Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 19261 til 19280 af 198015
-
Kemi haster !!!!
ForumindlægHeeej. Vil hører om nogen vil hjælpe mig med en kemi opgave. Det er opgave 3 om Bariumsalte (i den vedlagte link) http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF03/Opgaver%20gl%20ordning/kemi2003%2010%202.ashx Håber virkelig nogen vil hjælpe. Tak. Lærke -
Metode til indhold af C (kulstof)
ForumindlægHeej :) Hvilken eller hvilke metoder kan man benytte til at bestemme blades, eller planters, indhold af C (kulstof)? Har selv tænkt over 14C-metoden, eller at man tørrer bladene og vejer det - men her er det vel mængden af organisk materiale, og ikke specifikt C, som man finder??? -
pyramide formel ???
ForumindlægHej jeg prøver at forstå hvorfor man siger at formlen for en pyramide er 1/3*g* h ? Jeg forstår hvorfor man siger g*h Men Hvorfor lige præcis 1/3 ? -
Stress
ForumindlægCase om stress It Bjarne -
Gandhi
ForumindlægJeg er igang med at skrive om Gandhi i engelsk, men det er meget svært at vælge hvilke emner jeg vil komme nærmer ind på pga. jeg har kun 5-6 minutter til at fremlægge. Jeg vil selfølgelig gerne fortælle om de vigtigste ting indenfor hans liv.. På forhånd mange tak -
Bredde, højde og areal på en facade
ForumindlægHej Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal regne Opgave 12 i det vedhæftede ark. -
Ønsker forklaring for segmentering
ForumindlægHej! Jeg skal til at lave en segmentering for en virksomhed, for at finde frem til en målgruppe, som jeg skal markedsføre for. Det er ved at være noget tid siden, at jeg har haft om emnet, og har ikke tilstrækkeligt med noter til helt at forstå segmentering :-(... Jeg er godt klar over, at man ... -
Er fotosyntese vigtigt for andre organismer?
ForumindlægHej jeg har følgende spørgsmål til biologi eksamen: forklar den overordnede opbygning af et økosystems fødekæder, herunder hvorfor alle organismer i økosystemer er afhængige af planternes fotosyntese. Der er to ting i denne opgave. 1. forklar opbygning af økosystemets fødekæder (er det ikke bar... -
Brydningsloven
ForumindlægHejsa, jeg sidder og læser op til eksamen og er nået til emnet lys og bølger. Herunder udleder jeg brydningsloven: Jeg forstår ikke hvorfor indfaldsvinklen i er den samme i trekant ABC nedenfor og hvorfor brydningsvinklen b er den samme i trekant ABD: Ville være lækkert hvis nogen kunne giv... -
MATEMATIK AFLEVERING!!!
ForumindlægHej alle jeg har en matematik aflevering for og der er en opgave jeg sidder fast i, opgaven lyder således: angiv sidelængden og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32000 m2 -
6.6 middelværdi
ForumindlægUdgangsspændingen fra en variabel spændingsforsyning forløber efter en sinuskurve med maksimalværdi 311 V og frekvens 50 Hz, dog mangler ved den aktuelle indstilling de første 45 grader i hver halv-periode. b) Beregn spændingens middelværdi og effektværdi. For at beregne spændingens middelværd... -
Strømningslærer
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgave 3. Billede er vedhæftet. På forhånd tak! -
Vis at X_A = 22
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået denne opgave (vedhæftet). Og jeg kan ikke forstå hvordan man regner XA ud, eller hvad den værdi lige præcis er. Det ville være logisk hvis det var det højeste punkt i det gråtonede areal, men når jeg prøver formlerne med henholdsvis 22,1 eller lignene testværdier... -
Den kolde krig
ForumindlægJeg har 3 spøgsmål jeg skal besvare. Er der nogle som kan hjælpe mig? 1.Hvorfor var spørgsmålet om ansvaret for den kolde krig politisk vigtigt såvel i øst som i vest? 2.Hvad er grundidéen i den sovjetiske/kommunistiske fremstilling af baggrunden for konflikten? 3.Hvad er grundtanken bag den t... -
Formel
ForumindlægHej Har lige nogle spørgsmål. Hvad er formlen til kerneenergi? Hvad er formlen til fossile energikilder og vedvarende energikilder? -
Syre/base-reaktionsskema
ForumindlægHejsa! Kan nogen fortælle mig om denne reaktion er korrekt skrevet op? CH3COOHNa + H20 → CH3COO- + H30+ + Na+ Specielt mht. Na, jeg er faktisk ikke helt klar over hvor jeg skal "gøre af den"? :) På forhånd mange tak for hjælpen. -
hvad betyder
ForumindlægHvad er nærsyn Hvad er en sjosker?? -
Psykologieksamen
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i psykologi og prøver at få styr på mine noter...Det er dog lidt svært for mig at overskue, hvordan man bliver eksamineret - især i de forskellige psykologiske teorier og retninger...Vil spørgsmålene ikke ofte basere sig på en sammenligning af de forskellige retningers ... -
Optimal salgspris
ForumindlægHvordan regner man den optimale salgspris og afsætning ud? Hvilke tal skal man bruge? Jeg kan bare ikke få det til at hænge sammen. Jeg vil være meget glad for et godt svar, tak. -
Hvilken magt har EU-parlamentet?
ForumindlægJeg skal kunne fremlægge om hvilken magt EU-parlamentet har.Håber I kan svare på det.
