Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19221 til 19240 af 29738
-
Klage over eksamenskarakter i skriftligt mat (HTX)
ForumindlægHej SP, Vi har netop nu fået vores karakterer tilbage fra vores skriftlige eksamener, og jeg vil i den forbindelse høre om der er nogle af jer der har erfaring med at klage over deres karakterer i matematik? Jeg har egentlig fået 10, hvilket er en fin karakter, men efter sammenligning med både ... -
Nedbrydning af glukose
ForumindlægHej, Jeg mangler lidt hjælp til følgende figur http://bioaktivator.systime.dk/fileadmin/filer/figurer_fra_Biologi_C_B/Modul_1-20/13_Omsaetning_af_kulhydrater/Figur_1_-_Nedbrydning_af_glucose.png Jeg er helt blank angående den, så hjælp ville bliver værdsat meget! -
Tyngdeacceleration - et skema som er lidt forvirrende.
ForumindlægHej :) I dette skema står der så 'Tyngdeacceleration på overfladen af forskellige himmellegemer,' og jeg er lidt forvirret omkring, hvad skemaet lige netop viser, altså hvordan det skal aflæses. (måske er det et virkeligt dumt spm., som jeg har stillet da jeg har en stor hovedpine lige nu... -
Aktionspotentialet - Har jeg forstået det rigtigt?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at analysere en figur: http://www.nucleus.dk/fysiologibogen/2/014.pdf - og det ville være dejligt hvis I ville hjælpe mig med at finde ud af om jeg havde forstået det helt rigtigt! Figur 4: Aktionspotentialet ? Endeknop fra en neuron --> Vil overfør... -
mængdeberegninger - molarmasse for lightergas
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i kemi. Jeg sidder og læser mine rapporter igennem, og kan pludselig ikke huske, hvordan jeg har gjort i mine beregninger. Jeg skal finde stofmængden for lightergassen, vha idealgasloven. Da trykket jo afhænger af temperaturen, skal jeg derfor finde trykket i ba... -
SPØRGSMÅL OM UNIVERSITET - at tage fag om
ForumindlægHej alle jeg har søgt lidt på nettet og de fleste universiteters hjemmesider. Jeg vil høre om nogle af jer derude, har styr på omkring, at tage et fag om på universitet? hvordan foregår det hvis man har dumpet alle 3 forsøg man har fået. Eller kan man uden problemer vælge at tage sit år om,... -
Forkastning, forskydning og foldning
ForumindlægOkay, jeg har i geografi en opgave om pladetektonik. Jeg har fundet alt hvad jeg skulle om konstruktive, destruktive og transforme pladerander og forstået det fuldt ud. Men da jeg så kommer til spørgsmålet om hvad en forkastning, forskydning og foldning er, løber jeg helt tør. Har ledet længe på ... -
elektromagnetisme
ForumindlægHej jeg er I gang med at skrive fysik rapport i 9 klasse,om elektromagnetisme, men jeg har et problem: I min fysikbog ny prisma ni står der "Vi sender en jævnstrøm igennem en ledning for at undersøge, om en elektrisk strøm påvirker en magnetnål. Magnetnålen giver et kraftigt udslag. Omkri... -
Dansk stil "Hanne vibeke holst vs Niarn"
ForumindlægJeg har lagt sidste hånd på en stil med følgende opgave. Nogen som vil rette den? Opgave: Med udgangspunkt i en redegørelse for henholdsvis Hanne-Vibeke Holst og Niarns holdninger skal du diskutere hvorvidt rapperes sprogbrug kan være farlig. Målgruppe og medie: almindelig interesseret læser af... -
Mængder
ForumindlægHejsa, det ville være rart om der var en som kunne hjælpe mig igennem opg. 4.5 her: (evt bare nogle hints) http://www.econ.ku.dk/okofh/Teaching/LASP/LASP-opgavesamling.pdf Er A og U den samme mængde? -
Rettelse af brev , danke.
ForumindlægHeej. Nogle rare sjæle der vil rette ? Helst rettelse af grammatik. Det er et lille brev! Beschwerde Paula. Mir geht es gut. So ich bin also an das Internat. Hier soll ich also bleiben. Das Internat ist sehr langweilig und traurig. Aber die Erzieher sind sehr nett zu mir. Meine Zimmer befin... -
Vinkelhastighed, pendul
ForumindlægJeg har en kugle med masse m, der er forbundet med to snore til en lodret stang. Der er tale om en konstant vinkelhastighed. Jeg skal finde den mindste vinkelhastighed der skal til for, at den nederste snor er spændt - hvilken forudsætning må gælde i det tilfælde? -
Dogville
ForumindlægHej Jeg er igang med at foretage en analyse af filmen "Dógville" med henblik på dens handling. Hele filmen er jo en konflik mellem Grace og byen indbyggere - det gode og det onde, men jeg kan ikke finde ud af at sætte handlingen ind i berettermodellen. En der kan hjælpe med det? (Jeg ... -
Hjælp med 2 asymptoter
ForumindlægJeg har denne funktion: f(x)=(5x-1)/(2x+6) Jeg skal finde de 2 asymptoter der er! Men jeg er en hat til det! En der kan hjælpe mig? -
saltvands basiske egenskaber
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive et bachelor projekt som omhandler, om hvorvidt scrubber teknologien er et fordelagtigt miljømæssigt alternativ, og mangler hertil en bekræftelse/forklaring på min påstand. Det er ved at være et par år siden jeg havde kemi, så jeg aner ikke om jeg er korrekt i min a... -
Læge
ForumindlægHej mit navn er Daniel. Jeg har lige afsluttet 1.g og starter i 2.g den 14 august... jeg har et snit på 7.8 da jeg fik 7 i 3 aflustende fag (biologi, samfundsfag og medie) jeg kom dog til eksamen i medie og fik 10 (let). er der stadig håb for en ivrig studerene der drømmer om at hjælpe andre ig... -
skrive en stil
ForumindlægEr her nogen der er gode til at skrive stil og som har tid til det, det skal svare til A niveau på gym. og det er en dobbeltstil dvs 6 sider? er meget tidspresset derfor spørge jeg om det? jeg giver 400 kr -
For langt mellem bopæl og studiet?
ForumindlægJeg skal starte på lærerseminaret i Søborg, jeg er spændt men så er der et problem. Der er næsten en times kørsel fra min bopæl og seminaret. Jeg har ikke mulighed for at flytte tættere på skolen, desværre. Er det bare mig eller behøver jeg ikke at bekymre mig om afstanden mellem min bopæl o... -
The White Mans Burden
ForumindlægHej , jeg er i gang med at læse The White Man´s Burden, og kan desværre ikke rigtig forstå hvad den handler om. Er der nogle der vil hjælpe mig med, hvad første vers handler om: Take up the White Man's burden. Send forth the best ye breed. Go bind your sons to exile To serve your capti... -
En termisk motor
ForumindlægHej Jeg har siddet med en fysik opgave i snart en time nu og har stadig ikke fundet ud af hvordan jeg kommer i gang med opgaven. Jeg har været ind og læse lidt om termodynamik og entropi, men kan virkelig ikke regne ud hvilken formel jeg skal benytte. Så håber virkelig der er nogen, som kan ...
