Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19321 til 19340 af 29738
-
Kemi C. Navngiv 2 kemiske forbindelse.
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave en kemi aflevering og har navngivewt en masse kemiske forbindelse men de 2 sidste kan jeg ikke finde ud af. Håber at en vil hjælpe mig, så vil jeg blive glad. A) Fe2(SO4)3 b) Mg(HCO3)2 ALLE tallende skal forstille at været sænket! Hvordan navngiver jeg disse 2? -
Neuronet og membranpotentiale
ForumindlægJeg er altså ved et gå ud af mit gode skind.. kan bare ikke få det her til at passe! Når et neuron er i hvile, er der en elektrisk ladningsforskel mellem cellens indre miljø og miljøet omkring cellen. Det siges at neuronet i hvile er negativt ladet, pga. koncentrationsforkellen af Na+ og K+. M... -
vis lineær afbilding er bijektiv
ForumindlægJeg vedlagt en opgave som jeg virkelig er i tvivk om hvordan skal løses. Gode forlag modtages med glæde:-) -
Hvad sker der hvis jeg ikke dukker op en min naturfagseksam?
ForumindlægJeg er rigtig langt bagud i alle naturfag og har meget svært ved at forstår fagene, så jeg har gjort mig mange overvejelser og har derfor valgt ikke at dukke op til eksamen. Jeg er dog meget i tvivl om hvad der vil ske hvis jeg ikke dukker op? -
ERIK MORSING
ForumindlægERIK HVOR ER DU HENNE, JEG HAR IKKE DIN MAIL. KAN DU IKKE SIGE TIL EN ELLER ANDEN, AT JEG GERNE VIL HAVE DIN MAIL? JEG HÅBER DU LÆSER DET HER. ER DER NOGEN DER HAR DEN? -
achemedoslov
ForumindlægHejsa. Kan nogen forklar mig hvad de forskellige er. Jeg ved at g er tyngdeacceleaertion, og at V er volumen,og at p er densiteten. Men spørgsmålet er V er volumen, men volumen af hvad? er det væsken eller genstanden. P er densiteten men af hvad? Fopdrift=p*V*g -
Bevægelsesligning - HJÆLP please
ForumindlægHej allesammen Jeg skal i min SRP opstille bevægelsesligningerne for et matematisk pendul med og uden luftmodstand. Jeg er virkelig fortabt. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal starte med, og hvad jeg skal komme til. ALtså hvad er bevægelsesligningerne for et matematisk pendul .. Jeg har virkelig ... -
Hvordan får jeg gode karakter
ForumindlægHej jeg er en elev der går i 8 klasse jeg fik min karakterblad idag jeg havde mange 7 taller og 4 :4 taller og et 10 tal hvad kan jeg gøre for at få gode karakter i den næste karakter blad altså mindst 3 10 taller og resten 7 taller håber i ka... -
billedsprog
ForumindlægHej Nogle der vil være sød at hjælpe mig med at finde nogle af de billedsprog der er i teksten (vedhæftet) -
PHD
ForumindlægHvad skal ens snit være for at man bliver optaget på en pdh? NA vil i øvrigt have dobbelt så mange phd studernde i DK -
Opdrift for luftskib
ForumindlægHej, jeg er ved at løse en opgave om luftskibe, men jeg kan ikke helt se hvordan den skal løses? Luftskibet Hindenburg indeholdt 200.000 m3 hydrogen Densiteten for hydrogen er 0,090 kg/m3 og densiteten for Atm. luft er 1,293 kg/m3 Men hvordan udregner man så F_opdrift? Jeg forstår at man skal... -
Fejl på siden, eller blot et bevidst irritationsmoment
ForumindlægVed ikke om det bare er mig der oplever det, men på det seneste er det blevet sådan at når jeg læser en hvilken som helst tråd, og trykker tilbage (i oversigten/historien), skal jeg trykke op til 5 gange før den går en side tilbage. Jeg har bemærket at den med jævne mellemrum loader noget koder ... -
livet
ForumindlægEr livet hårdt? -
ligninger og gåder
Forumindlæghar lidt svært ved hvordan jeg skal sætte udregningen op opg. 1 i en pung ligger 12 mønterfordelt på 5 kroner og 1 kroner. ialt ligger der 40 kr i pungen. Hvor mange 5 kroner og 1 kroner er der? -jeg kom hurtigt frem til at der ligger 7 5kroner =35 kr og ... -
jura og statskundskab
ForumindlægHej .. Er der nogen der kan svare på hvor meget matematik/økonomi der er på henholdsvis statskunskab- og jurastudiet ..? Hvor vil i anbefale at man studerer jura/statskundskab? Hvordan er lønnen typisk efter endt uddannelse ? Tusind tak!! -
Hvilke IT-Jobs kan ikke outsources?
ForumindlægJeg skal til at vælge et it område, og da jeg har hørt at bland andre inderne er gode til IT vil jeg gerne vælge med omhu. Der MÅ være nogle områder hvor det ikke er "smart" at oursource arbejdet i udlandet. Har i nogle ideer om det. Jeg ved der er mangel på it-folk i Danmark allerede ... -
Dansk Folkeparti - fremtidsvurdering?
ForumindlægHej alle. Hvad er fremtiden for DF? Er de i fremgang eller tilbagegang? Eller andet? -
meget simpel differentialligning - hjælp
ForumindlægHej Jeg kan simpelthen ikke forstå det der med differentialligninger. Så jeg vil blive meget glad hvis jeg kan få en lille guide til hvordan jeg løser følgende ligning: f(x) er en løsning til dy/dx = (x+2)/y hvor f(x) går gennem punktet P(2,-2). Bestem en ligning for tangenten til grafen ... -
Vestlig feminisme
ForumindlægHar vestlig feminisme opnået deres mål eller er det gået for langt? -
Har brug for en Formel omkring rumfang.
ForumindlægSpørgsmålet lyder: En snebold har en diameter på ca. 6 cm. Sne har en massefylde på ca. 0.2 g/cm3 Hvor meget sne indeholder en snebold? Den har jeg lavet og det er ca. 113 cm3. Men næste spørgsmål er jeg i tvivl. Hvor mange snebolde af samme str. Skal der til, før de fylder 1 m3? Inde i m...
