Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19461 til 19480 af 60468
-
Matematik C til B - pensum?
ForumindlægHej alle derude! Jeg skal til at starte paa 3.G - stx. I den forbindelse har jeg faaet den glaede at skulle opgradere matematik fra C-B i forbindelse med opgradering af samfundsfag. Da matematik ikke frembragte den stoerste interesse i 1.G hvor jeg havde det paa C-niveau, vil jeg derfor gern... -
synopsis
ForumindlægHvad er en synopsis. Skal jeg bare lave en rapport også fremlægge i powerpoint til eksamen ?? -
Gymnasie Spørgsmål
ForumindlægKan man nogle jobs direkte efter at have taget en hhx/htx/stx uddannelse? (hvilke? Er der en oversigt?) Hvilke universiteter kan man komme på efter at have taget en hhx/htx/stx? Mere specifikt hvilke gymnasier giver adgang til hvilke universiteter? Hvilke slags universiteter er der, og hvil... -
Viber i danmark
ForumindlægAntallet af viber i Danmark er faldet. I 1940 var der 98.000 ynglende par og i 2000 var der 35.000 par. A) Hvis udviklingen fortsætter, hvornår vil der så ikke længere være viber tilbage i Danmark? B) Hvor mange ynglende viberpar forventes der at være i 2010? -
Hvor kan man øve Ekstemporal tekster (oversættelser)?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i engelsk snart! og jeg er så spændt/glæder mig. En ting som jeg gerne vil øve mig på, er ekstemporal teksterne (oversættelserne. Fordi ordstillingen i oversættelser, er ret tricky efterhånden så jeg vil gerne have det helt "nailed". Hvis der er nogle der kan fortæ... -
Hjælp - rettelse ;)
Forumindlæghej. vil nogle af jer rette i min engelsk essay, da jeg ikke er speciel god til engelsk? please ;) The short story “Lies” by Ethan Canin, is about an 18 year-old boy named Jack. The boy gets kicked out of his house by his father, and he gets his first job as a movie projectionist. In the movie... -
Rettelse af min eksmansopg. mhp. klage
ForumindlægEr der en, gerne med gode engelskkundskaber, der vil rette min eksamensopgave fra 2.g obl. niveau for mig og give feedback, med henblik på eventuel klage over bedømmelse, idet jeg synes jeg karakteren er for lav? -
Forberedelse på eng. eks. B-niveau
ForumindlægHey :) Jeg skal op i skriftlig engelsk her d. 28 maj, og er gået i gang med at øve mig da engelsk ikke lige er mit stærke fag. Jeg har lavet en engelsk delprøve 2 sagprosa, som jeg håbede lidt på om der var nogle der ville læse i gennem for fejl, og fortælle mig om den var under middel eller bar... -
Læse medicin, Ikke højt nok snit! Hjælp søges
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er en 3.g'er som meget gerne vil læse medicin, men mit snit er ikke godt nok! (Jeg læser på den naturfaglige linje, så jeg har alle de fag, der kræves, altså: Mat A, Fys A, Kem B, Eng B, Dansk A) Jeg har et gennemsnit på præcis 7,00 efter 2.g, og så har jeg lige... -
Fagtitlen
ForumindlægHvad hedder fagtitlen på engelsk -
Hvilken gymnasiel uddannelse er bedst for mig?
ForumindlægHej. Jeg er en 14-årig dreng fra Virum og vil gerne spørge, hvilken uddannelse passer bedst til mig. Jeg er uden tvivl en nørd og har allerede besuttet mig for at jeg skal være en ingenør. Udover det er jeg også halv englænder, hvilket har gjort det oplagt for mig at jeg skal følge min fars fods... -
Procent regning
ForumindlægSpørgsmål 1. I 1960 var befolkningstallet i Kenya 8,157 mio. I år 2000 var befolkningstalle 29,986 mio. Hvor mange procent er befolkningstallet i gennemsnit vokset om året i perioden 1960 - 2000? Spørgsmål 2. i en prognose regner man med, at befolkningstallet i Kenya vil vokse... -
funktionsopgave
ForumindlægI en prognose for udviklingen i antallet af elever i de almene gymnasier og hf benyttes modellen f(x) = 89 000 / (1+0,263*e^-0,211*x)) Bestem væksthastigheden for antallet af elever i 2010. SVAR: I år 2010 stiger antallet af elever med 1443. (MEN ER 1443, PROCENT???) -
Mangler du hjælp?
ForumindlægHejj Jeg tilbyder min hjælp til følg. gymnasie fag: Matematik A, STX Fysik A, STX Psykologi C, STX (også noget B-niveau) Jeg har i disse fag selv fået 12 til eksamen. Matematik og Fysik har jeg lige været til eksamen i og fået netop 12. Hvis nogen går og kæmper med nogle af disse fag og gerne... -
AT-synopsis og opgavekategorier
ForumindlægMed alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie? -
Bestået eller ikke bestået
ForumindlægMit problem er, at jeg har fået 02 og 02 i engelsk på B. Da de hver har vægten 0,75 bliver det til 1,5 og 1,5. Mit spørgsmål er: Har jeg bestået faget og hvordan ser man det? Ser man på karakteren før eller efter vægtningen? -
Optagelsesprøve sproglige linje.
ForumindlægHej Jeg skal til optagelsesprøve og har valgt en sproglige linje. lægger de så ikke vægt på at jeg god til engelsk og tysk ? Og i mundtlig matematik skal man så fortælle hvad man har haft om i 9klasse, på en tavle, Kan det virkelig tag 20 minutter at fortælle om matematik -
Martin luther king Jr.
ForumindlægHej Gutter, og gutinder. Sidder og knokler, og tænker ved mig selv.. Hvad skal jeg fortælle om Martin Luther king? Har trukket Marin luther, som det emne jeg skal snakke om til engelsk mundtlig ( Folkeskolen ). Hvad ville i have fortalt om? Skal snakke i 5 minutter på engelsk, og jeg kan ikke fin... -
Det haster utroligt meget..
ForumindlægHei jeg skal lave min engelsk synopsis til mundtlig eksam og jeg har trukket emnet om sport ville bare spørger om nogen kan give nogen eksempler at hvordan man opbygger en synopsis?? -
Dumpning
ForumindlægHej.. Jeg har naturvidenskablig studieretning, og jeg har dumpet i kemi og engelsk... og jeg afslutter desværre begge fag i år.. Hvis jeg nu ikke kommer op til eksamen i de to fag... Kan jeg så tage nogle aftenkursus'er så jeg dække dem (Jeg går i 2g nu)
