Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 19421 til 19440 af 141881
-
Har svært med tysk personlige stedord alles in allem
ForumindlægHer er opgaverne jeg ikke forstår, det er sidste del af det samlede opgave hæfte vi skal lave.. -De er vedhæftet i fil, hvis man laver alle opgaver overfører jeg 50kr. altså 3-4 -
Hjælp hastigt !
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver Hele opgave 2 og opgave 5 Håber nogen kan hjælpe, da jeg er helt forvirret .. Mvh ludvig -
Trigonometri
ForumindlægHåber I ville hjælpe med disse opgaver da jeg virkelig ikke kan forstå dem og har rigitg svært ved dem Helst hjælp til opgave B + C Jeg har sat billede ind af opgaven -
Færdig med SRP
ForumindlægHej... Ville bare lige hører om der er nogle der har skrevet studieretningsprojekt og om i har følt at 2 uger var for lidt/for meget tid at have til at skrive SPR? Skal selv igang med SPR på fredag og har virkelig ikke nogen fornemmelse af om 2 uger er meget eller lidt tid at have. Ved selvfølge... -
Find 3 fejl i ligningen
ForumindlægJeg har løst ligningen I opgave 4, men finder umiddelbart en fejl, hvilke sidste to overser jeg? Den som jeg stødte på på er hvor man skal gange i parantesen. Se filen Hvordan løser jeg I øvrigt opgave 6 -
HJÆLP - Matematik - blandede
ForumindlægOpgave 1: Bestem værdimængden for funktionen: f(x) = 2+4x-x4, x ? [0;2] Opgave 2: En funktion f er bestemt ved: f(x) = 3x3-24x2+48x 1. Løs ligningen f(x) = 0 2. Bestem funktionens monotoniforhold og ekstrema. Opgave 3: Om en lineær funktion f oplyses, at grafen for f går gennem punkterne P(... -
Bedste mat.B noter her på siden??
ForumindlægJeg er igang med et såkaldt e-learning matematik b kursus. Det vil sige jeg tager det hele over nettet. Det der er knap så smart ved dette er at jeg ikke får undervisning, og jeg er altså blank i det her fag! Jeg sidder nu og er kommet til opgaverne med differentialregning, 2. grads polynomier og... -
Motorvejen. HJÆLP!
ForumindlægHej nogle som kan hjælpe mig med denne opgave, forstår slet ikke denne opgave. opgaven lyder følgende: på en motorvej kører trafikken med 110km/h. en bil holder stille i nødsporet langs motorvejen. bilens fører ønsker at køre ind på motorvejen igen. under denne udkørelse accelererer bilen med kon... -
Matematik
ForumindlægHejsa, er det nogen der kan hjælpe mig med denne opgave: i et af saudls byggerier finder man den parabelformede buegang. Parablens venstre gren starter 2 meter oppe på væggen. I et kordinatsystem hvor akserne falder sammen med gulvet og den lodrette væg er ligningen for parablan:y=-2.70x^2+2.... -
Vis, at (a,B)^T ∈R^2 er et punkt på cirklen
ForumindlægHej, jeg har fået stillet en opgave, som lyder: "I denne opgave betragter vi en samling af punkter i Målet er at bestemme den cirkel i , der bedst muligt (i passende forstand) approksimerer punkterne i M. Punkterne på en cirkel med radius r og centrum i er beskrevet som løsningerne til ... -
Opg. om energi - mangler formler
ForumindlægJeg har fået nogle opgaver for, og jeg aner simpelthent ikke hvordan jeg skal udregne de forskellige: 1) Madrassen i en vandseng rummer 710 kg vand. Vandet har en begyndelsestemperatur på 17ºC og skal opvarmes til 35ºC. a) Hvor meget energi skal der bruges til at opvarme vandet? Ovenstå... -
Matematik Blækregning
ForumindlægHej,\nJeg har fået en blækregning for hvor der er et par opgaver jeg ikke lige kan finde ud af håber virkelig der er nogle der gider at hjælpe mig....\n\nEn dieselbil er dyrere i indkøb end en tilsvarende med benzinmotor, Til gengæld koster dieselolie mindre pr. liter end benzin. Jensens drømmebi... -
Meget utilfreds med problemformulering
ForumindlægHej Vores SRP-periode startede i dag og i den forbindelse fik vi selvfølgelig også udleveret problemformulering. Jeg har gennem hele processen haft god kontakt til mine to vejledere omkring hvilket emne jeg ville skrive om og hvilke tanker jeg gjorde mig angående dette. Til trods for det, blev j... -
HASTER - Hjælp til investering
ForumindlægHej sidder med en aflevering til i morgen men kan bare ikke finde ud af det her spørgsmål: Beregn, hvor stor scrapværdien mindst skal være, for at investeringen er lønsom. Jeg har vedhæftet tallene i filen. nedenfor er teksten til opgaven Opgave 2 Investering I Midt Køkken A/S’ pakkeafd... -
Hvad skrev du om i SRP, og hvilken karakter fik du?
ForumindlægSå er det noget tid siden folk afleverede deres SRPer, så jeg ville høre hvordan det er gået. Jeg skrev selv i fagene matematik og historie, hvor jeg havde fokus på kryptering og kodemaskinen enigma. Det var faktisk ret spændende, og en nem opgave. Jeg fik et 10 tal for opgave, så det er jeg mege... -
Eksponentielle udviklinger
ForumindlægJeg forstår ikke, hvad opgaven går ud på. Hvad mener min lærer, når han skriver "estimér"? Opgaven lyder således: Estimér modellens parametre a og b, og brug modellen til at bestemme i hvilket år den gennemsnitlige månedsløn overstiger 500 USD. Og hvilken model er det, der bliver sna... -
Boganalyse: Voxeværk -Suleima Hind
ForumindlægHej Alle. Vi har i skolen fået til opgave at lave en boganalyse af bogen Voxeværk, som er skrevet af Suleima Hind, jeg vil bare høre om der er nogen der har lavet sådan en opgave? Jeg mangler nemlig noget inspiration.... Den skal være færdig fredag d. 1. oktober, så jeg har ret travlt, håber på a... -
Psykologi
ForumindlægHJÆLP.... Jeg sidder i øjeblikket og skriver på min SSO (større skriftlige opgave) jeg har fået stillet en opgave som lyder; Analyser bl.a ved hjælp af psykologiske teorier omkring psykoser, hvilke årsager, der kan ligge bag sygdommens udbrud og forløb. det handler om skizofreni.. Hvis der er nog... -
database
ForumindlægHej Er det rigtig at der en SRP database, hvor alle studerendes SRP opgaver er der? Grunden til at jeg spørger om det er, at jeg indgår et bet med en ven om det. Jeg ikke tror simpelthen ikke på, at en lærer/censor ville gide at scanne 25 siders opgaver ind fra alle eleverne. -
reaktionshastigheden
Forumindlæghej Sidder og regner kemi opgaver. i en af opgaverne, skal jeg regen reaktionshastigheden for noget koncentrationer når temperaturen er 700K. Men da jeg regner det ud, får jeg reaktionshastigheden til at være 0, kan det passe, at reaktionshastigheden bliver nogle gange lige med 0??og hvis ja er ...
