Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19181 til 19200 af 152921
-
Luftarter
ForumindlægJeg skal gætte fire luftarter, jeg ved at de fire luftarter er nitrogen, hydrogen, oxygen og carbondioxid. I diagrammet står der du sætter en glødende træpind ned i luftarten og træpinden bryder i brand: Hvilken luftart? Du sætter en glødende træpind ned i luftarten og luftarten brænder med... -
Havvand, igen.
ForumindlægJeg har virkelig problemer med denne opgave: 6) Antag at chloridionerne udelukkende findes sammen med natriumioner, og beregn massen af NaCl i 1 liter vand. En som vil hjælpe mig, og forklare hvilke tal og udregningsmetoder jeg skal bruge? Tak! -
afstem
Forumindlægafstem reaktionsskemaet for titreringen . c- atomerne i ascorbinsyre har ikke alle det samme OT, og gennemsnittet i OT er ikke et helt tal? C6H8O6 (aq) + I2 (aq) --> C6H6O6 (aq) + I – (aq) på forhånd tak :) -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Hvad sker der med kviksølv og guld når de kommer i kontakt med hinanden?
ForumindlægJeg har hørt om amalgam, men jeg kunne godt tænke mig en mere detaljeret forklaring:) håber i vil hjælpe mig, tak på forhånd :) -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo... -
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Termodynamik
ForumindlægVi har følgende ligevægt: (Z)-2-buten --> (E)-2-buten <-- Jeg har tidligere beregnet ligevætgskonstaten ved 97C til 2,32. Spørgsmålet lyder så: Beholderen opvarmes til en højrere temperatur, og der indstiller sig en ny ligevægt mellem de to isomere stof... -
ethylethanoats opløselighed i vand
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal argumentere for ethylethanoats opløselig i vand. Jeg er klar over at estere normalt indeholder en del carbonatomer, som gør dem lange, og derfor upolære. Men jeg er også klar over at ester-delen i ethylethanoat kan indgå hydrogenbindinger (pga. dens t... -
Syre/base, i hjemmet :S!?
ForumindlægHej ,det rasmus :) Jeg mangler hjælp til hvilke syre/baser vi bruge dagligt i hjemmet eller udenfor, men noget som vi bruger i dagligdagen..fx Eddikesyre :D skriv så mange som muligt, og jeg skal bruge dem til i morgen, så er virkelig i nød. Håber nogle er så venlige at hjælpe ;) - Rasmus -
Iforhold til stx 1g
Forumindlægjeg har lige afsluttet 1g med i snit på 5,5 , jeg ville høre om man stadig kan ændre dette gennemsnit i 2g ? om jeg stadig har chance til at ændre det? -
reaktionsskema
Forumindlæge. Opskriv et reaktionsskema for reaktionen og angiv hvilken reaktionstype der er tale om. c-c=c-c-c + i2 -----> C2H10i2 Er det rigtigt? -
DOPING
Forumindlæghej, er der nogle her som har skrevet en 9. klasses projektopgave om DOPING, kunne godt bruge nogle ideer ;D -
Kemiske engelske ord
ForumindlægHej jeg siddder og skal skrive et abstract og derfor har jeg brug for noget hjælp til at oversætte følgende ord: Halveringstidsmetoden Reaktionshastigheden Reaktionsorden Reaktionskinetik Vækstmodel Differentialligning Er der nogle der kan hjælpe? på forhånd tak -
Neutralisering af base med vand.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen. -
Haster!! Mat B. Mundtlig eksamen i morgen.
ForumindlægHej jeg ville h&#248;re om man m&#229; tag maskine skrevet notater med ind til den mundtlig eksamen i matematik B. Da alle mine notater er maskine skrevet, er det nemmer for mig at printe det ud? -
Differentialregning
ForumindlægHåber der er nogle der vil hjælpe mig :) det første spørgsmål: Giv mindst 2 mulige eksempler( fra forskellige fagområder) på, hvordan differentialkvovienten af en funktion kan fortolkes. husk ved fortolkningen at få enheden med. det andet spørgsmål: Gør kort rede for, hvordan differentialregnin... -
Standardtilstand!
ForumindlægHej alle Hvad skal jeg fokuser på når spørgsmålet lyder: - Kan en reaktion forløbe selv i standardtilstand ved 60 grader ? Tak på forhånd ! -
Sur eller basisk?
ForumindlægHvordan finder man ud af om en opløsning er sur eller basisk? fx. en opløsning med [OH] = 0,004 M ? Gerne med GOD forklaring :D Tak på forhånd.. -
Antal af ligander?
ForumindlægHej :) Har brug for jeres hjælp. Hvis jeg nu har metalionen Co2+ eller Ni2+, hvordan ved jeg så hvor mange ligander C2H8N2 (1,2-diaminoethan), der binder sig til hvert metalion?
