Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 19241 til 19260 af 32798
  • SSO- konklusion

    Forumindlæg
    Er der nogle faste rammer for hvad en konklusion i en matematik opgave skal indeholde? Tommelfingerreglen siger, at det netop er heri man besvarer spørgsmål fra indledningen. Men hvis indledning består i at man fortæller hvad man i opgave vil komme ind på, og arbejde med, hvordan håndterer man så...
  • Find side c, når man kender b,a og <A

    Forumindlæg
    Hej folk :) Håber i vil hjælpe mig. Jeg er meget dum til matematik. Jeg skal finde siden c. Vi kender allerede a,b og vinkel A. a = 9 b = 8 <A = 40 grader. Please hjælp mig, har virkelig brug for det!!! :)
  • kreative ideer?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til at hjælpe en dreng fra 2. klasse med noget matematik, hvilket han har svært ved. Hans forældre vil gerne, at det er i form af lærerige tal lege. Er der nogle der har nogle sjove og gode ideer? Håber på svar :)
  • En funktion er defineret ved: f(x)=3*ln(x+1)-x^2, x>-1

    Forumindlæg
    hejsa, sidder med en matematik og kan ikke finde ud af denne opgave. det ville være dejligt hvis nogen her inde kunne hjælpe. A) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(0,(f(0)) B) besten monotoniorholdene for f.
  • opgaver på internettet

    Forumindlæg
    nu er jeg så uheldig at have smidt mit opgavehæfte i matematik væk, det hedder eksamensopgaver og er til A-niveau. skal lave opgaverne i aften og ville derfor spørge om der er nogen der ved om man kan finde de opgaver på internettet?
  • Opgave i mat - vækst.

    Forumindlæg
    Jeg er gået i stå ved en matematik opgave omkring vækst. En funktion er givet ved f(x) = x^a, bestem a, når det oplyses, at f(x) vokser med 15%? tak på forhånd.
  • Privatlærer søges

    Forumindlæg
    Hej. Er en dreng på 18 år, fra Helsinge i Nordsjælland, der søger en privatlære. Jeg går på 2. år på HHX og har Matematik B. Mine karakterer ligger ikke det rigtige sted, på skalaen og har brug for at få dem højere op. Venlig Hilsen Philip
  • Fibonaccitallene

    Forumindlæg
    Hej alle matematik-interesserede...Skal til at skrive SSO om Fibonaccitallene, og er lidt på bar bund med hensyn til materiale.. Foreløbig har jeg kun én bog.. Det ville være rart hvis nogen har beskæftiget sig med Fibo-tallene og kender flere bøger!! Mvh Louise
  • Bestem sin v, cos v, og tan v

    Forumindlæg
    Hej :-D Jeg er meget i tvivl om jeg har gjort det rigtigt, jeg stinker til matematik... Her er et link med billedet af trekanten: http://peecee.dk/upload/view/354869 Altså hilke skal divideres? :-) sådan cos v = hos. katete/hypotn. Hvordan ville i gøre?
  • Bestem k

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har en aflevering i matematik, og jeg kan ikke finde ud af denne opgave: Bestem tallet k , således at linjen med ligningen 2x-3y =k sammen med koordinarakserne danner en trekant med areal 30. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak :)
  • Linjestykket lABl

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har fået stillet en opgave i matematik. Jeg skal finde linjestykket lABl af den vedhæftede trekant. Jeg kender vinkel B og C. Jeg kender desuden også linjestykket lBCl. Håber virkelig der er en der vil hjælpe. Mvh Nina
  • Ensvinklet trekanter

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder med en opgave i matematik om ensvinklede trekanter, som jeg ikke helt forstår? Spørgsmålet lyder som følgende: Forklar og opskriv forholdet mellem siderne i to ensvinklede trekanter. Håber der er en venlig sjæld der kan hjælpe :) Mvh. Simone
  • Andengradspolymon

    Forumindlæg
    Har fået en opgave i matematik, som vi ikke helt kan finde ud af? Nogen der kan? Koordinaterne til de tre punkter er målt til følgende: A(0,5;0,9), B(0,95;1,9) og C(1,8;1,4). a) Bestem et funktionsudtryk til beskrivelse af banekurve.
  • parabel

    Forumindlæg
    Nogen som kan hjælpe? er hat til matematik. Spørgsmål: Undersøg om en lastbil som er 2,5 m. og 4 m. høj kan køre igennem tunnelen? Den er 20 m. bred og 4,3 m. høj.
  • HJÆLP MED TIDEN

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har problemer med at finde ud af tiden i matematik. fx. solen står op kl. 06:30, og går ned kl 17:45. Hvor lang tid varede dagen? Aner ikke hvad man skal gøre i sådan en situration. HJÆLPP
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej alle jeg sidder og skal op i matematik terminsprøve i morgen. Jeg sidder derfor og kigger på nogen differential ligninger. Er dog faldet over en som volder mig problemer. Håber i vil hjælpe mig.. det er opgave 13 opgave 14 kunne jeg også godt tænke mig lidt hjælp til På forhånd tak
  • 2. gradsligning

    Forumindlæg
    Hej alleHåber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej i matematikken er lige startet på hf b niveau.Har en ligning der hedderx^2-3x-10=0Jeg har ikke set sådan en før så jeg håber at der er en der vil hjælpe mig på vej.
  • noter

    Forumindlæg
    hej jeg vil spørge om der er nogle som har b niveua noter går på første år på gym. Og har matematik på b niveua, Vil spørge om der er nogen som kan sende mig noter specielt om emnet trignometri. Vil være meget godt hvis i kan sende det til følgene mail. [email protected]
  • Kristensen & Rindung

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne købe Kristensen & Rindung Lærebøger i Matematik for gymnasiet. Kan I skaffe dem? Og hvad kommer de til at koste? Kan jeg betale med kort? Med venlig hilsen Bernhard Mollerup
  • Logaritmen???

    Forumindlæg
    hej:) jeg har en matematik lærer som er meget glad for at man skal kunne regne alt på en lommeregner, og jeg vil derfor hører om der er nogen som ved hvordan man kan udregne Logaritmen(log/ln) i hånden hvis der fx. stod, og bare generelt: ln (16/4) = ?