Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 19181 til 19200 af 60202
-
Forsæbning af et fedtstof
ForumindlægHej Jeg er ved at bearbejde et forsøg, jeg kan komme op i til eksamen på turbokursus. Om forsæbning af et fedtsstof. Vi titrerede hhv. 25 ml KOH med 2 g olie og 25 ml KOH uden noget - med saltsyre. I KOHblandingerne var phenolptalein. Er det rigtigt forstået, at opløsningerne skifter farve f... -
Negativt integral
ForumindlægJeg skal bestemme den fuldstændige løsning til differentialligningen -y'=k, i stedet for at omskrive den til y'=-k, kan jeg så godt sige, at jeg tager det negative integral til -y'=k? Eller er det ukorrekt at sige det sådan? -
Kinematik - hastighed
ForumindlægHejsa jeg prøver lige igen, jeg fik et svar tidligere som henviste til en tidligere tråd, men efter at have brugt noget tid på at kigge den igennem, kom jeg ikke tættere på at løse opgaven. Som sagt fik jeg svarene a) =12,5 s // b) = 350 m Om dette er relevant ved jeg ikke for at løse opgave... -
Dekomposition af matrix
ForumindlægHej Jeg skal foretage en dekomposition af en deformationsmatrice, K I den forbendelse kan jeg ikke finde ud af at finde den transponerede rotationsmatrice V*. Håber nogen kan hjælpe mig!? -Tak -
Skal man have matematik på HHX
ForumindlægSkal man have matematik på HHX tre år? -
Omskreven cirkel
ForumindlægHej Alle hvordan kan jeg argumenté for at ABC er retvinklet ? Hvis jeg ved at OA=OB=OC ! Jeg har ikke noget tal og derfor har det svært med at argumenterer ! Se venoig vedhæfte figur: -
Alkan (hjælp til tegning)
ForumindlægDet er godt nok pindligt, ahah. Jeg ved ikke, hvad jeg har lavet. Tvivler på det kan være korrekt. Nogen der hurtig vil se om, dette er korrekt (billede vedhæftet). Spøgsmålet siger, at jeg skal tegne strukturformel + stregformel for: 6-ethyl-2,3,5,5-tetramethylnonan På forhånd tusinde tak. -
analyse af et værk fra mellemkrigstiden?
ForumindlægHej folkens. Kender i nogle gode noveller der er udgivet første gang i mellemkrigstiden 1918-1940 ? jeg skal skrive en "rapport" om en fiktiv novelle, udgivet i mellem dette årstal, og jeg har søgt lidt rundt og prøve at finde nogle noveller, men det gik vidst ikke lige så godt... Det ... -
løse en ligning
ForumindlægHvordan løser jeg den her ligning? Jeg kan ikke finde nogle videor eller side som forklarer hvordan man løser en ligning med to x'er? nogen som kan hjælpe? og som i kan se så er det så langt jeg er nået -
Elektrisk kraft
ForumindlægEn proton bevæger sig i et homogent elektrisk felt mellem to modsat opladede plader. Spændingsforskellen mellem pladerne er 10,V og afstanden i mellem dem er 5,0 cm. Protonen har massen 1,67*10-27. Hvordan beregner jeg den elektriske kraft på protonen mellem pladerne? -
ikke stationær molbalance + udled den tilhørende differentialligning
Forumindlægkan nogen hjælpe med denne opgave? jeg sidder fast. -
vektorfunktioner
ForumindlægHej. Jeg har brug for at få den vedhæftede opgave forklaret -
Matematik på b+ niveau?
ForumindlægHvordan er det at have matematik på b+? Er det ligesom B eller føles det ligeså hårdt som A? -
Bestem en forskrift for vektorfunktionen
ForumindlægHej. Når jeg integrerer s'(t) så får jeg ikke det svar som er angivet i opgaven? Hvad skal jeg præcist gøre her? -
Bestem længden af banetorvet CE
ForumindlægHej med jer! Jeg sidder med et spørgsmål, som jeg ikke lige kan knække koden til. I finder opgavebeskrivelsen i filen som billede. Jeg håber, I kan hjælpe mig :) -
OH- og H3O
ForumindlægOPGAVEN LYDER SÅLEDES: der afvejes 0,5 g NaOH der opløses i 0,350 L vand ved 25 grader a) hvad bliver OH-? -
Hjælp (Ks)
ForumindlægVi skal beregne pH ved ækvivalenspunktet. Til at begynde med har vi at gøre med en titreringsreaktion: eddikesyre + natriumhydroxid = natriumacetat-ion + vand Ved ækvivalenspunktet gælder: n_syre = n_base Ved ækvivalenspunktet er alt reaktant dannet til produkt, og dermed er pH-værdien over... -
fældningsreaktioner og opløsninger
ForumindlægVedhæftet opgave! HEEEELP! På forhånd tak! -
Spørgsmål omkring termodynamik
Forumindlæghey folkens har fået et spørgsmål som lyder "Bestem kompressionsprocessens polytropeksponent." dog ved jeg ikke hvad det er jeg skal regne ud entlig er nogle der kan give en formel eller noget ? -
Integral af brøk.
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en opgave, som jeg ikke har lært at tilgå. Hvordan tilgår man opgaven?
