Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19441 til 19460 af 29738
-
Droppe ud og starte på 2årig STX
ForumindlægHej med jer Jeg har haft et meget turbulent 1. g, som endte med at jeg nu går på en linje jeg hverken forstår eller går op i (græsk A, latin A). Jeg havde oprindeligt valgt Mat A, Fys B, Kem B, men endte med at stoppe pga. det sociale. Jeg vil gerne læse noget biologi, da jeg har fundet ud af at ... -
Redegør for graferne
ForumindlægJeg har fået en opgave, som jeg ikke kan redegøre for hvorfor det er sådan (giver mening når I ser opgaven som jeg vedhæfter nedenunder). Er der en der vil hjælpe mig?? Det er en aflevering som skal afleveres i dag!! -
Blodkarrenes funktion på hjertes overflade?
ForumindlægHej alle sammen Hvilken funktion har blodkarrerne på hjertes overflade? -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
numerisk løsning af planetbaner
ForumindlægJeg skal opstille og numerisk løse differentialligningen for planetbaner.. har fået vedhæftede dok som hjælp, men er virkelig blank, nogen der kan hjælpe lidt? -
Hermeneutiske cirkel?
ForumindlægHej, da jeg havde videnskabsteori lærte vi at bruge den hermeneutiske cirkel til at bygge mere og mere viden på, ved først at skrive det ned som vi vidste om emnet, så læse, og så på den måde have noget at koble vores nye viden op på. Men jeg ser bare ikke "den hermeneutiske cirkel" d... -
Brøker HJÆLP!!!
Forumindlæghej jeg er stødt på nogle brøker som jeg kan finde ud af, håber på at i kan hjælpe mig med dem 3 1/3 : 1 1/3 = 1/5*2/7 = 9 1/3 - 4 3/5 = -
vektorer med gul og blå bils overhaling
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har problemer med vedhæftede og vil vide hvordan jeg kan udregne det. Tak -
Hjælp med 4 spørgsmål
ForumindlægBeskrive den faktiske situation omkring Danmark og Corona-Pandemien Forklare hvorfor Danmark lukker ned. Instruere befolkningen i hvordan de skal forholde sig i den kommende tid ift. Corona-Pandemien formulere fem bullets som befolkningen skal være opmærksom på. Tak for det hvis du vil hjæ... -
Hjælp
ForumindlægTo funktioner F og f er bestemt ved F(x)=-5(x+5) e^(-0,2x) og f(x)=xe^(-0,2x) Gør rede for, at F er en stamfunktion til f, og bestem ∫(∨0)(^30) f(x)dx. I det følgende betragtes et koordinatsystem med enheden 1 cm på begge akser. Formen af det indre af en karaffel fremkommer ved en drejn... -
Fremstilling af alkoholer -redoxreaktioner?
ForumindlægHej I min bog står der at alkoholer kan dannes ved reduktion af aldehyder og ketoner. Er der nogen der ved hvordan fremstillingen af alkohol kan kombineres med redoxkemi, og hvordan afstemningen af redoxreaktionen sker. (f.eks. hvordan man finder oxidationstal osv.) På forhånd tak! -
Dynamik
ForumindlægHey Har lidt problemer med hvordan jeg skal løse opgave 2 og 3 -
Hjælp til forklaring
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er klar over, at dette spørgsmål har været oppe og vende utallige gange - alligevel mener jeg ikke, at der er kommet ét entydigt svar. Jeg står i den uheldige situation, at have dumpet skr. matematik B eksamen sidste år. Jeg fik 4 i mdt. årskarakter og 02 i skr. årskarakter... -
markedsøkonomi
Forumindlæghvad er markedsøkonomi? og hvad er omsættelige kvoter, i forhold til markedsøkonomi? hvordan fungere det? -
Dansk Eksame. Hjælp tak! Er så forvirret :/
ForumindlægJeg skal op i: Nyere dansk lyrik Og min lære siger at jeg skal have noget om nyere litteratur historie. Og jeg tænker sån lidt hvor langt sys i jeg skal gå tilbage? Har søgt og søgt og jeg syntes ikke jeg kan finde noget stof før vi når helt tilbage til omkring 1930-50´erne? Kan jeg gå så langt t... -
Bloody Sunday?
ForumindlægHej :) Nogen der kan forklare mig rent hvad der skete, hvorfor det skete og andet, på bloody sunday dag. Det kunne også være nogle hjemmesider hvor det står på engelsk el. dansk om hvorfor det opstod. Har selv prøvet at søge om det, men det var ik meget jeg fandt. Evt. en bog med titel og forfat... -
Elmotor - Spørgsmål
ForumindlægHej Jeg sidder og øver mig igennem alle bøgerne, så jeg er forberedt til FSA her på fredag. Jeg er dog stødt på et problem under emnet elektromagnetisme: Jeg skal lave en elmotor. Kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=FiN0tCdH_ck Den kører rundt ved at bladfjedrerne rører ... -
Fysik
ForumindlægHar lavet et forsøg hvor magneten "svæver" i luften, se vedhæftet fil. Er den nogle der kan forklare mig lidt om forsøget, og sige om det hører ind under elektromagnetisme eller induktion? :) -
har brug for en hjælp!!!!!
Forumindlæghej. jeg skal skrive en historie-opgave. og vores store emne er "Mellemkrigstid" og mit emne er: "den nazistiske ungdomsopdragelse". og jeg skal redegøre for: "nazistiske ideologi". så mit spørgsmål er hvordan og hvad er det jeg skal skrive under "nazistiske ide... -
The(thi) ell. the(the)
ForumindlægEr der en regel for hvornår man skal bruge hvad? .....hvis.....hvad er regelen så?
