Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19341 til 19360 af 26896
-
hjælp til sidste stykke i opgave!
ForumindlægGod aften! Sidder med årets sidste problemregning og kan simpelhen ikke udregne det sidste stykke(efter adskillige forsøg!) Så ville høre om ikke gad og hjælpe, det er jo trods alt årets sidste aflevering inden sommerferien På forhånd tusind tak!Opgaven: http://peecee.dk/?id=43487 -
Opgaver
ForumindlægHej, jeg har et problem, for jeg kan ikke huske hvordan man aflæser der periodiskesystem, hvilket gør, at jeg ikke kan lave de stillede opgaver. Opgave 1 Se billag :) / vedhæftet fil Opgave 2 Skriv kemiske symboler for ioner med følgende antal protoner og elektroner: a. 3 proto... -
Bekræftelse?
ForumindlægHvis man søger en vidr. udd. på et universitet får man så en bekræftelse for modtagelse af ansøgningen?::2835:: -
Lineær & ulineær til diff. lininger
ForumindlægJeg har fået en opgave, der lyder følgende: Er differentialligningen: dz/dt + cos(z) = 0, lineær eller ulineær? Jeg har læst lidt om det på nettet, og jeg synes det er lidt kompliceret at følge med. Kan I forklare mig en anden eks. til hvordan man kan se om det er lineær eller ulineær? Mang... -
Integralregning
ForumindlægJeg ved ikke helt hvordan jeg integrerer denne ligning: kvrod(25-x^2)Er der nogen der vil hjælpe?På forhånd tak! -
Årsag til stigende antal ældre mv.
ForumindlægHej. Jeg har i en samfundsfagsrapport fået til opgave at dokumentere årsagen til det stigende antal ældre, samt faldende antal unge (siden 1999). Nogen der kan hjælpe mig med dette, eventuelt med eksterne kilder? Mange tak! :) Edit: Jeg kom til at angive C-niveau, men jeg har faget på B... -
Fordoblingskonstant og Halveringskonstant
ForumindlægEksponentielle udviklinger kan også skrives på formen f(x)=b*e^kx Bestem formler for fordoblings- og halveringskonstant udtrykt ved k. -
Hjælp med opg. omkring kemiske bindinger.
ForumindlægHejsa, jeg håber i alle nyder jeres weekend.Jeg sidder her, og har problemer med en opgave som skal laves inden Mandag, som lyder således:Hvilken type bindinger brydes, nåra) KCl opløses i vand?b) Et stykke plastik rives midt over?c) Vand spaltes til hydrogen og oxygen?d) Jern smelterKan det pass... -
Skrifttype
ForumindlægHvilken computer-skrifttype er bedst velegnet til stile m.m. i Word?:-) -
menneskerettigheder i dk
ForumindlægHeyJeg har fået til opgave at skrive om menneskerettigheders rolle i DK.Om det possetive og negative. Men ved ikke rigtig, hvad jeg skal inddrage som kunne være interassant (udover mohammed tegningerne). Har I nogle gode ideer? -
Hjælp til FS10 mundtlig dansk.
ForumindlægHej! Jeg har snart eksamen i mundtlig dansk FS10. Er der nogen der muligvis kan forklare hvordan det foregår og måske evt. give TIPS. -
hjælp
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe med mig denne opgave ? :) Beregn den laveste resonansfrekvens for et åbent rør med effektiv længde 1,20 m -
Potensrækker og kanvergensradius, R
ForumindlægHej På nedenstående vedhæftet billede er en række opgaver. Jeg har løst opgave 13, men jeg kan ikke komme videre med 15 og 16. Nogen der kan give en hånd? -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHey, så har jeg fået brevet om optagelsesprøven til STX, er faktisk ikke så nervøs, men.. jeg kan nemt klare dansk,engelsk og fysik kemi, får selv 10 i fysik/kemi 10i engelsk og 7i dansk. MEN matematik er sgu ikke lige min stærke side der får jeg 4... (JEG SKAL OP TIL MUNDTLIG I ALLE FAG) er de... -
Alfa-, beta- og gammastråling?
ForumindlægEr der nogen der ved hvad alfa, beta og gammastråling er? -
Hos fotografen
Forumindlæghey. jeg ville høre om der kunne nogle der har skrevet stileemnet Hos fotografen(det er et billed med 4 børn på) jeg er fuldstændig blank, da jeg ikke har nogen fantasi. ville spørge om det er nogle der kunne hjælpe mig lidt? ... -
Fysik i gymnasiet
ForumindlægHej, jeg er en pige, som går i 9.klasse og som skal tage stilling til hvad jeg vil uddanne mig til.Jeg havde tænkt mig, at uddanne mig som et eller andet indenfor fysik. Men jeg ved bare ikke om fysik i gymnasiet er meget sværere end i folkeskolen? -
Retningsfelter/Direction fields og Eulers metode
ForumindlægDenne opgave forstår jeg simpelthen ikke :( Hvad er det jeg skal i den? (se vedlagt billede) -
ATP - VIGTIG?
ForumindlægHvad er ATP og hvad bruger vi det til (mennesker) og hvorfor skal vi have denne form? -
Plan med fire punkter
ForumindlægHej, det står sådan, at jeg skal lave et plan, som indeholder mine 4 punkter. I min matematikbog står der, når jeg har tre punkter, kan jeg lave en plan, men ikke noget om 4. Hvis jeg har 4, som ikke ligger på linje, er det så ikke muligt? Dette er ikke relevant for mit spørgsmål, men undrer mi...
