Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19421 til 19440 af 170365
-
Hvor mange fag..?
ForumindlægHej alle sammen..! Hvor mange fag er det man skal op til i de 3 år man går på gymnasiet..? -
Eksponentielvækst
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og forbereder mig til eksamen på MAT A. Jeg har et spørgsmål der lyder således: Redegør for eksponentiel vækst Redegør for renteformlen Hvad skal jeg komme ind på? (': Mvh. -
Logaritme u. hjælpemidler
ForumindlægSkal til eksamen i morgen, men har opdaget at jeg har problemer med logaritmeopgaver.. Kan nogle hjælpe mig med løsningen af dette?f(x)=b*x^af(2)=4 og f(4)=32Og så skal jeg bestemme a og b..Jeg er nået frem til:a= log(8) / log(0,5) hvordan kommer jeg videre? På forhånd tak ;) -
reaktionshastighed
Forumindlæghej. I opgave 2 jeg skal beregne reaktionshastigheden til tiden 60 min. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ke/STX071-KEA%20V_vejl1.pdf hvordan finder jeg A og k? jeg ved jeg skal bruge formlen v=k(gange)A -
Lissabontraktaten
ForumindlægHar lige nogle undre spørgsmål angående Lissabontraktaten som jeg meget gerne vil have svar på: Hvilke ændringer medfører Lissabontraktaten i forhold til EU's beslutningsproces? - altså internt i EU og i forhold til andre internationale sammenhænge? Hvordan gør Lissabontraktaten EU mere dem... -
SRP - Samf + historie
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal skrive SRP i samfundsfag og historie og jeg overvejde derfor at skrive omkring udviklingen af AI i Kina sammenlignet med Europa, og hvordan det påvirker samfundet (eventuelt internationale struktur). Jeg ville derfor høre om folk mener, at det er et vildspor jeg er u... -
Kan jeg stadigvæk nå det?
ForumindlægHej Jeg har igennem 1 & 2.g ikke fået særlig gode karakterer (mundtlig såvel som skriftlig). Mit overordnede gennemsnit er tilsammen ca. 6,7. Jeg vil meget gerne læse på en videregående uddannelse, som har en adgangskvotient på ca. 9,9. Jeg er i øjeblikket i 3.g, og det er derfor min sids... -
Nedgradere fag :(
ForumindlægHej Jeg har lige fundet ud af, at jeg har dumpet Matematik A :(( Er det muligt at få skolen til at skrive på mit eksamensbevis, at jeg har bestået Matematik B(fik over 02 i 2.g)?? Håber på jeres hjælp., Undskyld hvis jeg er lidt uklar i hovedet, men er helt overrasket - havde regnet med... -
Antal studentereksamener?
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange studentereksamener man skal op i, i 3.g. Jeg har 5 A fag, Spansk, Engelsk, Samfundsfag, Dansk og Historie. Jeg har allerede været oppe i 2 mundtlige fag, ét i 1g og ét i 2.g. Mit spørgsmål går på hvor mange mundtlige og skriftlige jeg så mangler, og... -
Studiejob
ForumindlægHej SP Er der nogen, der har ideer til jobs, jeg kan søge som psykologistuderende på 3. semester? Jeg har indtil videre søgt om pædagogmedhjælperstillinger og vejledningsjobs, men hvis der er flere oplagte jobmuligheder for en med gode pædagogiske evner, må i meget godt komme med dem! PS jeg b... -
HJÆÆLP !!!
ForumindlægEr der nogen derude der kan hjælpemig med eksponentiel vækst? det er til 1 hf mundtlig eksamen, har fået spørgsmålene opgivet. det lyder : Gør rede for den eksponentielle vækstmodel Y= b gange a i x'ende Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og på hvorden a og b kan bes... -
Cand.jur eller Cand.merc.jur / HA(jur.) eller Jura
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har valgt en bred overskrift, så andre der søger efter samme spørgsmål nemt finder denne tråd. Har set lignende tråde fra før 2010 herinde via søgning. Som mange andre, så har jeg en interesse for både jura og økonomi. Jeg har gået på HHX, og har derfor haft lidt med beg... -
Formelsamling i Fysik
ForumindlægEr der nogen, som ligger inden med en formelsamling til Fysik A stx og som kan give mig titel og forlag? Min fysiklærer har aldrig udleveret en, men jeg vil ret gerne være i besiddelse af en til den skriftlige eksamen om en uge. -
et par spørgsmål
Forumindlæghej vil høre om der er nogen som kunne fortælle mig beviset om at en potensfunktion bliver en ret linje på et dobelt logaritmisk papir. et andet spørgsmål er om hvordan man kan få noget af en mundtlig eksamen til at gå med at sankke om regnergler for potenser? det er en del af et eksamens spørgsmål. -
AP - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal til eksamen på fredag. Er der nogle hjemmesider, man kan træne det man skal kunne til AP eksamen i grundforløbet? Eller evt. nogle sider hvor man kan læse om det, og hvor det er forholdesvis forståeligt? På forhånd tak -
Historie fsa - hvordan foregår det?
ForumindlægHej. Jeg skal snart til eksamen i historie (jeg går i 9.) Men jeg er meget i tvivl om, hvordan sådan en eksamen foregår. Vores lærer ikke har fortalt os ret meget, andet end at vi får 40 min. forberedelse og så skal vi ind og fremlægge det emne vi har trukket. Men hvordan skal man begynde fremlæ... -
NATURFAGSEKSAMEN??
ForumindlægHej. Til sommer skal jeg til naturfagseksame og vi har i klassen endnu ikke fået grundig forklaret til os hvorledes og hvordan eksamen den er, hvilket jeg allerede nu meget gerne vil vide. Håber derfor på at nogen herinde vil tage tid til at oplyse mig om denne eksame. Så vidt jeg har forstået s... -
Egenskaber for krydsprodukt
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik A d. 19. juni og jeg er igang med beviserne for krydsproduktets egenskaber. Desværre står beviset for |a x b| = |a|*|b|*sin(v) ikke i min bog, så jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med beviset for denne sætning, eller sende et link hvor beviset står?... -
Hvad kan man tjene hvis man har kandidat i...
ForumindlægJeg ved godt at der findes statistiker på nettet omkring hvad forskellige kandidater tjener men det er jo overordnet f.eks. hvis man kigger på læge løn så dækker den over alle læger og f.eks. ikke kun de praktiserende læger. Jeg vil så høre om der nogen herinde der ved hvad følgende kandidater tj... -
Rettelse af kort tekst
ForumindlægNogen som lige vil rette min tekst igennem - der er sikkert nogle forkerte bøjninger og sådan - og måske fortælle mig hvordan man skriver de ting som jeg har sat i paranteser? Så ville jeg blive glad (:In these times leaning 84 per cent of all young Danes English as their foreign language. Other ...
