Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19321 til 19340 af 40954
-
AT - Titanic
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med at skrive en AT-synopsis, hvor jeg havde tænkt mig at inddrage en bog. Jeg søger en bog om titanic, hvor der bl.a. kommes ind på klasseforskellene på skibet, og der må gerne være nogle af de overlevende fra skibet som indragges evt. Hvis der er nogle af jer som tidl... -
Sætning med ordet "Satisfactory"
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med at skrive en projektbeskrivelse i biokemi og jeg tror jeg har brug for hjælp til at få en sætning til at virke. Lige nu står der: When the method has been satisfactory optimized the logical next step is identification of carbonylated proteins in more complex samples. ... -
Hvad søger jeg.. ?
ForumindlægNu hvor man er student har jeg jo ferie.. men tror at jeg nok har tænkt formeget på eksamen, og helt har glemt tiden derefter.. Så nu skal jeg finde ud af hvad jeg skal være.. Jeg tænkte noget i ingeniør retning, men har svært ved at definere helt præcist hvilken slags.. Jeg vil gerne være nog... -
Samfundsfag
ForumindlægHvad går moms penge til ? f.eks fra erhvervslivet. Hvad er fordele og ulemper ved at sænke og henholdsvis stige moms? -
Enhedslisten
ForumindlægHvorfor stemmer mange akademikere på Enhedslisten, umiddelbart skulle man tro at det skulle være ''fattige'', ment økonomisk og socialt lavtstående grupper/personer ....? -
Akkusativ og dativ
ForumindlægEr denne sætning rigtig? :) Han satte sig ved bordet og lagde bogen på bordet. Er sass sich an den Tisch und lag das Buch auf dem Tisch Akk. Akk. Dativ -
Partier i blå og rød blok?
ForumindlægHey det kan godt være jeg kommer med et lidt dumt spørgsmål og det må i meget undskylde, men hvilke partier er rød blok og hvilke er blå blok, har prøvet at google det men intet nyttigt dukker op (-: -
Kongehuset
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med, hvad kongehusetsfunktion er? -
model for et essay (STX eksamen sæt)
ForumindlægHejsa! Er der nogen der kunne hjælpe mig med at give mig en model eller guide lines til hvad der skal indgår i mit essay. Mit essay er assignment A i et eksamenssæt af STX engelsk. Jeg skal skrive et essay hvor jeg analysere og fortolker Colm Tóibíns "A Journey". Det v... -
velfærdsmodellen i Tyskland
ForumindlægJeg vil gerne forstå den tyske velfærdsmodel Arbejderne betaler en procentdel af sin løn til et forsikringsselskab via sin arbejdsgiver. Man er altså forsikret gennem sit arbejde. Lavtuddannede betaler mindre end en højtuddannede, når de er er på arbejdsmarkedet. Dette medfører, at de lavtlønned... -
opgave med logistisk vækst
ForumindlægHjælp... jeg kan simpelhen ikke finde ud af det her logitisk vækst. hvordan for jeg de rigtige resultater, jeg har kigget hele youtube igennem nu efter hjælp. jeg bruger wordmat, geogebra eller exsel, så hvis nogle kan hjælpe i de cas værktøjer, vil det være super :-) -
Hvorfor deltager flere unge i de demokratiske handlinger online?
ForumindlægHvorfor deltager flere unge i de demokratiske handlinger online? ved ikke hvad jeg skal svarer til det her spørgsmål -
1 tysk sætning
Forumindlæghej, er der nogen der lige vil tjekke om denne sætrning er korrekt ? :) Historien handler om når man ikke kann finde meningen med livet. Die geschickte dreht sich um, wenn man nicht den Sinn des Lebens zu finden kann. -
Eu's vinkel på vældfærdsturisme
ForumindlægHvad er EU's intentione omkring vældfærdsturisme? Fx. Skal eu bestemme hvem, der skal have bønepenge, men ikke blande sig i dagpenge g kntanthjælp som statsministeren har givet udtryk for? Please svar dette er vigtigt. -
Citat
ForumindlægHej. Når man nu har et citat med, skal man så have omvendt ordstilling efter, altså: ''-------'', says he. For det ser ud til, at man muligvis kan gøre begge dele. -
Kortsigtede udbudskurve
ForumindlægEfterspørgslen på et marked i fuldkommen konkurrence er givet ved Qi = 8100−½(P) Udbuddet stammer fra 110 identiske virksomheder med følgende omkostningsfunktionen: Ci = 4000+(2½)Qi^2 a) Bestem kortsigtsudbudskurven for en af markedets virksomheder Jeg ved at den kort... -
Konkurrenceevne
ForumindlægHej, Jeg skal lave en model med 5 faktorer og faglige begrundelser, der påvirker en virksomheds konkurrenceevne Indtil videre har jeg Løn og Kapital Jeg kan ikke komme i tanke om flere, og har brug for lidt hjælp. På forhånd tak :-) -
tysk
ForumindlægHej. Er der nogen der vil kigge dette igennem for mig. Es kann viele Gründe dafür. Ich denke, dass sie gerne eine Nachricht übermitteln. Ich denke, dass sie seine Geschichte zu erzählen will. Es kann auch sein, eine Strafe zu Priklopis Namen veröffentlicht werden. Darüber hinaus ist es auch ein... -
Projektopgave - GRÆNSER
ForumindlægHej Vi har projektuge i næste uge og vores overemne er GRÆNSER. Jeg har vaglt underemnet "En jord, forskellige verdner" vil bare lige hører om i havde nogen forslag til hvad kunne ingå i dette underemne, og hvad kunne problemformuleringen foreksempel være!? Tak på forhånd :) -
Til sidst i sætning med både førnutid og omvendt ordstilling.
ForumindlægHej! Hvis man nu har en sætning på tysk, som både indeholder førnutid og har omvendt ordstilling. Begge ord skal jo være til sidst i sætningen, men hvilket skal være efter det andet? - På forhånd tak!
