Søgning på: filosofi c. Resultater: 19361 til 19380 af 60665
-
Skæring
ForumindlægHvordan undersøger jeg om et plan er tangeltplant til en kugle i rummet? Kugle: x²-2x+y²-4y+z²+6z=22 Plan : 2x-4y+4z-18=0 På forhånd tak -
cirklens centrum
ForumindlægHvordan kan jeg se cirklens centrum i denne her ligning: (x - 7)^2 + y^2 = 25 er det (1,7,1) ? -
Beregning af volumen via ækvivalenspunktet
ForumindlægJeg har fået til opgave at forklare og vise hvordan at koncentrationen af syren HCl kan beregnes udfra volumen brugt af NaOH ved ækvivalenspunktet. Nogle tips? -
potens funktion- Forskrift
ForumindlægHej allesammen. Jeg har denne tabel x 2 5 10 20 50 y 157 683 2070 6270 27180 Denne tabel angiver en sammenhæng mellem to variabler x og y Jeg skal så bestemme en forskrift for sammenhængen mellem x og y..... har lidt problemer håber e... -
Engelsk B?
Forumindlægjeg har måske tænkt til at tage Engelsk B på Hf-enkeltfag, eftersom min Engelsk karakter var dårlig fra Norge, da jeg fik karakter 2 på eksamen. men da lurer jeg på om der er smart og lade det være, efter som jeg ikke er så dyktig i muntlig og skriflig. så hvad mener i jeg skal gøre, da jeg ... -
CO2-intensitet
Forumindlæghmm... nogen der ved hvor stor eksempelvis kul og diesels CO2-intensitet er ?? please , lyder ynkelig men det haster -
STX, HHX ELLER HTX?
ForumindlægHej derude. Går i 9 klasse lige nu, og er ikke sikker på endnu om hvilken gymnasiel uddannelse som jeg skal vælge. Har haft en interesse for at blive ingeniør, og vil gerne tage ingeniøruddannelsen efter gymnasiet. Ingeniør indenfor noget naturvidenskabeligt eller teknisk, ihvertfald i den retn... -
Bestemmelse af vandets specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at Beregne. Forstår ikke hvordan man gør?? -
Fotoner i impuls
ForumindlægJeg har fået oplyst én lasers energo og dens bølgelængde: Kan jeg få et hint til, hvordan jeg udregner, hvor mange fotoner der er i et af pulserne? -
syre eller base?
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser lidt op til eksamen, men har fundet ud af at jeg ikke rigtig kan hitte ud af hvordan man finder ud af om et stof er en syre eller en base. Fx sidder jeg med en opgave, hvor der bliver spurgt: 600 ml 0,0200M Ca(OH)2 hældes i et bærgerglas, beregn pH i opløsningen. Efte... -
polynomier og differentialregning
Forumindlæghvordan kan man skrive hvad sammenhængen er mellem monotoniforholdene for andengrafpolynomier f(x) og fortegnet for f'(x) håber der nogen der kan finde ud af det tak på forhånd -
nulpunkter, rødder
ForumindlægHej er nulpunkter, rødder og skæring med x-aksen ikke det samme -
Hvordan bliver man rask?
ForumindlægHej jeg sidder her og er rigtig syg! Mangler nogle tips til hvordan man kan blive rask i en fart! Da jeg skal fremlægge. Jeg har hørt at cola skulle være godt, men er usikker. Skriv gerne hvis du har noget!:) -
regression
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp med denne opgave? har vedhæftet den -
JÆLP!!
Forumindlæghej der nogen der har lavet en formal billedanalyse før,som kan hjælpe mig lidt?? har rimelig svært ved det.. -
religion - eksamensoplæg
Forumindlægjeg sidder og forbereder religion mundtlig eksamen, men ved ikke hvordan spørgsmålene kan lyde. så jeg ville høre om der er nogle der evt har et eksamenoplæg de kan ligge ind eller om der er nogle der ved hvordan sådan et forlyder. på forhånd tak. -
Eddike!!
ForumindlægHvordan finde jeg den molare masse (g/mol) af 1 liter eddike? -
specifik varmekapacitet
ForumindlægHJÆLP!!! -
Markedskommunikation??
ForumindlægJeg skal op i Mundtlig markedskommunikation her på mandag d. 2/6, er der nogen der har nogle gode råd til denne her eksamen, det er sådan at eksamen foregå på den måde at man trækker en tekst inden for et emne. og så fremlægger man vel? Vores lærer har ikke kommet med en spørgetime, så panikker l... -
andengradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mat A-niveau og har fået udleveret nogle udkast til hvordan emnerne kan se ud.. Et emne er andengradspolynomier, hvor der står at jeg bla. kan komme ind på, regression, tangent og differentation af x^2. Forstår ikke rigtigt hvad min lærer mener med regression? Hvad vi...
