Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19241 til 19260 af 77388
-
Ressonans
ForumindlægHej, Jeg har et spg. Når der er ressonans, hvordan er det så med energien? Er energien så højst? Og hvorfor er den det? -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
Forsøg med syre
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til fysik eksamen. Jeg står bare og mangler nogen forsøg man kan lave med syre, eller baser. Det behøver ikke at være kompliceret eller noget. Ganske simpelt er også helt fint :-) Tak på forhånd! -
Radioaktivitet
ForumindlægHey... er der ikke nogen der ude.. som kan hjælpe mig med nogle notater til 10 klasses neveau.... om rardioaktivitet.. det ville virkelig være en hjælp. har nemlig endel problemer....QeenGirl -
planer efter 3.g??
ForumindlægNu er vi jo nogle som bliver færdige her til sommer og så er det at jeg i hvert fald er meget i tvivl om hvad jeg vil med min videre uddannelse eller om jeg skal holde et år fri.. så tænke det kunne være sjovt at høre hvad i andre skal lave?? Om i skal holde fri, rejse eller uddannes?? -
g(x)=x^a?! :)
ForumindlægHej alle, Jeg har fået et spørgsmål som lyder, bevis at g(x)=x^a er differentiable - nogle venlige mennesker som vil hjælpe mig med at gribe den ad?? Skal have besvaret det til i morgen, så hvis i gad hjælpe mig hurtigst muligt? På forhånd tak -
HJÆLP! Hvilke gymnasie skal jeg vælge?
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse og skal til at vælge hvilke gymnasie jeg ville sætte som 1. prioritet o.s.v. Jeg tænker meget på STX frederiksberg og Gefion gymnasie. Jeg har været på besøgsdag på begge gymnasier og jeg synes at der er både fordele og ulemper ved dem begge. Hvad synes i at jeg skal tage... -
Fuldt pensum
ForumindlægHej ! Jeg går i 2.g, og vi sad i dag i klassen og diskuterede betingelserne for at blive indstillet til at skulle op i fuldt pensum. Det virker som om at fraværs-time-tallet svinger rigtig meget fra skole til skole, og i nogle tilfælde har folk modtaget 2 skriftlige advarsler, imens andre efte... -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
Jules Verne rejsen til månen metode??
ForumindlægHej:) Skal op til AT eksamen i morgen i dansk og fysik med rejsen til månen af JV og sidder og tænker på om der er nogle der ved hvilken metode han gør brug af? (hypotetisk deduktiv metode eller induktiv metode?) hans hypotese – at det er muligt at affyre et bemandet projektil til månen - ... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt? -
FSA - det spørgsmål/emne man trækker?
ForumindlægHejsa.. :) Når man skal trække et spørgsmål til fysik/kemi eksamen, hvordan kunne et spørgsmål så lyde? Og står der på papiret hvilket emne man har trukket, eller skal man selv finde ud af det via spørgsmålet? Og hvormange spørgsmål vil der stå? - Og kan man godt komme op i to emner, der måske ik... -
Reducer..
Forumindlæg1) (a-9)*(a+9)=?? 2) 2*(3a-2b)+b 2*3a = 6a 2*-2b= -4b -4b+b= -3b 6a-3b??????? -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
Team Danmark
ForumindlægFor at være helt ærlig, så forstår jeg altså ikke helt meningen med det her Team Danmark. Jeg er lige startet i en klasse på mit gymnasium, og vores klasse er ÅBENBART - uden at jeg vidste det - medlem at Team Danmark, hvilket betyder at vi først skal møde 9:35 tirsdag og torsdag som klasse. For ... -
Forberedelse til engelsk FSA !
ForumindlægJeg har et spørgsmål. når jeg skal fremlægge mit selv valgte emne, skal det tag 5 minutter? hvis nu jeg kun bruger 3 minutter trækker det ned? -
Karakterer - skrubforvirret!
ForumindlægHej Studi. Er simpelthen pivforvirret. Den ene siger det ene, den anden siger det andet. Standpunktskarakterer - bliver de kun brugt til at motivere eleverne? Bliver de på en eller anden måde regnet sammen med karaktergennemsnittet? Eller er det kun årskarakterer (bliver påført beviset, hvis ma... -
Er der nogen som kan hjælpe mig??
ForumindlægKære brugere Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene fysik og matematik og har valgt fysik som hovedfag og matematik som sekudær fag ,begge fag er på A- niveau. Jeg skal beskæftige mig med svigninger i fysik og differentialligninger i matematik og ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op :(... er d... -
HF på gym eller VUC?
ForumindlægJeg ved ikke om jeg skal tage en HF uddannelse på gymnasiet eller VUC. Det der taler imod gymnasiet, er at jeg tror jeg måske er lidt for gammel til det (23 år), da de fleste der går på gymnasiet er i 18 års alderen (det er i hvert fald hvad jeg er blevet fortalt). Jeg snakkede med en vejlede... -
Monotiniforhold og ekstrema?
ForumindlægHej Jeg er igang med at løse denne opgave men mangler lidt hjælp: Undersøg følgende funktion mht nulpunkter, fortegn, monotoniforhold, ekstrema og værdimængde. Jeg er indtil videre kommet frem til følgende: f(x) = x^3-6x^2+9x-4 Nulpunkter (via p/q-metoden) x=1 : f(x)=0 (x^3-6x^2+9x-4):(x-1)...
