Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 19281 til 19300 af 32798
-
Grænseværdi
ForumindlægJeg mangler endnu engang lidt hjælp til noget matematik. Jeg skal finde grænseværdien for en funktion, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre det.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1998/hf9881v.pdfDet er opgave 6 fra dette link.Jeg har lavet de foregående opgaver -
Rundetårn Geometri
ForumindlægHej, jeg er blevet stillet den opgave, at jeg skal skrive en matematik raport om geometri i forbindelse med rundetårn. Jeg er rimelig lost, så det ville være great hvis i kunne komme med nogle forslag til opgavetyper man kunne lave. På forhånd tak !:) -
Haster? valg af emne
ForumindlægHi alle Vi er lige i gang med at vælge en emne til vores At synopsis, som skal give en problemformulering til vores studieretningopgave. Emnet skal være ind for emne: Vækst og miljø Jeg har valget hovedfag: Samfundsfag og matematik Så håber i har nogle forslag. ER lidt lost !! -
HJÆLP
ForumindlægHåbet at nogen kan hjælpe med noget matematik, har brug for hjælp til opg 1 i PDF filen. Har brug for hjælp til opg. E, F, G... håber at nogen kan hjælp. På forhånd TAK -
ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT
ForumindlægSKal besvare følgende: Diskuter hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik er nødvendig for at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed (flodkulturer)??? Har ikke en ide :( det haster virkelig. please. hjælp :(((( -
find ligning for linjen
ForumindlægHeey alle derude.. Nogle der kan hjælpe mig. har en matematik aflevering for til imorgen men kan ikk finde ud af det. håber i kan hjælpe mig.. find en ligning for linjen med stigningstal 6 som går igennem punktet (2,13) p.s husk lige mellemregninger så jeg forstår det :) -
Metode ved integrale
ForumindlægGoddag..Jeg sidder og læser op på matematik og har undret mig over noget.Når man skal finde enten det bestemte eller ubestemte integrale kan man benytte sig af "Partiel integration" eller "Substitution"Hvornår bruger man de to forskellige metoder? og er der andre metoder end d... -
Faktorisering+ rødder
ForumindlægHej... Jeg skal op til Matematik eksamen på mandag.. Jeg har svært ved at faktorisere og kan ikk forstå det. Forstår heller ikk rødder?.. Altså bare hva det betyder og hvordan man finder det. Jeg har ikke nogen eksempler på det.. Håber der er nogen der kan hjælpe På forhånd tak (: -
Problemregning + Færdighedsregning
ForumindlægHej.Nu er det sådan, at jeg skal til ottendeklasses årsprøve i matematik i morgen, og derfor vil jeg spørge, om I har ideer til, hvad jeg blandt andet kan øve mig på inden da – for der er vel utvivlsomt opgavetyper, som findes i alle færdighedsark og problemregninger? -
Karakterer A-niveau STX
ForumindlægJeg fik 7 sidste i 2.g sidste år til sommereksamenen og valgte så matematik på A-niveau her i 3.g.Hvis jeg nu får 8 bliver karakteren så 8?Og hvis jeg får 9 bliver den så stadig 8?(fordi karakteren fra 2.g tæller 1/3) -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
Potens funktioner
ForumindlægHej! skal op til skriftligt matematik i morgen og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken notater eller udleveret ark omkring potensfunktioner.Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det ?Går i 1.g. Håber nogen vil hjælpe... -
Ang. gennemsnit ????
ForumindlægHvis man nu får 7 i skriftlig matematikog 10 i mundtlig. Lægger man dem så bare sammen og dividere det med 2 10+7 = 17 17/2 = 8,5 og så runder man det på til 9Så ens karakter i matematik er 9 er dette rigtig ???? -
eksamen
Forumindlæger der nogen der har, eller ved hvor jeg kan finde eksamenssættet "2009 Maj - Matematik - STX A" ? jeg har været i i studienet, men der er kun besvarelserne. Jeg er ude efter selve opgaverne. tak på forhånd -
eksame sæt "øve"
Forumindlægjeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g -
3.gradsligning?
ForumindlægJeg sidder lige og repeterer lidt matematik inden i morgen. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme igang med: Bestem k, så -2 er rod polynomiet p(x) = xˆ3 + kxˆ2 - 3x + 6. -
Boksplot i TI Interactive
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i matematik i morgen, og har i forbindelse med min forberedelse netop opdaget, at jeg faktisk ikke ved, hvordan man laver boksplot i TI-Interactive, hvis man kun har et kvartilsæt at leve det ud fra. Er der nogle som kan hjælpe? På forhånd tak. -
eksamens sæt fra 2003
ForumindlægHej..Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved et sted hvor man kan finde eksamens sættet fra 2003 matematik B, evt. også svarene. Jeg er ved at gøre mig klar til skriftelig eksamen og skal derfor bruge dette sæt som repititions sæt.Hilsen T.Fuglsang -
Hvorfor?
ForumindlægHej ville lige vide. Ved i hvad det vil sige når man får et flueben med parantes i matematik? Jeg har fået flueben altså rigtig ved alle stykker bortset fra 2 og har alligevel fået 8??? Nogle der kan forklare hvorfor???
