Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19441 til 19460 af 59860
-
Ellære - Spændingsforskel
ForumindlægHej Studieportalen! Er der en der kan give en god forklaring af spændingsforskel, er lidt i tvivl i forhold til det med at kigge på 2 punkter osv.. -
Skriv Som Produkt - Hjælp!
ForumindlægSkriv som produkt:8 + 4 (4 + 2a) =- Hvordan skal jeg jeg den? -
Bølger- har brug noget hjælp ,tak
ForumindlægGodaften derude !Jeg sidder og er igang med nogle fysik opgaver, men er simpelthen gået i stå med denne.. håber derfor der er nogle som kan hjælpe med denne opgave..opgaven lyder:Når laserlyset reflekteres frem og tilbage vil der kun ske en tilstrækkelig forstærkning, hvis der opstår en stående l... -
"rentesregning"
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at løse sidste spørgsmål i denne opgave? MED mellemregninger, tak.Opgave 5:Nepals befolkningstal var på 20,1 mio. i 1995.Befolkningstallet antages at vokse eksponentielt,og fordoblingstiden er 30 år.D.v.s at befolkningstallet vil være 40,2 mio. i år 2025.Bestem den årlig... -
andengradsligning??
ForumindlægHej!Jeg har et aflevering som skulle have været afleveret i går men jeg har haft svært med denne opgave.Tøndens rumfang V er bestemt ved V = ¶*h/15(2D^2+dD+3/4d^2) Tøndens højde h=8Endefladediameter d=4Rumfang V=150Pi ¶=3,14Jeg skal beregne DSvaret skulle være 5,31 (Facitliste)Men så vid... -
Hvor mange point kan man få for en opgave hvor resultatet er forkert men metode rigtig?
ForumindlægI MAT A skriftlig eksamen kan hvert spørgsmål give 10 point. Mit spørgsmål er hvor mange point man kan få for en opgave hvor metoden er fuldkommen korrekt, men et manglende minus fortegn har resulteret i et forkert resultat? Er det muligt stadig at få 8 poin? Er der nogen som vil vurdere min ... -
Termisk energi
ForumindlægHej folkens har et spørgsmål om termisk energi. Min fysikbog definerer termisk energi som værende den samlede kinetiske og potentielle energi af et stofmængdes molekyler eller atomer. Mit spørgsmål er: Hvorfor medregner man den potentielle energi? Et stofs temperatur afhænger jo af molekylerne/at... -
Om proportionalitet...
Forumindlæghar lige et spørgsmål...(et dumt et måske)hvad betyder det egentligt at to størrelser er proportionale? der bruges ogsså tl amtematik...findes der en kort og nem forklaring???tak -
Reaktionskinetik
Forumindlæget lille spørgsmål. C2H5O-(aq) + CH3I(aq) -> C2H5OCH3(aq) + I- (aq) Kender tiden t, og kender [I-], hvordan beregner jeg [CH3I]? - har et helt skema jeg skal udfylde. mangler bare en formel :i -
normalvektor
ForumindlægKan det passe at normalvektoren til xy-planen er (1,1,0)?? -
Beregning af brøk?
ForumindlægNogen der kan hjælp med at beregne denne brøk? for jeg er HEEELt lost! 64/3 + 4 * 16/2 =? -
f(x)=0 , har ingen løsning??
ForumindlægHej. Jeg skal forklare, at ligningen f(x) = x^4 - 8x^2 + 17 = 0 ikke har nogen løsning. hvordan er det lige man forklare det ? håber der er nogen der kan hjælpe mig !! (: -
Halveringstid
ForumindlægEfter 10 timer er aktiviteten af et radioaktivt stof faldet til 90% af det oprindelige.Bestem halveringstiden for det radioaktive stof.altså jeg har en idé om, at man bruger henfaldsloven så det ville hedde:90%=100%*e^(ln2*10timer(36000sek)/t½)eller hvad skal jeg gøre????lige et lille spørgsmål t... -
Er der stor risiko for det?
ForumindlægEr der stor risiko for, at ens konto på Betfair bliver hacket, hvis man overfører penge til den? -
pointsystem
ForumindlægEr der nogle er jer der er sat rimelig godt ind i hvordan man kan optjene point, så ens gennemsnit kan komme op efter studentereksamen? For eksempel hvor lang tid skal man arbejde i udlandet, for at optjene point?, -
HJÆLP TIL OLD - Musepåkaldelse
ForumindlægHej. Jeg er igang med at læse om Homers Iliade, og der er jeg stødt på ordet "musepåkaldelse". Hvad betyder det? -
Grafer
ForumindlægHar fået en opgave, jeg ikke har deb fjerneste ide om hvordan man løser ?To funktioner f og g er bestemt ved:f(x) = x^2 + kvadratrod xg(x) = 2x + 1Bestem forskrift og deffinitionsmængde for den sammensatte funktion g (og så er der sådan en underlig lille cirkel/prik, og så) f.Hilano -
sammenhæng
Forumindlægjeg sidder med en matematik afl til på mandag og jeg er blevet spurgt i denne opgave om hvordan er sammenhængen mellem den foder mængde der gives en let arbejdende hest og den forder mængde til en hård arbejdende hest, men ved ikke hvad jeg skal nu ?? -
Analyse i samfundsfag
ForumindlægJeg har et spørgsmål i min srp som lyder: "Analysere den ideologiske udvikling i Venstres politik fra den kolde krigs afslutning og frem til idag." Og så skal jeg inddrage et bilag jeg har fået tildelt fra: I godtvejr og storm. Mit spørgsmål til jer lyder, om der er en formel på... -
Hjælp! AT-eksamen!
ForumindlægHej alle! Til AT-eksamen skal man jo have noget ''nyt i sin sag'' med til fremlæggelsen, og jeg kom pludselig i tvivl om jeg nu har det med?... Der er mange ting som jeg har med til fremlæggelsen, som ikke stod i synopsen, men jeg tænker på, om det er nok at tage med som '...
