Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19481 til 19500 af 23609
-
Uddannelse
ForumindlægEr det svært at læse til jura?? -
rødder
ForumindlægHar lidt problem med denne opgave, ved faktisk ikke helt hvordan man skal komme igang med den. Se vedhæftet fil -
en bil kører på en motorvej...(Mekanisk energi)
ForumindlægHej Opgaven er : En bil kører på en motorvej med 110 km/t hen mod en 10 m høj bakke, som passeres i firløb. hviken fart har bil på toppen af bakken? jeg fik det til ca. 27,2 m/s, er det rigtigt ? På forhånd tak -
Prøver igen
ForumindlægMå have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f. -
matematik på A niveau
Forumindlægjeg har et spørgesmål - til august starter jeg på STX og jeg har matematil på A niveau. I folke skolen lå jeg på 4-7 (karakter), der er mange der siger at det er meget svært ! mit spørgsmål er hvordan kan jeg blive bedre til matematil? tak på forhånd -
Utilfreds med nye uddannelse!!!
ForumindlægHej Studieportalen!!! Jeg blev optaget på noget jeg vill mindst inde på, nemlig farmaci. Jeg er matematisk (naturvidenskabelig) student fra i år og mit spørgsmål er så, om der er nogle uddannelser jeg kan nå at komme inde på??? Jeg har et snit på 6. Er der ikke nogen uddannelser????? -
Hvis man dumper et fag på STX ?!
ForumindlægHej Der er mange videregående uddannelser, som kræver at man har bestået alle fag, så der er noget jeg kom til at tænke på.... Lad os tag en worst case senorio. Jeg har et drømmestudie, som jeg vil ind på, jeg har et godt gennemsnit, men jeg har dumpet et fag... Hvad så nu ? Er drømmen bare... -
Hurtigt-linje
ForumindlægHvordan finder man en kurves midtpunkt? Fx fra 0-1 x^2 = f(x). I hvilket punkt er midtpunktet? -
kend din censor!!!
ForumindlægHe people, så er studentereksamen begyndt..:(... men det bliver dejligt at blive færdig.. Ville lige fortælle jer at i kan se hvordan jeres censor ser ud og få adressen på dem;) - hvis i gerne vil det!! fx har en censor i dansk som hedder 073-BS.. og dettenummer finder du på følgende link: http:/... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej... -
(DP) Palindrom
ForumindlægJeg tænkte, at jeg ville sætte niveauet lidt ned, så vi kan få flere med i konkurrencen. Dem som allerede er tilmeldt bedes ikke besvare opgaven. De andre skal jo have muligheden. Hvad er det første kvadrattal over 1000, som er et palindrom? (2002 er fx et palindrom) -
naturvidenskabelige arbejdsmetode
Forumindlæghej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie -
Gennemsnt 7 Skala
ForumindlægHey hva så der. sad lige og sgu til at regne mit gennemsnit men er lidt i tvivl om hvordan det ska regnes. Jeg får kraktere efter den nye skala.er der nogen der ka hjælpe -
Afstandskvadratloven ved Jorden
ForumindlægJeg skal lave en udregning, hvor jeg skal finde intensiteten af Solens stråler her på Jorden, ved hjælp af afstandskvadratloven. Hvordan kan dette gøres? Skal jeg bruge denne formel: Hvor Pkilde angiver effekten af strålingskilden (Solen), og har enheden Watt. Men er det så nogle det kan fort... -
Advices
ForumindlægHej : ) er der nogen der kan hjælpe mig med at fortælle hvilke forsøg jeg kan lave i de 2 følgende emner ? Vekselstrøm og Atom og kernefysik : ) TAK ! har virklige brug for det lige nu -
Kommer jeg stadig ind?
ForumindlægKære nuværende studerende. Jeg har ansøgt om at komme ind på et gymnasie, og da jeg ikke er blevet opstillet til optagelsesprøve, kom jeg ind. Jeg har fået et brev om mødetid, men jeg skal returnere en bekræftelsesblanket med pasfoto, dåbsattest og folkeskole afgangsbevis. Da jeg indmeldte mig ... -
Finde pmax i opgave om Daniellelement?
ForumindlægHvordan finder man Pmax ved hjælp af en ligning lavet ud fra måleresultater på et Daniellelement? Jeg har disse oplysninger: Ligning: y = -25,547 * Imax + 0,7183 U0 =0,7183V Imax = 0,028117A Ri= 25,547O -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
6 i gennemsnit, hmm...
ForumindlægHej små venner! Jeg tænkte på hvilke muligheder har man hvis man kun har 6 i gennemsnittet?? Har man overhovedet nogle? Hvad kan man læse....? plus hvis man har en grundudd. bag sig.. ;) Nu taler jeg ikke for mig selv, hehe.. Hilsen Sam -
temperatur
ForumindlægVi blander 2 kg kogende vand i en beholder med 3 kg koldt vand. Efter omrøring måler vi en sluttemperatur på 54 grader Hvilken temperatur havde det kolde vand? -Hvordan løser jeg denne, er der en formel for det? For kan ikke finde noget i min fysikbog
