Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19461 til 19480 af 23723
-
Mundtlig eksamen - Scor 12 ;)
ForumindlægHey alle!! Nu er det ikke fordi jeg forventer at kunne få 12 til min engelsk eksamen på A-niveau. Men tænkte dette indlæg kunne bruges til at hjælpe hinanden lidt med nogle gode vendinger, ord og andre fifs så censor falder ned af stolen ;) Jeg kunne godt tænkte mig at høre, hvordan i indlede... -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
Dårligt til dansk .. ævævæv
Forumindlæg(stavefejlen er med vilje i overskriften xD) Ja, er ikke meget for at indrømme det, men jeg altså dårlig til faget dansk. Det er primært formuleringer, disponeringen, ordforåd, lidt gramatik og sådan. Stort set næsten alt. Men hvad kan jeg gøre? Min dansklærer siger jo bare arbejd med din disp... -
Økonomi problem!!!!!!!!!!
Forumindlægopgaven går ud på jeg skal forklar hvorfor man gør som man gør indenfor økonomi. syntes det er et vidt begreb , måske kunne i hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe den an. redegørelse indenfor nogle økonomiske funktioner eller formler :S -
Dårlig, til, at, sætte, komma
ForumindlægJeg starter på hf til august, og i den forbindelse er jeg lidt bekymret for min kommasætning. I folkeskolen gad jeg ikke rigtig lære de grundliggende regler for kommasætning, så jeg kørte mit eget kommasætningssystem. Jeg er derfor gået i gang med at øve mig, og har i den forbindelse gennemgået ... -
Mit hjertes indvandrer
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante tanker om Benny Andersens digt: "Mit hjertes indvandrer". Hvis der er ville jeg meget gerne have nogle input's...! Jeg skal aflevere i morgen.. -
Er 16 år, søger job, HJÆLP
ForumindlægHvilke jobmuligheder har jeg ? Nogle der kan give mig gode råd om hvilke jobs der er til en 16-årig :D -
Matematik på uni - hvilket program?
ForumindlægHej alle Jeg har ikke været god til at bruge forskellige programmer til løsning af opgaver. Men da det kan blive nødvendigt på uni, vil jeg gerne lære at bruge dem. Jeg kender til Geogebra og Maple, er det egentlige nogen man kommer til at bruge på uni, eller hvilke programmer tager man udgangs... -
Vektorer i rummet
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet med begyndelsespunkt O(0,0,0) er givet punkterne A(2,0,0) , B(0,3,0). Punktet D ligger på linjestykket AB, således at |AD| = 5 |BD|. Beregn koordinatsættet til punktet D. Jeg forestiller mig at det ser nogenlunde således ud; A ----------------------------->D<... -
Tiden - igen -.-.
ForumindlægHej Studieportalen! Er der noget galt med tiden i den nedestående sætning? Er jeg nemlig lidt bange for. Tilfældig arbejder: Arbejderen er en duknakket gamling. Vi møder han imens han gik og stred bag en lille svajrygget og krogbenet hest i noget stenede jord. Hesten slæbte ploven med bedste ev... -
AT emne til Dansk og samf - hjælp
ForumindlægHej, er der nogen der har nogen ideer til, hvilket emne jeg kan skrive om i min AT opgave? - Jeg er helt lost og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om.:/ Begge fag er a-niveau. Tak på forhånd! -
Nogen der starter på fysik-studiet på KU til september?
ForumindlægJa, som overskriften siger :). Er der nogen herinde der ligesom mig skal starte med at læse fysik på Københavns Universitet til september? Synes det kunne være spændende allerede nu at finde nogle af sine fremtidige studiekammerater. Mvh. Dennis Hansen -
Mundtlig Biologi C eksam ?
ForumindlægJeg skal snart til en mundtlig biologi C eksam, men hvordan foregår sådan en eksam? er fuldkommen lost på hvordan jeg skal forberede mig til den, har læst det meste af pensum men ved ikk helt hvad der forventes af mig til eksamen og hvad sker der? hjælp tak ! :-) -
Korrektur af oversættelse
ForumindlægHej alle! Jeg har forsøgt at oversætte følgende stykke: Filmen foregår i Ruhområdet i Vesttyskland i 1954. Hovedpersonen er Matthias, som er 11 år gammel, da filmen starter. Kammeraterne interesserer sig for fodbold, og en hvid due kommer med resultatet. Den hvide due symboliserer... -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit... -
DIO eksamen - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til DIO eksamen her på torsdag, og selvom jeg har kigget hele kategorien igennem, kan jeg ikke finde et indlæg som passer til mit problem... Hvordan skal jeg gøre til eksamen? Vi har fået mange forskellige svar fra lærerne på skolen, og sidder her og er rigtig forvirre... -
Uro i forstæderne - komposition?
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i teksten Uro i forstæderne. og så skal jeg fortælle noget om kompositionen i teksten. Men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, kan i hjælpe mig?? -
24-timers examen Biologi - hvad skal man??
ForumindlægHej jeg skal op i 24 timers eksamen i overmorgen, i biologi. Jeg vil bare høre, om der er nogen af dem der allerede har været oppe til 24 timers biologi der har nogle gode råd og forslag til, hvordan man skal disponere sin tid/hvad man overhovedet skal gøre?? Skal man bare referere de eksamens ... -
genetik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? -
Tysk eksamen - 2g
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen imorgen. Er der ikke nogen der har et ark med generelle begreber/vendinger? Såsom "Ich fange an" osv.
