Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 19381 til 19400 af 33890
-
Hjælp til 2.g opgave om rusmidler .. HASTER LIDT HAR KUN 4 dage at skrive i!!!!
ForumindlægOpgaven handlerom rusmidler,vi har ikke fået nogle oplysninger. opgaven lyder : Lav formler og matematiske beskrivelser af alkoholprocenter? hvadskal jeg svare eller skrive her?? -
differentialregneregler?!!?
ForumindlægJeg har et problem, som er følgende: 10*ln(x) over x^2 = 10x-10. Mit spørgsmål er.. Hvordan kommer man frem til 10x-10?? Hvilkne regneregler anvender man for at komme frem til det facit (hvis det passer :P) håber mit spørgsmål er forståeligt :) -
Hvor langt er der fra -13 til 25
Forumindlæg -
Vektor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. b) og c)! -
Problemer med aflevering (integral regning)
ForumindlægJeg sidder med en aflevering, hvor jeg har rimelig mange problemer med integral regning.... Jeg kan ikke se om der skal bruges delvis integration eller substitution... Det drejer sig om syv integral stykker: a) Integralet af:(sinx+cosx/cosx)dx b) Integralet af:(e^kvadratrod x/kvadratrod x)dx ... -
Læse fysik uden fysik A
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der læser fysik uden at have haft fysikA i gymnasiet? Jeg går i 3g med mat og kemi på højniveau og astronomi på lavniveau, og overvejer at læse fysik på uni efter gymnasium. Vil det i så fald være en god ide at tage fysA som supplering, hvis der er muligt at... -
Procent vingeslaget falder med pr minut
ForumindlægHvordan løser jeg opgave c? -
Hurtig hjælp om funktion
ForumindlægHelp me! Jeg skal til mat c eksamen i morgen og er løbet ind i et spørgsmål. Kan I hjælpe? Hvorfor kan a (fremskrivningsfaktoren) i eksponentielle funktioner ikke blive mindre end 0?? -
SRP BIOLOGI HJÆÆÆLP ? et fag
ForumindlægDen nye reform siger at man gerne må vælge et enkelt fag til sin srp opgave, hvilket jeg overvejer. Min studieretning er biologi og jeg skal derfor skrive i det fag, men hvilket emne kan i foreslå som er store nok til at kunne skrive 20 sider, og samtidig komme rundt i en masse biologiske hjørner... -
Irrationalt tal
ForumindlægHvordan bevise man at pi er et irrationalt tal ? På forhånd tak! -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
Differentialligning
ForumindlægHej allesammen... Jeg sidder med en matematikaflevering, hvor man skal vise at y(t)=20+80*e^-kt er løsning til differentialligningen dy/dt= -K(y-20) Hvordan gør man lige det, da jeg overhovedet ikke kan få det til at passe. Håber nogen kan hjælpe. -
Hvad kaldes r?
ForumindlægNår man laver regression, så er der r^2 og 2. Jo tættere de er på 1, jo bedre er regressionen. Hvad kaldes r eller r^2? -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
Hjælp Til "Jomfruen"
ForumindlægEr der nogen som ved hvad tema'et er i "Jomfruen" af Kim Fupz?? og hvordan man kan perspektivere til "LærePlads" af Kim Fupz og "Huset" af Steen langstrup? På forhånd Tak :) -
Kemi i overskrifter
ForumindlægHej Hvorfor kan man ikke benytte \ce pakken i overskrifter? Er der et trick til at få det til at fungere? -
aflevering idag. hjælp det haster meget!!!
Forumindlæghjælp. er væk.. kan ikke finde ud af det her. please:D figuren(er tegnet på min ark så var nød til at skrive den her) viser grafen for en vindmølles effekttivitet E. X er et mål for hvor stor en brøkdel af vinden som møllen ikke udnytter. x= 15/15(brøkdel) og E=0,5 - ved hvilke værdier af x... -
Haster
ForumindlægEr her nogen som kan skaffe info om metoder til at bestemme afstande i rummet? -
Hvad viser gennemsnit??
ForumindlægHej, jeg ved godt hvordan beregner det, men hvad bruger man det til helt, altså hvad betyder gennemsnit? -
"Continuous compounding" rente
ForumindlægHvad betyder det, at en rente er continuous compounding? Og hvorfor er følgende tilfældet: "A rate of 6% per annum with continuous compounding translates into 6,09% with semiannual compounding"?
