Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19421 til 19440 af 24857
-
Eksponentiel Regression
ForumindlægHej Studi Jeg sidder med opgave 10, a, b og c. På dette link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20B.ashx Hvordan regner man den ekspone... -
opgave
ForumindlægHej alle Jeg er igang med en skriftlig opgave omkring "scince Fiction" og har derfor en opgave hvori jeg skal skrive om hvorvidt en "fantasy" er en drenge ting og ikke en pige ting. hvad mener/synes i om det? mener i osse at fantasy er mere en drenge ting end en pige ting? he... -
Karakter i færdighedsregning
ForumindlægHej alle sammen (: Så er de skriftlige eksamner klaret for alle os, der ikke fik trukket skrifligt engelsk, og man kan i stedet nå at blive bekymret over, hvordan det mon gik. Det er allerede sket for min så jeg har et lille spørgsmål.. Er der nogen der ved hvor mange fejl man må have i færdighed... -
80érne; udklædning
ForumindlægHej mennesker. Har snart sidste skoledag, og overvejer at klæde mig festligt ud og ligne noget fra 80érne. Har ikke et kostume, men en masse farverigt tøj. Ville høre om der er nogle der har idéer til hvordan man kan klæde sig ud? I forvejen har jeg tænkt på stribede knæstrømper(blå), lysegrønne ... -
Hjælp til biologispørgsmål
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen, der kan hjælpe mig med to opgaver i biologi: Se hjemmeside: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120828%20stx122-BIO-A.ashx Jeg vil me... -
MEGET kompliceret haster! Trekant
ForumindlægMidtpunktstransversal i en trekant Har her en længere meget besværlig opgave, jeg skal have afleveret skriftligt inden kl. 00:00. Håber meget, nogen vil hjælpe mig. Den er del i flere, men her er starten. Jeg ved ikke, hvordan jeg starter på denne umildbart. Opgave1: Vinklespidserne har koordin... -
Matematik B, Hf
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil gerne dele min tanker med jer. Det drejer sig om matematik B som er vanskeligt for mig og føler ikke længere motivation til at lære noget. Har tænkt meget over hvad jeg skal gøre og om der overhovedet findes en udvej for at fjerne valgfag mat B. Jeg går på 2.HF og er bang... -
EN FUNKTION F ER GIVET VED F(X)=-6X^2+6X???
ForumindlægHejsa forum! Jeg skal til skriftlig prøve imorgen, og har lige et par ting jeg skal have styr på... Jeg sidder med en opgave der lyder på En funktion f er givet ved: f(x)=-6x^2+6x Bestem arealet for M. Jeg kan oplyse at punkterne er P(1,0). Jeg skal differncere f(x), og hvor... -
SØGER: BIOTEKNOLOGI LEKTIEHJÆLP
ForumindlægHovedstadsområdet, 40 minutters kørsel fra København Jeg leder efter en, der kan privatundervise mig i bioteknologi A. Jeg afslutter faget i år, og er derfor interesseret i et længere forløb med ugentlige møder og gerne oftere møder op til eksaminerne, da jeg med stor sandsynlighed skal afslutte... -
Regler for karaktergivning
ForumindlægHej alle. Jeg synes at have hørt at den regel der gælder for karaktergivningen er at: Elevens karakter skal gives på baggrund af elevens kunnen og formåen, og ikke efter fremmøde osv. Har problemer med at finde det skriftligt, men er der andre der har hørt noget om dette, eller evt. ved hvor de... -
Matematik- og kemihjælp mod betaling til mundtlig eksamen søges!
ForumindlægHejsa. Vi er to HTX studerende fra Vejle som skal op til mundtligt matematik og skriftligt/mundtlig kemi til sommer. Vi kunne godt tænke os noget hjælp i form af seriøs og intensiv undervisning, og helst så meget af det som overhovedet muligt. Lønnen kan vi snakke om, men omkring 150 kr/t. Hv... -
lineære funktioner??????
ForumindlægHej jeg har lige to spørgsmål som jeg håber I kan svare på. Jeg skal til skriftelig matematik og er lidt i tvivl omkring noget ved prøven UDEN hjælpemidler. spørgsmålene lyder følgende: 1.opstille regneforskrifter for en lineær hhv eksponentiel funktion ud fra en sproglig beskrivelse 2. Fortolk... -
Kronik
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk skriftlig i morgen, og jeg satser på at skrive en kronik. Ved kronikken skal man redegøre for en teksts argumentation, men jeg er lidt i tvivl om hvilken argumentation, der er tale om. Er det fx mere væsentligt at redegøre for Toulmins model, sproghandlinger eller appelf... -
Integral
ForumindlægHej :) Jeg skal til skriftlig matematik A-niveau på onsdag og er i gang med at terpe formler. Jeg arbejder ud fra hæftet "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx a-niveau 2006". Jeg har problever med opgaver 1015B: Bestem hvert af integralerne integraltegn(2,0)=x^3dx o... -
Phi bevis
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med min studieretningsopgave, og har blandt andet om det gyldne snit og phi. Jeg har skrevet og forstået beviset for det gyldne snit, og ligeså har jeg skrevet beviset for phi og forstået første og den sidste del. Men der er lige et lille trin jeg ikke forstår, og jeg... -
potensfunktion
ForumindlægHej :) Jeg har et problem med følgende opgave: Funktionen f (x) = b * x ^ a opfylder, at : f (2) = 2 og f (4) = 16 Bestem tallene a og b Jeg har prøvet med formlen: a=log(y2/y1)/(log(x2/x1)) Men jeg kommer ikke langt uden hjælpemidler. Jeg får, at: a=log (8)/log(2). Men så kan jeg ikke komme vide... -
Forskrift for lineær funktion
ForumindlægSidder og laver gamle eksamensopgave, da jeg har en skriftlig eksamen imorgen og falder over følgende opgave som jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre ved. jeg skal bestemme en forskrift for F(x) jeg har fået at vide at F(x) = x*a(x)-O(x) a(x) = -0008x+1300 og O(x) = 0,0024*x2+106 hvad menes der ... -
f(x)=√(2x-6)
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig matematik eksamen i morgen - og jeg har det problem at hvis jeg støder på en funktion som ser således ud aner jeg ikke hvad jeg skal gøre. f(x)=√(2x-6) (pågrund af kvadratroden) Hvis man får stillet opgaven: Funktionen f er givet ved forskriften f(x)=√(2x-6... -
Dansk stil i morgen
ForumindlægJeg har denne skriftlige eksamen på selvstudie og har været så tosset at smide mine papir væk fra da jeg gik på min ungdomsuddanelse. Jeg tænker helt specifikt på, hvilke tre slags stile man kan vælge. Nogle der lige kan komme med dem og skrive det helt væsentlige ved dem? Der var vist en pakke e... -
Dansk stil i morgen
ForumindlægJeg har denne skriftlige eksamen på selvstudie og har været så tosset at smide mine papir væk fra da jeg gik på min ungdomsuddanelse. Jeg tænker helt specifikt på, hvilke tre slags stilarter(mener der var noget der hed den kommenterende) man kan vælge. Nogle der lige kan komme med dem og skrive d...
