Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19341 til 19360 af 23683
-
Det relative pronomen oversættelse
ForumindlægTror jeg har fanget det lidt forkert. skal have oversat nedestående sætninger. Har forstået at det aldrig kan undlades på tysk og at det kan bøjes i nominativ, akkusativ, genitiv og dativ. 1. Snehvide omhandler en smuk pige, som er elsket af alle 2. Kun dronningen, som er snehvides stedmoder,... -
hjælp
ForumindlægA) Find subjekt (grundled – x), verbal (udsagnsled – O), direkte objekt (genstandsled - ?) og indirekte objekt (hensynsled - ?) i følgende sætninger. Der er ikke alle disse led i alle sætningerne: 1. Carlos bebe muchas cervezas. 2. Las chicas bailan toda la noche. -
Udsagnsord, -ing form
ForumindlægThe coin slips out of his hand while he is crossing a brook Jeg skal her finde ud af hvorfor der skal stå "slips" i stedet for "is slipping". Kan det passe at man bruger udvidet tid (slips?) i stedet for -ing form da det er en meget pludselig handling? Eller hvad er forklarin... -
SRP HHX
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at vælge et emne (to fag) jeg skal skrive om. Er dog rimelig lost omkring, hvad jeg kan skrive om. Nogen som har nogle ideer? Jeg har VØ, IØ på A -
mutationer og DNA-profilanalyse
ForumindlægHejsa. Jeg har et spørgsmål der lyder: Hvordan kan man spore SNP( mutationer) ved hjælp en en DNA-profilanalyse? HJÆÆLP :) -
AT!! Hvis man bruger teori(Giddens etc.) som sin metode i samf, hvilken metode er det så?
ForumindlægHvis man bruger teori(Giddens etc.) som sin metode i samf, hvilken metode er det så? -
dividere
ForumindlægHej jeg hedder Simon og jeg sucks bare til matematik er der ikke en der har en god måde at dividere 1046:1581??? :D -
Problemformulering til reaktionshastighed?
ForumindlægJeg er på bar bund angående en overordnet problemformulering vedrørende reaktionshastighed til min SRO og mine lærere er desværre ikke de bedste til at give eksempler. Så hvis nogen har ideer eller har skrevet en problemformulering med reaktionshastighed, ville det være en kæmpe hjælp. Tak på ... -
Rettelse - pleaseeee
ForumindlægHey! Jeg tænkte på om der var nogen af jer derude som ligger inde med en god slavisk gennemgang af tysk stil, for at rette grammatik med mere? Altså en måde I benytter, som fungerer super, for må ærligt indrømme jeg er lidt lost i at rette når den først er skrevet og finde hoved og hale i hvo... -
Strålebane efter brydning formel?
ForumindlægHej jeg har en matematik opgave jeg ikke kan løse, jeg håber der er nogle der kan hjælp :) Den er vedhæftet som billede. lige et bonus sprøgsmål er hvad er det egentlig der sker? hvad fortæller y-væriden noget om? På forhånd tak :) -
Projektopgave - selvmord
ForumindlægHej mennesker Vi er to piger, der i vores projektopgave har valgt at skrive om selvmord under overemnet frihed. Vi har valgt at fokusere meget på den mentale frihed, om den opnås ved selvmordet, og om der er en frihed i selve det, at du har valget mellem livet og døden. Derudover perspektiver... -
Israel Palæstina SRP
ForumindlægHej venner. Jeg i gang med, at skrive SRP om Israel og Palæstina konflikten.. jeg er i gang med, den redgørende del hvor jeg har skrevet om palæstinas deling og israels oprettelse uafhængighedskrigen ti-dags krigen udrensning af palæstinenserne i alt er jeg oppe på 4 sider i den re... -
Hvad betyder "kritisk vurdering"?
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmpl hvor jeg skal lave en kritisk vurdering af teorier om individet i det senmorderne samfund... Hvad betyder kritisk vurdering? mvh -
Hvad består en sætning af?
ForumindlægHej jeg har fået at vide af at lange adverbier enten skal stå først i sætningen eller sidst i sætningen. Men så har jeg lige et spørgsmål, hvad består en sætning af? Er det bare et verballed og et grundled eller hvad? -
Bestem kritiske punkter
ForumindlægEn funktion f(x,y) er givet ved: f(x,y)= x2-3xy+y2+3y2 ,(x,y) Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg er gået i stå. Jeg har vedhæftet en fil med mine udregninger. -
Lineær regression
ForumindlægHvordan kan man se at man skal bruge lineær regression for at bestemme forskriften - har lavet opgaven, men da jeg skal gennem gå opgaven for klassen vil jeg meget gerne kunne forklare hvorfor at jeg har brugt lineær regression. Håber der er nogen der vil hjælpe :) -
Hvordan virker investeringer?
ForumindlægHej, jeg ville spørge om investeringer og hvordan de virker helt basalt? Jeg har prøvet at google mig til hvordan det virker, men med ingen resultater. Jeg er igang med min AT, men har sådan set aldrig undersøgt/vidst hvordan investeringer virker. Håber I kan hjælpe mig. -
Studiestartsprøve
ForumindlægHej. Jeg skal starte på HA(IB). Der er som på andre steder en studiestartsprøve. WTF is it ? -
Diskret matematik spørgsmål angående sandsylighed (problability)
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til eksamen i morgen og jeg har et spørgsmål jeg nu har roddet med i timevis fra et øvelses eksamenssæt fra 2011.. Spørgsmål: In Simpleland, people willing to buy a new car can either get it diesel or petrol. It is known that 51.5% of petrol cars are sold after 3 years ... -
voksende funktion
ForumindlægJeg kan ikke lige se mig ud af den, kan jeg ikke bare regne f'(x)=0 og vise den vej?
