Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19321 til 19340 af 26896
-
Andet ord for fotælle..
ForumindlægHej,Kender i andre ord for fortælle?Alt jeg vil gerne (fortælle)... -
blødgøring af hårdt vand ved ionbytning
ForumindlægHej..ved at hælde noget alimindeligt vandhane vand (som indeholder ca++ - ioner) ned i et bærgerglas, samt noget saltopløsning (NaCl), for derefter at putte et par skefulde kat-ion-bytter ned i, skulle man kunne få vandet til at blive blødt frem for hårdt, efter oprøring. Nu har jeg siddet og tæn... -
3 sætninger der driller!
ForumindlægHalløj derude! Er der nogen, der kan sige mig, hvorfor disse sætninger er forkerte? Under forestillingen var en enkelt tilskuer faldet i søvn og kunne næsten ikke vækkes. Während der Vorstellung war ein einzelner Zuschauer eingeschlafen und konnte fast nicht weckt geworden. I denne sag kan d... -
karakterer.. -Fair???
ForumindlægJeg har fået to 03 i matematik.. altså mundtlig og skriftlig.. Er det fair..? De sidste afleveringer fik jeg altså 8 i.. :s vil bare lige høre om nogen af jer har noget bedre at sige end: "Han har altid ret" som min rektor så smukt sagde da jeg gik op og snakkede med ham... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
Differentialkvotient
ForumindlægSkal jo til mundtlig matematik og er ved at lave en lille bog med definitatoner, sætninger og beviser for hvert emne som er opgivet.Er nu kommet til differentialkvotient.Hvordan ville I forklare hvad en differetialkvotient er??ville I bare sige at stigningstallet for grafens tangent i Po(xo;yo) e... -
Apollinsk livssyn??
ForumindlægHej..Er der nogen der gider forklare mig hvad apollinsk livssyn er?? -
Sci-fiction
ForumindlægEr der en bestemt måde man skal gribe analyse af sci-fiction værker an? -
Proton-proton processen
ForumindlægEr lige ved at lære proton-proton processen... Kig på denne side: http://www2001119.thinkquest.dk/servlets/sen_pp-processen.xmlFørst:Neutroner og elektroner - hvilken sidder for oven og hvilken for neden?I tredje process - hvorfor er det lige at resultatet bliver til 4,2 He og 2 * 1,1 H? -
Einsteins specielle relativitets teori - Tidsrejser
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i AT imorgen og sidder med et lille problem. Min fysiklærer sagde at rejser tilbage i tiden ikke var mulige, ud fra einsteins specielle relativitets teori. Jeg kan bare ikke gennemskue hvorfor! Nogen der kan hjælpe mig???? på forhånd tak! -
Ingen karakter i idræt.
ForumindlægHvad kommer det til at betyde for min studenter eksamen og mit gennemsnit at jeg ikke har fået nogen karakter i idræt? Jeg har pga mit knæ ikke kunne være med i timerne siden November 2005.. -
dibrom?
ForumindlægHvis vi har et ukendt organisk stof vi skal identificere. Hvad bruger man så dibromvand til, og hvorfor?Vi fandt ud af at vores stof gav positiv test for dibromvand. Men kan ikke forstå hvad det skal bruges til.Ps. det ukendte organiske stof er en carboxylsyre.Håber nogen kloge hoveder kan forkla... -
Differentialregning
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave: En funktion er givet ved f(x) = -x2 + 4x + 1. Funktionen har et maksimum. Bestem koordinaterne til funktionens maksimum. Tak på forhånd! :) -
gasser
Forumindlæg"I gasblandingen udøver hver enkelt gas åbenbart et tryk, som er uafhængig af andre gasser. Det er et udtryk for at molekylerne ikke påvirker hinanden, dvs. de intermolekylære bindinger er uden betydning."Er der nogen der kan forklare mig, hvordan man kan drage denne konklusion?Hvad er ... -
ASTROFYSIK
ForumindlægHej jeg skal op i astrofysik nu på fredag. Er der nogle som har nogle gode notater, de vil dele?? -
Tysk oversættelse - øvelse 16
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at rette denne oversættelse, så hurtigt som muligt?? Teksten: Denne sommer deltager jeg i et tyskkursus. Kurset finder sted i München. Jeg tilmeldte mig allerede i februar. Først ringede jeg sprogskolen op, og den sendte mig et skema. Min bror hjælp mig med at udfylde d... -
Find sinus for forskellige vinkler
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med at skrive nogle noter til matematik eksamen. Et at punkterne i et spørgsmål omkring sinus er at jeg skal bestemme nogle af de eksakte sinus-værdier for udvalgte vinkler. Og her menes der naturligvis ikke at man skal slå op i sinustabellen eller lommeregneren :) Je... -
Titrering
ForumindlægHejHar et lille problem:"Forklar hvorfor 10 ml svovlsyre og 10 ml saltsyre ikke forbruger den samme mængde natriumhydroxid ved titrering?"Med venlig hilsen Frederik -
180grader?
ForumindlægEr her nogen der kan forklare mig/bevise at vinkelsummen i en trekant er 180grader, og at en lige linie er 180grader?(hvis nu jeg kommer op i retvinklede trekanter og skal bevise pythagoras...):) -
romantikken?
ForumindlægHej.Hvornår var romantikken født og indtil hvornår...Jeg har set på to forskellige hjemmesider at den var fra 1800 - 1820, men på den anden hjemmeside står der at den var fra 1830 - 1870. Det forvirrer mig.Hvad med den tekst, der blev skrevet efter denne periode, handler den ikke om ramantik? Hj...
