Søgning på: fysik noter c. Resultater: 19281 til 19300 af 84814
-
Andengradsligning
ForumindlægHej Normalt siger man jo, at en andengradsligning skal være på formen: ax^2+bx+c=0 for at man kan løse den. Men hvad så hvis der står ax^2+bx+c=f(x)? Er f(x)=0 eller? -
Integrere
ForumindlægHej. Når jeg skal integrere et*1/2 burde jeg vel få et*1/2*t+c men af en eller anden grund får mit CAS værktøj: et*1/2+c.... HVad gør jeg galt.. -
Find fortegnsvaration og løs uligheden
ForumindlægHej jeg sidder og fumler med to opgaver. (c og d) Har fundet a og b a= Nulpunkter= (3,0) og (-1,0) b= 4(x^2-2x)-3) Ved ikke om det har nogen relavans til opg c og d overhovedet. -
Hypotenusen | Matematik formelsamling
KompendieHypotenusen er den længste linje i en retvinklet trekant.Retvinklet trekant med hypotenusen og kateterne markeret.En retvinklet trekant består af tre sider, hvoraf to af dem ligger vinkelret på hinanden, den tredje er hypotenusen. De to vinkelrette sider kaldes kateterne.Hypotenusen ligger altid ... -
Antal timer og afleveringer ved højniveaufag
ForumindlægSøger en side, hvor der er beskevet de enkelte valgfag. Herunder er jeg interesseret i kemi, matematik og fysik A-niveau.Vil specielt gerne vide hvor mange afleveringer der er i de enkelte fag, samt antal timer (mener det er 5?...)Har været inde på www.uvm.dk og lede, uden held.På forhånd tak for... -
Radioaktive Stråler? Alfa- Beta og Gammastråler
ForumindlægHej .. Går i 9 klass,e skal op til fysik og kemi imorgen . Jeg ved ikke hvad jegskal sige og gøre hvos jeg trækker Alfa / Beta eller Gammastråler. Er der nogen af jer, som skal op i det, eller har været det, som har en god ide om hva man ka sige og hvilket forsøg man kan fremstille ? .. På F... -
STX eller HTX << Læge >>
ForumindlægHeya jeg har besluttet mig for at være læge ^^ -.- Men er det så HTX jeg skal tage eller STX? Hvad er bedst. Og hvilke fag? Havde tænkt mig A-Mat A-Fysik B-kemi ?? Kunne i komme med nogle gode råd? Skal jeg tage biologi istedet for ... hvad? Tak tak :D OG VIGTIGT: Synes i jeg burde tage 10. k... -
Differentialligning
ForumindlægHej Jeg skal vise at: v(t) = c_2*e^(-(k/m)*t)-mg/k Er løsningen til følgende differentialligning: dv/dt = -(k/m)*v-g Det er fra fysik, hvor k er en konstant og e er Eulers tal, og c_2 en abitrære konstant. Tak på forhånd. -
Problemer med Engelsk komma sætning
ForumindlægJeg er normalt meget god til engelsk, men jeg må indrømme jeg har store problemer med engelsk komma sætning. er der nogle der gider at kigge på mine oversættelse, hvor det specielt er komma fejl i skal rette.\n\n1.Faktisk har jeg fundet et nyt job\n1. Actually I have found a new job. (der kan bad... -
Rettelse af en lille smule engelsk :P plz
ForumindlægHEEEY,, håber i gider at rette nedenstende tekst :D Skinhead is a story about a young boy, Jim Hawkins, who lives in an ordinary working-class area. He joins a gang and thinks he receives the respect and satisfaction, by violence. Skinhead takes place in Plaistow, London’s EastEnd, in a ... -
Engelsk avisartikel
ForumindlægHeysa, jeg har en engelsk oversættelse af en dansk avisartikel, jeg meget gerne vil have, at i gad kiggge igennm.På forhånd - mange tak for hjælpen!Den danske tekst:Det er hjernen, der bestemmer, om vi blever forelskede, og det vedtages i et meget primitivt, gammeldags område for drifter og insti... -
Mere engelsk :P
ForumindlægSå er der endnu engang engelsk :P Vil være rart hvis en eller anden gad lige se på den :) There is always a line by the till (cash register) in the supermarket where I usually do my shopping, because half of them usually are closed. And what is then the advantage of being able to find your grocer... -
oversættelse
ForumindlægNytænkning eller tradition ? Et af Hollywoods gamle temaer, som man har fået ind med modermælken , blev påny taget op i 1990 i Kevin Costners film 'Danser med ulve'. Filmens hovedperson , John Dunbar , spilles af Constner selv , som blev dagens helt , da han udviser et usædvanligt helte... -
Homogent elektrisk felt
ForumindlægEn pladekapacitor anbringes vandret i tyngdefeltet (+ øverst, - nederst). Der er vacuum mellem pladerne, og pladeafstanden er 9,0mm. Spændingsforskellen mellm pladerne er 450 V.a) Find den elektriske feltstyrke mellem pladerne.E = U/d = 450V/0,009m = 50kV/mEn meget lille plastickugle med massen 2... -
Afskaf idræt
ForumindlægEr der nogen der deler min holdning om at idræt burde afskaffes som obligatorisk fag i gym.? Hvorfor? Hvorfor ikke? -
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
Engelsk oversættelse - rettes:-)
ForumindlægLondon, d.28.decemerKære MaryDet var vel nok skuffende at besøge London igen efter så mange år. Jeg er sikker på, at London konkurrer med Rom om at være Europas kedeligste hovedstad. Man kan undre sig over, at det er kommet så vidt når man ved, at London var verdens centrum i de svingende 60... -
Teknologi
ForumindlægHejsa derude. Jeg håber virkelig på at en af jer dejlige mennesker, der ser mit indlæg vil rette min oversættelse, da jeg er lost når det gælder engelsk. HER ER DET JEG HAR OVERSAT OG LÆNGERE NEDE ER DEN DANSKE VERSION PLACERET: El, TV, radio, telephone and cars are some of the thing the nowada... -
Integral og cirkel opgaver
ForumindlægHvordan bestemmer jeg det ubestemte integrale for1) 3.rod(x) dx2) ((x^2)+1)/((x^3)+3x+2) dx3) x*cos(2x) dxSå vidt jeg kan se er det kun i 3 man skal bruge substitution eller partiel integration?Så en anden opgave.Parabely=x^2-4cirkelx^2 + y^2 - 4y -21 = 0Beregn koordinatsættet til hvert af skærin... -
STX vs. HF
ForumindlægHvad er reelt forskellen på en alm. studentereksamen og på en HF? Jeg mener hvorfor tage en studentereksamen hvis en HF giver adgang til de samme uddannelser? Der må være mere forskel end at man ikke for årskarakterer på HF og skal op i alt.. Hvordan kan man argumenterer for en studentereksamen...
