Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 19321 til 19340 af 32900
-
Differentialregning
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder og er igang med en matematik aflevering om differentialregning. Jeg er stødt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven er vedhæftet som fil. Jeg vil være rigtig glad, hvis nogle kunne hjælpe. Venlig hilsen, Sofie -
Problem med opgave
ForumindlægHej jeg sidder og skal lave matematik afl. og er stødt på et problem. Opgaven er fælgende:For hvilke tal c, har -2x-24x+c=0 ingen løsninger?Hvis den ikke skal have nogen løsning, så må dHåber i kan hjælpe. -
Midtnormal
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved, jeg skal finde linjestykket AB's midtnormal. Jeg fået af vide at der er linjestykke med endepunkterne A(4,1) og B(-2,-3). Hvordan finder jeg midtnormalen. -
Den sidste spørgsmål, 3.3
ForumindlægHej derude, jeg er virkelig dårlig til matematik og har en opgave for til i dag, har omrking 20 min. så e sød sjæl der kan klarer den her opgave? fra 3.3 til 3.4 zom gerne ind hvis du ikke kan læse hvad der står MANGE TAK -
Tekstopgaver.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har snart terminsprøve, så ville gerne øve mig lidt på matematik problemløsninger. Er der please ikke nogen der vil være søde at give mig opgavsættene fra 2014 og 15 hvis nogen af jer har dem eller ved hvilken hjemmeside man kan finde opgavesættene på. Det vil være en vir... -
AT
ForumindlægHej Jeg har AT i denne uge mellem dansk og matematik om formel logik. Jeg har vedhæftet problemformuleringen, som kræver at der selv bliver oprettet en problemformulering, hvor der herefter skal oprette problemstilling. Nogen som har en idé om, hvordan jeg skal kunne bære mig ad med at formulere... -
haster
ForumindlægHej jeg sidder midt i en matematik opgave, og jeg er gået lidt i stå: opgaven lyder således: i en trekant ABC er a=10 b =15 og c=21 a) bestemn vinkel A og arealet af trekant ABC? -
rummål med vand og cm3
ForumindlægHåber i kunne hjælpe mig med lidt matematik. Her er spørgsmålet: En cylinderisk krukke har en radius på 5 cm, og et rumfang på 1500 cm3. der hældes 0,5 liter vand i. hvor højt op står vandet? på forhånd tak. PS. jeg vil nødvendigvis ikke have svaret, men en forklaring på hvordan jeg skal ... -
Hjælp mig tilbage på sporet :)
ForumindlægHej Finde et eller flere eksempler, hvor jeg undersøger, hvordan matematik og dansk fag via forskellige metoder, teorier og modeller stræber mod ny erkendelse. Jeg skal derefter sammenstille og karakterisere de to fags videnskabelige basis og fremgangsmåder. tak -
Løs 2. grads ligning
ForumindlægHej! Jeg skal løse denne ligning f(x) = x2-4x+5 = 3-x. Hvad skal jeg gøre? Jeg har kun løst ligninger der har været = 0. Har svært ved matematik, så hvis en ville vise mig hvordan man gør og hvorfor. Tak :) -
Hvorfor a=e^ln a
ForumindlægHej! Jeg har lige nu et matematik projekt hvori der lyder følgende spørgsmål: Begrund hvorfor a=e^ln a for alle positive tal a. Jeg har søgt i alle mine bøger samt på nettet, men har ikke kunnet finde ud af hvorfor. Nogen som har lyst til at hjælpe ? -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej... Jeg studerer naturvidenskab på SDU og har i den forbindelse brug for lektiehjælp til matematik, og det drejer sig om følgende kursus: Calculus 2. Prisen kan aftales over telefon, og lektiehjælpen skal være på Fyn. Det drejer sig hovedsageligt om matematikopgaver. -
Hjælp til ligning med kvadratrod!
ForumindlægHej allesammen I min matematik aflevering, består en af opgaverne af nogle ligninger man skal løse. Der er bare en af dem jeg ikke kan finde ud af: -√-x = -6 når jeg udregner den får jeg den til 1/36, hvilket ikke er rigtigt! Noge der ved hvordan jeg skal regne ligningen ud?... -
studieretning med bio A, mat B og psykologi C
Forumindlæghej allesammen jeg skal til at vælge studieretning og har overvejet Biologi A, Matematik B og psykologi C. Er der nogle som har denne linje og vil fortælle lidt om det. Bliver biologi hårdt eller er det til at klare. Håber der nogen der kan dele sine erfaringer. :) -
Matematisk argumentation - Haster!
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring, hvad der forstås ved matematisk argumentation? Er det bare at i matematik, har man et bevis, enten så gælder det, ellers gælder det ikke, hvis der findes et modbevis. Dvs. der kun er et svar? Eller når man argumenterer for et bevis, så tager man det trin for tri... -
Differentialregning - redegørelse
ForumindlægHej alle søde hjælpere derude Jeg sidder med denne her matematik aflevering. Jeg har fået løst alle de opgaver jeg nu skal aflevere, det eneste jeg bare gerne vil jave svar på, er om min redegørelse er god nok? Eller hvad den mangler? Jeg sætter stor pris på din hjælp! På forhånd tak! -
Gymnasie valg
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at kigge på gymnasier, og tænker naturvidenskablig retning. Jeg kan dog kun finde et gymnasie der har en retning der hedder matematik - biologi - kemi. Kender i nogle gymnasier i københavvs området der har en retning der hedder det?:) -
angiv funktionsforskriften for den rette linje?
Forumindlæger der nolge der kan hjælpe mig med det matematik på c??? i min opgave står der at man skal angive funktionsforskriten for den rette linje. opg f : F(4)=3 , nogle der kan fortælle mig hvordan man regner den ud?? -
Isolering af formel
ForumindlægHej Har brug for hjælp! Jeg sidder og kæmper med en matematik aflevering, hvor jeg har nogle opgaver jeg ikke kan finde ud af: 1) Isoler r i formlen l * r^2 + p = q 2) Reducér udtrykket xy + x^2 / xy Tak på forhånd! -
Privatundervisning
ForumindlægHej Kender I en som gerne vil tilbyde matematikhjælp for penge? Jeg har stærkt brug for privatundervisning i integration ved substitution og differentialligninger. Jeg føler mig tryg ved en kvinde, da jeg selv er det, og håber I kender en kvindelig matematik lærer. Mange tak på forhånd!
