Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19381 til 19400 af 39570
-
2 års opgave
Forumindlægvi har her på 2 år fået en opgave hvor vi mindst skal skrive 8 sider om et emne. men har det problem at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om da jeg ikke gider at skrive om en bog. har haft noget i tankerne med nyeste tid og det moderne menneske. men ved ikke hvordan jeg kan få det til at passe in... -
Psykolog?
ForumindlægHej Sp. Jeg kunne godt tænke mig i fremtiden at blive Psykolog, dels fordi jeg har en sjette sans inden i mig, som andre ikke har. Men spørgsmålet lyder, hvad er adgangskravene for sådan en uddannelse? Udover en gymnasiel udd. Tak på forhånd! -
HTX ... lidt info hjælp ?
ForumindlægHej derude :) Jeg skal på HTX her næste år, også kom jeg til at tænke på: Hvad er egentlig godt at vide allerede før jeg kommer ind? altså er der nogen ting som i måske ville havde ønsket fagligt at i vidste i forvejen? Det er så jeg lidt ved hvad jeg skal forberede mig på, og hvad jeg kan f... -
Fosterdiagnostik??
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og laver AT i fagene biologi/ religion, og har om fosterdiagnostik og etik. I biologidelen skal jeg redegøre for fosterdiagnostik, former for fosterdiagnostik, hvad det kan og dets metoder. Her er mit problem: Jeg skal finde hvilke former for fosterdiagnostik der findes... -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
Hjælp til metode. Haster.
ForumindlægSom overskriften antyder, sidder jeg fast i min metode. Jeg har derfor nogle spørgsmål som i gerne må hjælpe mig med. Hvor langtid skal oplægget om metode vare? Hvad skal være med i metoden? Jeg har emnet doping og har valgt fagene Biologi og Idræt, men har ikke styr på deres metode. På forhån... -
Tamar Lewin: “Adult and Unemployed”
ForumindlægHey SP Er der nogen der har teksten: Tamar Lewin, “Adult and Unemployed”, eller et resume af den? :) -
Økonomer råder folk til at købe/forbruge mere i krise tider/begrundelser for dette
ForumindlægFordi at hvis folk ikke køber så meget vil der ikke blive produceret så meget på fabrikkerne, hvilket kan betyde fyringer i sidste ende på de enkelte fabrikker. Er det en korrekt forklaring? Tak på forhånd og god aften -
Engelsk på A niveau STX(svært)
ForumindlægHej folkens Jeg er lige startet på STX(1,g) og jeg overvejer vildt at skifte min linje. Min nuværende linje BiologiA,IdrætB,MatematikB og vil skifte til EngelskA,SamfundsfagB,PsykologiC Men jeg er ikke særlig god tilengelsk, men vi alle kommer jo til at starte på 0 og så bliver det svære med t... -
SRP om terrorangrebet 9/11 - hjælp og tips til gode kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort hi... -
ideologier...
ForumindlægJeg sidder lige med en samfundsfagsaflevering, der omhandler de forskellige ideologier. Jeg har skrevet at vi i samfundet har 3 klassiske ideologier osv. og fortalt lidt om dem, men skal til at skrive lidt alle de nye ideologier, altså socialliberalismen osv. men der er et begreb, der beskriver d... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
Nyt geografiforum
ForumindlægSom følge af en øget efterspørgsel, har vi oprettet 3 yderligere forummer i fagene: GeografiErhvervsøkonomiOldtidskundskabVi håber, at I tager godt imod dem :) -
Historieopgave -emne
ForumindlægHey går i 2.g og SA... jeg skal jo som alle andre skrive en historie opgave i 2.g.. er der nogle der har nogle emner hvor man kan lægge et højt niveau og score en god karakter? -
3. årsopgave - engelsk eller historie.
ForumindlægHey allesammen!Jeg står overfor det svære valg snart at sku vælge fag/emne for min 3.årsopgave....Jeg ved med sikkerhed at jeg enten vil skrive i fagene engelsk eller historie - og det er så her I kommer ind i billedet..:-)Jeg ville høre om I havde nogle forslag til interessante emner indenfor d... -
Hurtigt: Rettelse af tysk stil (kort)
ForumindlægJah, som sagt mangler lidt hjælp ang. rettelse af en stil:Hast du wasBist du was…Ich will ob die drei June meinung, geschriben. Ich bin uneinin ob was Verena Keller hat gesagt. Wenn ich sehe eine Reklame, ich denke, ob es ist eine gut, oder eine schlem/schädliche Reklame. Ich denke, Sisi und Robe... -
Hvad er Segregation?
ForumindlægHvad er segregation? - tak. -
obama og martin l. king
ForumindlægHej alle, Jeg skal i min DIO opgave (analyse og vurderingsdelen) sammenligne martin l. king og obama i lyset af globalisering.. Er der nogle der kan hjælpe mig med nogle punkter jeg kan komme ind på så det ikk kun blir beskrivelse. på forhånd tak.. mvh mille -
Statskundskab - movtiveret ansøgning
ForumindlægHejsa Da jeg har fået besked på at eftersende en motiveret ansøgning til SDU og er helt på bar bund, vil jeg høre om der er nogen, der har et eksempel på en sådan ansøgning. Jeg ved at der fx ved medicinstudiet ligger en masse fremme som man kan se, men hat ikke kunnet finde tilsvarende for sta... -
Hej. Er der nogen som vil rette mit abstract for fejl og komme med kommentarer? Mvh Niko
ForumindlægAbstract – ”Idræt og sport i Amerika” This study analyse how the American sport are organized compared to the Danish. This study analyse also how the expression “The American Way of Life” are connected with an ice hockey club and what does it mean. Finally the study...
