Søgning på: matematik a noter skriftlig. Resultater: 19401 til 19420 af 168518
-
Studieretning
ForumindlægHej Lige nu går jeg i grundforløbet på STX, og når jeg har afsluttet vil jeg rigtig gerne læse medicin, men er stået lidt i klemme med, hvilken studieretning, jeg skal tage. Jeg står mellem Biologi A og kemi B studieretningen, og Matematik A og Kemi A studierenting, hvilken en vil passe bedst, ... -
Er dette snyd?
ForumindlægEr det snyd at bruge Grammerly til Engelsk A HHX skriftlig eksamen? Jeg var oppe i 2017, men turde ikke selv at bruge den, da jeg var i tvivl om det var snyd. Jeg har en veninde, der skulle op nu her, som havde samme spørgsmål omkring Grammerly. Jeg vil udmiddelbart selv mene, at den ligger i gr... -
Nogle dygtige eksaminister?
ForumindlægHei allesammen.. Skal til eksamen og ville høre om nogle af jer der klarer jer godt, om i har nogle råd? Og hvordan i gør og fremstår?? Det er de mundtlige prøver jeg bekymrer mig om.... I dansk, engelsk, tysk og matematik. I sprogfagene får jeg ulæste tekster. Nogle gode råd til en god karakter.? -
lærer på gymnasiet
ForumindlægHej! Hvor stor er chancen for at man får en ny lærer på gymnasiet? Jeg går i 1.g og har en matematik lærer, som jeg overhovedet ikke bryder mig om. -
Skr. Eksamen i morgen
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig DANSK A eksamen i morgen på VUC (En HF) Jeg ved ikke helt, hvordan det foregår. Jeg har taget dansk a på stx, men ville forbedre min karakter og tog faget på VUC. Er der stor forskel på det, for her er sat 6 timer af og noget med grupper? -
Statskundskab
Forumindlæghvor god skal man være til matematik for at klare statskundskab i århus? -
Få sætninger - rettelse
ForumindlægNogen der vil rette disse få sætninger. Dansk: Brev fra vores udsendte medarbejder: Her er de sidste nyheder fra Deres medarbejder i Asien. Den vigtigste nyhed er, at regeringen i Furnistan ønsker at starte en eksport til os. Landet producerer mange møbler, og de er sikre på, at de kan blive god... -
Løsning til differentialligningen (let)
ForumindlægHej, Opgavetekst Gør rede for, at funktionen f (x) = e2x + 3 er en løsning til differentialligningen: dy/dx = 2y-6 Svar (Svarer jeg fuldt ud på det? Vil jeg få 10 point til den skriftlige eksamen i matematik med denne besvarelse)? Hvis f (x) = y = e2x + 3 så er f ' (x) = d... -
your opinion
ForumindlægHello everybody \n\nI want to hear you opinion about:\n\nwhy is obesity not only a cosmetic issue? \n\nAnd why is obesity perhaps overtaking smoking as the world’s biggest health problem? \n\nAnd thanks\n -
Bonus for fag
ForumindlægHvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med? -
Optagelse
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gym. Men ved ikke hvornår ? Alle fra de andre klasser skal til optagelsesprøve i morgen men det skal jeg ikke? Hvordan kan det være? -
Vis at ligningen y=a(x-r)(x-s) kan omskrives til formen y=ax^2 - bx + c og argumenter for at det modsatte ikke altid er muligt.
ForumindlægKan i hjælpe med hvorfor den ikke kan omvendes? :) -
Et par spørgsmål
ForumindlægHej, så er det endelig lykkedes mig at skrive en matematikaflevering i LaTeX. Jeg har bare nogle layoutmæssige spørgsmål (mit setup er MiKTeX og Emacs). 1) Når jeg kompilerer dokumentet via pdflatex siger den følgende: "Missing \begin{document}. l.1; ; This buffer is for notes you don't... -
Årsprøve - Hvilke sæt?
ForumindlægHej SP, Jeg skal op i matematik, bioteknologi og dansk skriftlig årsprøve. Ved I hvilke sæt man kan komme op i? Laver lærerne eller undervisningsministeriet dem? Jeg har matematik på A (går i 2.g), skal jeg så op i et sæt der er egnet til dem der har det på B-niveau eller et A-nievau sæt? Je... -
Fejl i sætninger på engelsk
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at se hvad fejlen er i disse sætninger? It is my meaning that dieting should not be exaggerated. She was taking good care of by the doctors. -
Sætning:
ForumindlægEr denne sætning rigtig, for synes virkelig at den lyder forkert... Eller kan man sige det på en anden måde!!??? To day we are not talking about the same man we did years ago. Hjælp!! -
Tegn graferne for f og g, og bestem arealet af M.
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne opgave. Opgave 14 her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_stx_MAT_B.ashx ... -
Sætningsanalyse
ForumindlægJeg har svært ved at lave disse sidste opgaver: a. Undersøg sætninger og punktummer i de to tekster. Undersøg og forklar, hvad der er karakteristisk for sætningsbygningen i dem. Er sætninger og punktummer fx lange eller korte? b. Karakterisér på denne baggrund tekstens rytme og fortælletempo. ... -
10 tricky
ForumindlægHar jeg oversat disse korrekt? 1) Forældrene ønskede ikke, at alle klassekammeraterne skulle komme til fødselsdagen. The parents did not want all the classmates to come to the birthday. 2) Det lykkedes for hende at nå toget til trods for den tætte trafik. She managed to catch the train despite ... -
karakterer i 2.g
ForumindlægHej med jer.Jeg undrer mig over, får man ikke karakterer ligesom i 1.g, altså hvor man fik det for både det mundtlige og det skriftlige?
