Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 19181 til 19200 af 32900
-
Hjemmeside til øvning
ForumindlægHej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol. -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle! Jeg skal til terminsprøve på mandag i Matematik, og sidder derfor og regner på en masse opgaver uden hjælpemidler. Jeg er dog kommet til denne opgave, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. Hvad gør jeg? Og hvilke råd har I til mig, hvis jeg støder på sådan en opgave til prøven? -
Årsprøve for putter!
ForumindlægTænkte på, hvilke spørgsmål man kan blive stillet til mundtlig matematik årsprøve i 1.g... Har ingen anelse om hvordan et spørgsmål kan lyde...Nogen der ka fortælle mig hva deres lød på, eller hva man kunne forestille sig det var, når det kun er 1.g?? :) -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
kuglens centrum
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal bestemme centrum og radius af kuglen. Ved godt hvordan man gør, men kan simpelthen ikke finde ud af, at aflæse z-koordinatet. x er 1, y er -2, men ved ikke hvad z er. Ligningen ser ud som følgende: -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave angående at sammenligne 2 boksplot ved at indrage kvartilerne... Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er temmelig lost.. Tak på forhånd :) -
Potensregler
ForumindlægHej alle, jeg har matematik på b, og jeg skal have en "lille" test her tirsdag d.14 april, og det ville være dejligt hvis i ville hjælpe mig med at fortælle hvad det er jeg skal gøre udover at læse op på det, men hvad der specielt er vigtigt i dette emne På forhånd tak. -
terminsprøver
Forumindlæghej jeg er en pige der går i 8kl mandag d.12/12-2011 er der terminsprøver på min skole. og det er FØRSTE GANG JEG FÅR NOGEN RIGTIGE TERMINSPRØVER er der råd til hvordan man kan blive bedre til matematik eller hvordan man kan forberede sig til terminsprøver??????????????? please hjælp mi... -
vækst modeller
ForumindlægHej alle sammen.Skal op i matematik på mandag (2.g), og et af vores emner er vækstmodeller. Det er virkelig noget af det sværeste jeg har været udefor. Er der nogle som sidder med nogle gode noter eller evt. på en anden måde kunne hjælpe mig?PÅ forhånd tak. -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave angående at sammenligne 2 boksplot ved at indrage kvartilerne... Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er temmelig lost.. Tak på forhånd :) -
Hjælp til Opgaver inden for rumgeometri: vektorer og linjer.
ForumindlægHej derude. Jeg har en matematik aflevering for, om vektorer og linjer. Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp... Opgaverne er vedhæftet, jeg bruger progamet maple, så hvis nogen har forstand på det, ville det være endnu mere perfekt. Jeg kunne virkelig godt bruge alt form for hjælp!! - Tak på ... -
Differentiering og tangentlinje
ForumindlægHej Studieportal Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg tror, jeg gør det mere besværligt end det egentlig er. Så nu beder jeg om lidt hjælp. Det er opgave b) og c), jeg har problemer med, a) var let nok. Opgaven er vedhæftet som fil. Lidt hjælp ville være meget påskønnet. Tak! -
sinus og cosinus
Forumindlæghmm.. jeg har et problem med Sinus og cosinus, min matematik lære er ret så dårlig, og han forklare dem som at man kan trykke på [sin] og [cos] på lommeregneren.. men ikke reglerne for det. Hvordan regner man Sinus og Cosinus ud i hovedet, eller på et stykke papir? -
Regneforskrifter - Lineær vækst.
ForumindlægHej! Jeg er igang med en matematik rapport, der omhandler lineær vækst. Derstår jeg skar forklare teorien bag regneforksrifter og bestemmelse af a og b ud fra to givne punkter, er det ikke det samme? - eller er jeg helt gal på den. -
Betallingsring SRP
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i betallingsringen i Samfundsfag og Matematik her fra d. 6, men jeg er ikke så god til at komme med ideer, er der nogle der har en idé til hvad en overordnet problemformulering og nogle problemstillinger. På forhånd tak :D -
Integral regning
ForumindlægJeg har et problem med min matematik aflevering i denne uge:Man skal beregne stamfunktionen til 1 /√ (4x+1)(altså 1 over kvadratrod 4x+1)Hvordan gør man det?Finder bare stamfunktionen til en sammen sat funktion, jeg er lidt lost! -
andengradspolynomier og faktorisering???
ForumindlægHej alle. har fået stillet denne her opgave i matematik, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe den an? lidt hjælp?? Opgave: Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x) = x^2 - x - 2 og faktoriser polynomiet? -
Hjælp til mat. opgave
ForumindlægHej,Har siddet og puslet i længere tid nu med opg. 4.017 i Eksamensopgaver i matematik og er ikke kommet så vidt. Opgaven lyderLøs ved beregning 2 * e^(2x) + 7 * e^x - 4 = 0 -
reducering
Forumindlægjeg vil gerne starte med at undskylde da det er et lidt dumt spørgsmål, men jeg har svedt at matematiken ud i løbet af sommerenferien...hvordan reducerer man følgende:ab-bc-----cb-abog er facit til:16x+4-----4x+4ik:4x--x??? -
kvadrat rod
Forumindlæghalløjsa jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal finde kvadratroden af en firkant uden lommeregner... da jeg ikke har nogle regneregl for kvadratrødder har jeg brug for lidt hjælp: så er der nogel der kan fortælle mig hvordan jeg finder kvadratroden af en firkant ??
