Søgning på: danskerne i verden. Resultater: 19361 til 19380 af 47039
  • Den sidste balkjole af Herman bang

    Forumindlæg
    Hej allesammen Er der nogen der kan fortælle mig moralen i Den sidset balkjole af Herman Bang? Pleeeease hjælp mig!
  • omvendt funktioner

    Forumindlæg
    bestem regneforskrift for h^-1, g^-1 og f^-1 h(x) = rod=x-2 g(x) = -x f(x) = x^2+1, x > 0
  • solcreme

    Forumindlæg
    hejsa. Jeg tænkte på om der er nogen af jer der selv har lavet solcreme før?
  • Eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    hej! jeg har fået et eksamensspørgsmål om eksponentiel vækst. det lyder: " Gør rede for den eksponentielle vækstmodel y=b*a^x. de skal bl.a komme ind på eksponentielle ligninger og logaritmer" -og jeg er helt lost! jeg har rimeligvis styr på vækstmodellen, men hvis der var nogen der...
  • Udmeldelse

    Forumindlæg
    Hejsa, Når man læser på en videregående uddannelse og søger om optagelse på en anden videregående uddannelse og evt. bliver optaget, bliver man så automatisk meldt ud fra den uddannelse man læser på nu ?
  • Filmen "Into the wild"....

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kender filmen "into the wild" og vil fortælle mig hvad den handle om?
  • Shooting an Elephant

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg sidder og er igang med at skrive et engelsk essay hvori jeg skal lave en analyse af Shooting an Elephant. Der er sket det, at jeg er gået i stå, og ville høre om nogen kunne hjælpe mig lidt igang igen --> mangler nogle temaer, allerede har jeg politics, og jeg tænker på noget me...
  • Offline - snyd?

    Forumindlæg
    Hej Når man er til eksamen/årsprøve skr. må man jo ikke bruge internettet, men er det muligt at bruge en hjemmeside "offline" uden at man blive beskyldt for snyd? Jeg har fundet en hjemmeside hvor man kan beregne det gyldne snit ved at sætte billedet ind..
  • naturkatastrofer

    Forumindlæg
    hey studieportalen er igang med en fremlæggelse om naturkatastrofer og har valgt blandt andet tsunami som emne, så ville lige høre om der er nogen der ved noget om hvordan en tsunami opstår? self kan jeg læse om det på nettet, men vil gerne have det skåret ud i pap mvh
  • Etisk korrekt at bruge krigsgas under krigen ?

    Forumindlæg
    Hej medlemmer af sp.. Jeg har hårdt brug for hjælp, da jeg skal til eksamen imorgen og skal snakke om, hvor vidt det er etisk og moralsk korrekt at udføre krig med brugen af krigsgas ? nogle stikord ? mvh. Johnny
  • Jødedom / kristendom

    Forumindlæg
    Er det korrekt forstået af mig, hvis jeg påstår at Jødedommen kun bygger på det gamle testamente, og forkaster det nye testamente, mens kristendommen indeholder begge elementer, hvor Jesus opfattes som den anden Adam, der med "den stedfortrædende lidelse" afhjælper mennesket fra lidelsen?
  • Hård/blød magt

    Forumindlæg
    HEj Hvad er forskellen på blød og hård magt? (Kan I give historiske begivenheder hvor der bruges hård/blød magt?) Hvilken form for magt har USA og dets allierede anvendt imod Irak? Tak, på forhånd :)
  • Paulus og hans betydning for kristendommen?

    Forumindlæg
    Hej! Kan nogen forklare mig, hvorfor Paulus er så vigtig for kristendommen? (jeg ved allerede dét med omvendelsen i Damaskus) Så vidt jeg har forstået fokuserer Paulus på selve Jesu sonoffer på korset, mens han ikke beskæftiger sig med Jesu gerninger og forkyndelse. Har også i mine (dårlige) ...
  • buddhisme

    Forumindlæg
    Hej Har et hurtigt spørgsmål angående religionen buddhisme.. kom til at tænke på at munke tigger om penge/mad fra folk de kommer hen til, men hvem er det der får en god karma ud af denne handling... dem der giver eller dem der får? håber det lige giver mening! :-)
  • JEG VIL IKKE !!!

    Forumindlæg
    Jeg vil IK være nervøs, men frygter alligevel at jeg bliver det på mandag! (da jeg skal op til min første mundtlige prøve, tysk) Jeg stoler selv på mig selv, men frygter bare GIGANTISK meget at jeg bliver nervøs, eftersom jeg virkelig blev nervøs i min prøve i matematik? :S. Kan man gøre noget ...
  • HERODOT ( kan ikk se en kobling mellem de to prosa'er)

    Forumindlæg
    heej.. er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en kobling mellem Kandaules og gyges(1, 7-14) også Kong Kroisos (1, 26-46) altså er der ikk lige et giga spring i tiden der mellem de to prosa'er? kan se der mangler en historie mellem de to der, men den er ikk opgivet, og den er hel ikk ...
  • hvem er "I" i bjergprædiken?

    Forumindlæg
    jesus bjergprædiken eks matt. kap 5 13-16, 21-26 osv. taler han til "i"? er det alle mennesker er blot de desciple?
  • buddhas syn på ofring

    Forumindlæg
    er Buddha for ofringer, bare de ikke er ledsaget af fortræd? sådan læser jeg det, en ofring af gavmildhed er ok.. men hvad må man så ofre?
  • Ny Ekamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg var til Oldtidskundskab eksamen (ny ordning) dersværre var jeg så uheldig at "klappen" gik ned. Jeg fik derfor en dårlig karakter. Er det muligt at gå til en ny eksamen, evt. sygeeksamen? Mvh. Fortvivlet Studerende
  • Pluto

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen, som ved, om Pluto stadig kaldes en planet. Der har jo været meget debat, om man kan kalde den en planet eller ej.