Kemi

saltvands basiske egenskaber

07. september 2016 af stikdeno (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej jeg er igang med at skrive et bachelor projekt som omhandler, om hvorvidt scrubber teknologien er et fordelagtigt miljømæssigt alternativ, og mangler hertil en bekræftelse/forklaring på min påstand.

Det er ved at være et par år siden jeg havde kemi, så jeg aner ikke om jeg er korrekt i min antagelse:

Scrubberen fungere således at man renser røggassen for SO2 ved hjælp af vand som bliver forstøvet hendholdvis ud over røggaseen. Vandet som man bruger til at rense røggassen med, vil efterfølgende blive ledt videre direkte ud i havet. Hertil er der nogle retningslinjer for hvad ph-værdien af dette vand må være. Røggassen er syrlig, hvilket vandet også vil blive, så for at imødekomme disse retningslinjer benytter man saltvand, som vil neutralisere det til at være indenfor grænseværdierne. 

Her tænker jeg, at man vha. af denne metode kun vil nedsætte molarmassen - SO2 partiklerne vil stadig være til stede, og derfor stadig have et miljømæssigt indvirking på havmiljøet.

Ja! jeg har en vejleder, men jeg tror ikke han aner en disse om kemi....

alle inputs vil blive modtaget med kyshånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. september 2016 af mette48 (Slettet)

Regner du med at en af os laver undersøgelserne og skriver teorien for dig.

Så er du da på vej til at snyde dig til en bachelor.

Læs betingelserne for brug af dette forum nederst på denne side.

Svar #2
07. september 2016 af stikdeno (Slettet)

Hej mette

Sikke dog et postulat du gør dig. Nej jeg vil gerne vide om hvorvidt jeg har fat i den lange ende, hvis du har kapactitet til at kunne forstå det. Min bachelor tager ikke udgangspunkt i denne problemstilling.

Skriv et svar til: saltvands basiske egenskaber

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.