Resultater: 19381 til 19400 af 436512
-
ER der en hjælpende hånd et sted? plz... bitte
ForumindlægVil I ikke kigge det her igennem for fejl?.. please???Der Artikel handelt von Franziska Almsick, die ein Schwimmstar ist. Sie erzählt von ihren Leben als ein professionelle Schwimmstar, und die Opferungen sie hat gemacht um eine gut Schwimmstar zu werden. Jetzt steht sie vor dem Scheideweg, aber ... -
Målstoksforhold
ForumindlægHej skal lave denne opgave, men kan ikke finde ud af det..... "En byggegrund måler 60x90meter. Man skal tegne den i målestoksforholdet 1:250.Hvor lang og bred skal tegningen være?" -
KEMI - EKSAMENOPGAVER
ForumindlægHej folkens, Jeg søger facit til opgavesættene for kemi a stx 2014 (Juni - August) - En syre i AlgeFriN - Khat -Titan - Laurinsyre - Coltan -Levulionsyre -Et enzym til produktion af B2-vitamin -Halogenpærer Er der tilfældigvis en af jer, der har lavet en af dem og gider dele dem med mig... -
integralregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med med denne opg. i integralregningf(x)=x+1 og g(x)=x¨2-4x+5de to grafer skærer hinanden i punkterne 1 og 4. a) beregn arealet af det grundområdeder afgrænses af grafen for f, førsteaksen og linjerne med ligninger x=1 og x=4.b)beregn arealet af det gru... -
(fysik; bølger) hjælp til en opg!
Forumindlæglaserlys med bølgelængden 632,8 nm sendes ind mod et gitter med 100 streger pr. mm.a) Beregn gitterkonstanten.b) Beregn afbøjningsvinklerne for 1., 2. og 3. orden.mit bud på opg a)... skal jeg sige 632,8 nm dividere med 100 streger pr. mm??ved ikk hvordan jeg skal regne b) opg... -
funktioner
Forumindlægfuntionen ft er bestemt ved:ft(x) = tx^2-2x-(t-4) , E tilhører Rtegn grafterne for f0,f-1 og f1 på grafregneren, og vis, at der findes punkter, der for enhver værdi af t ligger på grafen for ft..???? -
Biologi aflevering - Complex Vertebral Malformation
ForumindlægHej alle jeg står i en lidt lorte situration og har behov for alt den hjælp jeg kan få til disse opgaver Så det ville være dejligt hvis der var en venlig sjæl der ville hjælpe :) For at øge mælkeydelsen hos kvægracen Dansk Holstein har man kunstigt befrugtet mange køer med sæd fra to udvalgte ... -
Tysk oversættelse..
ForumindlægHejHåber der er nogen der vil kigge min tyske oversættelse igennem.. :)Tyskland er både geografisk og politisk en betydningsfuld stat i det Europæiske Fællesskab. Den tyske regering har været en drivende kraft i udbygningen af fællesskabet, og den tyske kansler har sagt, at målet er et europæisk ... -
TV-2 koncert Århus Uni
ForumindlægJeg leder med lys og lygte efter nogen som ikke skal til tv-2 koncert den 15. september 2004 på Århus Uni. Så vil jeg nemlig købe din billet (til god pris !) Kontakt mig via mail. -
Volumina obliquus
ForumindlægSe her: Her er kræs for nørden, der finder nytårsaften for kedelig. Men man kunne jo også gå i gang med det samme. Akseenhederne er ikke hentet ud af det virkelige liv og må siges at være tilfældige. Har prøvet med arealet af den skrå ellipse som integrationselement, er man da på rette ve... -
Transformation af E. coli med pGLO-plasmid
ForumindlægI forbindelse med et forsøg skal jeg lave en rapport, hvor vi har transformeret E. Voli bakterie vha. plasmid med proteinet GFP. Genet stammer fra en gople som fluorescere og lyse i mørke. Ved forsøget kan bakteriene nu udtrykke det nyerhvervede gen fra goplen og producere det fluorescerende prot... -
Fremtidens samfund
Forumindlæghjælp! jeg skal skrive min første samfundsfagsrapport om fremtidens samfund, men jeg har virkelig ingen ide hvordan jeg skal gribe det an!!Alt er velkommen! -
Hjælptil C niveau
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig med atlæse kemi på c niveau. Jeg vil gerne betale for undervisning. Jeg bor i Skodsborg og kunne tænke mig et par timers hjælp om ugen -
Overvejer nyt studium
ForumindlægHej derude! Jeg regner med at stoppe på Jura (3. semester AU) og læse noget helt andet Jeg har overvejet disse: -Filosofi/idehistorie -Litteraturhistorie/videnskab -Religionsvidenskab Igennem mit studie har jeg erfaret, at det er lysten der skal drive værket. Økonomi og jobmuligheder er begrænse... -
Forårspakken
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an!?"Med inddragelse af forskellige økonomiske politikker gøres rede for VK-regeringens "forårspakke" fra 2004"Skal jeg bare skrive hvad der står i forårspakken og hvad den går ud på eller hvad? -
HJÆLP! historie
ForumindlægHej alle. Det haster lidt det her, så håber virkelig, at i vil være så venlige at hjælpe. Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan forløbet på den kolde krig var? Har søgt mange steder, men syntes ikke jeg kan finde en god nok besvarelse. :-( -
Fejl i reaktion? Afstemning
ForumindlægHejhvad stof bliver der dannet hvis de to nedståeden stoffer går i reaktion med hinanden? (kom til at blande de 'forkerte' stoffer med hianden i et forsøg :-Kan husk at det blev dannet meget bundfald..Ag(NO3)2 + PbNO3 -> AgNO3 + Pb(NO3)2(er det afstemt rigtigt?) -
Søger TI-89
ForumindlægHej. Er der nogen som har en brugt TI-89 til salg? mvh. A. -
Stamfunktion...
ForumindlægHej...Funktionen f er givet ved f(x)=0,5x+3. Bestem til f den stamfunktion F, hvis graf har y=-2 som tangent.Jeg har fundet frem til at F(x)=0,25x^2+3x+k.Jeg går ud fra at jeg så skal bestemme k, men hvordan gør man det?Håber der er nogen der kan hjælpe... -
Bestemmelse af andengradspolynomiums forskrift
ForumindlægHej, Jeg er i tvivl om, hvordan man finder forskriften til et andengradspolynomium,hvis man kender rødderne og et punkt på grafen. a værdien er ikke kendt, så man kan ikke bruge formlen f(x)=a*(x-r1)(x-r2). Nogen der kan fortælle mig, metoden til at finde forskriften i det tilfælde? Mange tak o...
