Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 19181 til 19200 af 32798
-
FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )-
Forumindlægheej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper. -
FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )
Forumindlægheej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper. -
Væksthastighed, differentialregning
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til lidt matematik: Funktionen nedenfor angiver hvordan en variabel y ændrer sig som funktion af tiden t. Bestem væksthastigheden til tiden t og til tiden 20. a. y=f(t)=5,7+3,2e^-0,051t -
Nogen der kan/gider hjælpe ?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en opgave for i matematik som jeg ikke rigtig forstår. Spørgsmålet lyder : Beskriv de statistiske deskriptorer og diagrammer som anvendes ved grupperede observationer. Kan nogen hjælpe mig. det vil være en stor hjælp :). -
vilkårlig firkant
ForumindlægHej alle jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik jeg tror jeg skal bruge en formel eller sådan - vis man skal dele en vilkårlig firkant op i 4 lige store dele. det må være en formel for det jo venlig hilsen Steffen Skovgaard Loop -
Ti-83 søges
ForumindlægHej..Jeg er lige begyndt i 3.G og har taget matematik på højniveau, det er godt nok kun niveau B men for en sproglig så er det, det højeste vi kan få. Nå til sagen. Jeg skal desværre bruge en Ti-83 og vil nødig ud og giver mere en 1000kr for den, så jeg ville høre om nogen havde en til salg til e... -
Ligning med x i nævner
ForumindlægHey hey. Jeg har ikke kigget på matematik i 10 år, og har derfor brug for lidt vejledning til følgende ligning:(2+x/5x-15)+(1/5)=(7/15)+(2/3x-9)Mit spørgsmål er så: hvordan finder jeg en fællesnævner for brøkerne? - jeg er helt blank... -
Matematikopgave
ForumindlægHej...Ville høre om der er nogle der vil være søde og hjælpe mig med opgave 3.009 i eksamensopgaver i matematik. for jeg forstår ikke hvordan man kan beregne højden når man kun får oplyst at bredden på huset er 9,2 m. På forhånd TAK -
Hjælp til geometri
ForumindlægHey..Jeg behøver hjælp til tre opgaver. Så hvis du er et matematik geni eller bare har forstand på geometri ville det være vildt cool hvis du gad hjælpe mig lidt!Jeg sender opgaverne i en email, så giv mig venligst din email-adresse!På forhånd tak! -
Kvadratisk programmering
ForumindlægHejsa :) Er der nogen som har lavet handelsskolens matematik A skriftlige eksamen maj 2003 og maj 2004? Der er nemlig én opgave pr. eksamenssæt om kvadratisk programmering, som driller mig. Mvh. Julie -
Hjælp!
ForumindlægEr elendig til matematik og ligninger.Nogen der kan fortælle mig hvordan denne skal løses? Nogen En funktion er givet ved f(x)=((1)/(4))x^(4)-2x^(3)+4x^(2)+3 A - Løs ligningen f'(x)=0 -
Bestem nulpunkterne vha. nulreglen
ForumindlægMatematik på B-niveau. Opgaven lyder som følgende: Benyt nulreglen til at bestemme nulpunkterne for følgende funktioner: A) f(x) = 3(x - 2)(x + 3) Nogle der kan hjælpe? -
Regulær keglestub
ForumindlægHey , jeg har en hjemmeopgave til på tirsdag. Det er den første aflevering i matematik på 1. år på HTX.. Det går sån set bare ud på at jeg skal have formlen på siden s..Jeg har lille r store R og h.. -
Differentialregning
ForumindlægHejsa.. Jeg er i gang med min Matematik aflevering til imorgen. Men jeg er gået i stå i opgaverne 5, 6 og 7. Ville være meget glad vis noget ville hjælpe i disse 3 opgaver. Jeg har prøvet, men forstår spm ikke hel. Opgaverne er vedhæftet... -
Prøve i vækstmodeller
ForumindlægHej derude.. Jeg skal til matematik prøve i vækstmodeller på tirsdag.. Men jeg har så meget svært ved at se forskel på eksponentiel, lineære og potentiel udviklinger? Hvornår ved jeg, hvilken formel jeg skal bruge af de 3.... -
HELP
ForumindlægHej er der nogle herinde som er gode til Matematik, HELP... jeg skal regne dette her 2(x+1)> ½(x+3)+3/2x, 2xianden+6x+8=0 håber der er nogle som kan hjælpe Ps. jeg vil meget gerne have mellemregningerne også... tak -
HEELLP!
Forumindlægnogen som kan hjælpe med matematik?hvordan kan man finde en forskrift for en lineær funktion???her er tallene..: rumfang: 0,75 - 0,90 - 1,00 - 1,60 - 2,5 brændetid 10 - 15 - 17,5 - 35 - 55det skal give en lineær funktion.. -
Diameter på kugle i kvadrat..
ForumindlægHej..!Jeg sidder og laver lidt matematik, og er nu kommet til en opgave som jeg ikke lige kan finde ud af.: Beregn diameteren på den største kugle, der kan presses igennem et kvadrat hvor siderne er 6,5 cm..! Jeg kan godt gennemskue at diameteren en 6,5, men hvordan regner man det ud..? M.v.h. Bu... -
Algebraiske og nuneriske metoder
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en matematik aflevering til i næste uge og jeg har fået en opgave hvor man skal forklarer forskellen på algebraiske metoder og numeriske metoder. Er selv i tvivl om hvad forskellen er så ville høre om der var nogle af jer der kunne forklare mig det. På forhånd tak. -
M'(0)??
ForumindlægHej...har lavet en matematik opgave, men jeg kan ikke gennemskue dette praktiske spørgsmål, håber på hjælp!M(t) er den udvunde oliemængde til tidspunktet t.hvorledes kan M'(0) så fortolkes i en olieudvindingsmæssig sammenhæng??
