig var? Kan det passe at det var en krig imellem USA og Sovjetunionen, og hvorfor opstod den krig? -
Valget 2011 - hjælp til opg 2
ForumindlægHello SP. jeg er lidt i tvivl om hvad det er jeg bl.a. skal komme ind på i denne opgave? nogle som har nogle forslag evt? På forhånd tak 2) Undersøg på baggrund i valgresultatet den parlamentariske situation i Folketinget efter valget. -
løse
Forumindlæghvordan løser jeg sådan en opg: I et bestemt kredsløb er strømstyrken I (t) (målt i ampere) en funktion af tiden t (målt i sekunder). Det oplyses, at I(t) er løsning til differentialligningen 0,4*(dI/dt) +10*I = 9 hvor I(0) = 0 a) bestem strømstyrkens væksthastighed, når strømstyrken er... -
Hvordan siger man (...) på fransk?
ForumindlægHej alle der læser med :-) Jeg skal lave en fransk oversættelse, men har problemer med hvordan jeg skal oversætte følgende sætning: "De fik deres livs oplevelse" Er der et fast udtryk for dette på fransk? Hvis ikke, kan det passe at det er avoir man skal bruge? Og i så fald, hvilken ... -
Nyttevirkning
ForumindlægEr det rigtigt at jo højere nyttevirkningen er jo bedre eller er det forkert? -
Christiania
ForumindlægJeg har om Christiania i Projekt opgaven og mangler ideer til spørgsmål. Så det ville virkelig hjælpe mig meget hvis i havde nogle gode ideer til nogle spørgsmål :) -
Snyd
ForumindlægIkke fordi jeg har snydt til min srp, men er bange for at jeg måske har skrevet af i en del af min opgave fra nettet eller en hvilken som helst bog. Ved i hvilke programmer lærerne bruger for at finde ud af om man har snydt så jeg kan rette på de fejl jeg har for er virkelig bange for et -3 -
folkeskolens afsluttende prøver??
ForumindlægJeg går i 9.klasse og skal til terminsprøver her efter ferien. Er der nogle der ved om de opgaver vi får udleveret om de er helt nye, eller om det er nogle gamle opgaver de tager for forrige år?? Der er nemlig noget der hedder december prøver og maj prøver, og decemberprøverne bliver jo holdt i d... -
Viking
ForumindlægHej er der nogen som har skrevet om vikinge skibe ( hvordan de var opbygget osv) -
Min fritid på spansk førnutid (præsens) og førdatid (perfektum)
ForumindlægHej jeg søger en frivillig som er villig til at kunne hjælpe med at få rettet mine fejl og fortælle hvad det er der er godt galt med det jeg har skrevet. Jeg er ikke så god til spansk, da jeg allerede på forhånd godt ved at vedkommende som vil hjælpe, kommer til at få det hårdt. Det kunne være de... -
Det økonomiske kredsløb
ForumindlægHej. Vores overordnede emne er vendepunkter, og vi har valgt at snakke om det økonomiske kredsløb. Det kunne være fantastisk hvis i kunne komme med nogle ideer til hvad vi kan snakke om (så det hænger godt sammen med det overordnede emne). Har i nogle ... -
Det moderne gennembrud - den sociale ulighed?
ForumindlægHej derude. Er der en som sidder, og lige kort vil forklarer mig noget om det moderne gennembrud - den sociale ulighed? Det ville være super! KH -
vici i imperfektum
ForumindlægHvis jeg nu vil oversætte: Jeg kom, jeg så, du sejrede, hedder det så veni, vidi, viciebas? Eller vicisti? -
Forklaring på "absolute adverb"
ForumindlægHej derude. Nogen der kan forklare mig, hvad et "absolute adverb" er? -
Utilfreds over eksamensforløb i DIO
ForumindlægHej Jeg har lige været oppe i dio-eksamen, hvor jeg har fået en karakter, som jeg ikke mener afspejler min egentlige præstation. I mit eget oplæg kom jeg efter min mening ind på alle punkter som står skrevet i bekendtgørelsen: "Bedømmelsen er en vurdering af, i hvilket omfang eksaminande... -
Uddannelse hvis man er interesseret i arbejde i FN
ForumindlægHej, Jeg har en drøm om at arbejde med bekæmpelse af sult, ulighed og fattigdom m.m ved at arbejde i en nødhjælpeorganisation såsom FN fx. i UNICEF, men jeg er meget i tvivl om, hvilken uddannelse der vil være den bedste hvis jeg ønsker at arbejde inden for dette område. Jeg har en samfundsvi... -
Navneord, Verber og adjektiver
ForumindlægForstår ikke lige den første “Nomen”/Navneord. Hvad skal jeg skrive på de små linjer før ordet? Er det Die, Der osv???… Og hvorfor står der Sg., -n, Pl, Osv efter ordet?? og som det sidste spg vil jeg bare spørge om jeg har gjordt resten rigtigt :) -
kredsløb
ForumindlægHej. Vil gerne hjælp til denne opgave. Tak på forhånd. Hvilket diagrammer viser korrekt det elektriske kredsløb og hvorfor? Se vedhæftet -
Hvad er Kasus?
ForumindlægHej allesammen:-) Min veninde, og jeg skal lave en film, om kasus. Vi har ledt overalt på nettet, men har ikke rigtig fundet, noget rigtigt svar. (Alle spørgamålene er omkring 'Kasus') Hvad er Kasus? Hvad bruger man det til? Hvad er en sætningsanalyse? Hvordan laver man en sætning... -
Stil til tysk
ForumindlægHej Jeg skriver tysk stil, og der er nogle sætninger som jeg er i tvivl om. Er der nogen som vil hjælpe mig med at rette dem? Her er sætningerne: 1. Man kann auf Entdeckung gehen und neue Menschen treffen. 2. Ich denke, dass es am meisten Spaß macht, wenn Sie mit ihrer Familie oder ihren F...
