Søgning på: filosofi c. Resultater: 19501 til 19520 af 60665
-
Ligevægt og temperatur
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport om ligevægtssystemet. Jeg ved at ligevægtskonstanten er afhængig af temperaturen, men hvorfor ved jeg ikke. Er der nogen der kan forklare mig det? -
rente
Forumindlæg2.800 kr. indsættes på en konto med en rente på 2,7 %. Beregn renten efter 45 dage. kr. Hvor meget får man i årlig rente af 6.500 kr., når den årlige rente er 1,35 % med én årlig rentetilskrivning? kr. -
Biografbilletter
ForumindlægHej En person der ville forklare den her opgave? + jeg har om problemløsninger lige pt, så i stedet for at jeg spørger de fleste gange om hjælp her, ville i så også ikke forklare hvilken strategi i bruger? Eller hvordan i finder svaret til opgaven? - Mange tak:) En lørdag sælges der biografbil... -
Fordampende olie
ForumindlægNogen der kan hjælpe :S En hurtigt fordampende olie løber med jævn fart ud i havet. Olien fordeler sig i et tyndt lag på overfladen. Med A(t) betegnes dat areal (m2), som olien dækker til tidspunktet t (timer). Så længe der tilføres olie, er A den løsning til differentialligningen dA/dt = 103 - 0... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg synes ikke jeg har nok oplysninger til at bestemme en forskrift for f(x), er der nogen der kan give mig et hint, altså jeg har vist, at g'(x)=1/x efter at have benyttet produktreglen, men jeg er i vildrede over hvordan jeg bestemmer forskriften for f(x) -
grafer
ForumindlægHar jeg lavet denne opgave rigtigt eller? for har virkelig brug for at få den lavet!!!!!!! -
7.a referat af barken pemba
Forumindlægjeg skal lave et kort referat af hvad det sker i fortidsplanen og barken pembas færd har brug for hjælp -
funktion
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvad jeg skal i denne opgave. Forstår det simpelthen ikke https://ibb.co/K5ZYXvM -
Mangler akut hjælp til dette!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, for jeg sucks groft til Naturgeografi..Beregn endelig hvilken mængde energi der skal til(føres) for at smelte alt den grønlandske indlandsis og hvor lang tid det vil tage under følgende forudsætninger:Areal af indlandsis: 1,73 millioner km2Rumfang af indlandsis: 2,85 milli... -
Hvordan sætter jeg udenfor parentes?
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne vide hvordan man kan sætte: 3c2-12ca udenfor parentes Tak på forhånd! -
Hjælp til matematik aflevering
ForumindlægHej allesammen, jeg står og har svært ved at se mig ud af den her matematik aflevering. Har svaret på noget af det selv, men kan simpelthen ikke lige finde ud af at svare på de andre spørgsmål. -
Skalaer
ForumindlægHvilke toner er der i en A-dur-skala? Jeg tror at det er a-h-cis-dis-e-fis-gis-a, men er ikke sikker. På forhånd tak! -
HJÆLP
Forumindlægskal regne denne ligning ud og kan ikke få den til at gå op HELP ME ! x^2+2x-3 = 0 -
algebra
Forumindlæg5*(2+a) -
Opløselighedsprodukt, ligevægtskoncentrationer mm.
ForumindlægHej alle kemi dudes derude i skønne Danmark!!! Jeg sidder og er kørt fast i en opgave der handler om 5 spørgsmål: 1: Find opløselighedsprodukterne for BaCO3, BaSO4, BaCrO4, SrCO3, SrSO4, SrCrO4, CaCO3, CaSO4, Ca(C2O4) jeg kan bare ikke huske hvordan man nu liiiiiiiiige regner den ud, så har int... -
Beregning af aktuel koncentration
ForumindlægOpgave 1.14 0,236 g jern(II)sulfat-vand (1/7) opløses i demineraliseret vand. Opløsningen gøres sur, hvorefter den fortyndes til 100 mL. a) Beregn den aktuelle koncentration af Fe2+ i den fortyndede opløsning. Jeg er klar over, at der allerede er svaret på dette spørgsmål, se www.studieportal... -
To personer med samme navn i et eventyr (H.C.A.)
ForumindlægHej jeg er ved at lave en kryds og tværs om H.C. Andersen, og gik i stå ved det her spørgsmål: I et eventyr hedder to mænd det samme til fornavn. Det er navnet... Kunne i hjælpe mig .. Navnet er på fem bogstaver og bogstav nr. 2 er L. -
Angående Matematik-opgave - HJÆLPP
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder fast i denne her opgave, som står nedstående, da jeg ikke ved hvordan temperaturen måles i grader og hvilke informationer f´(3)=48 gives til temperaturudviklingen... Har vedhæftet selve opgaven!! Håber I vil hjælpe! )): -
samfundsfag/psykologi
ForumindlægHej :) Jeg går på en 3-årig HF og har i år samfundsfag og psykologi som jeg skal aflustte til december. Jeg har haft meget svært ved at forstå psykologi og har været usikker på samfundsfag, så jeg overvejer stærkt at tage fagene om. Er der nogen der vil have mulighed for at undervise mig i de to... -
Vektorer
ForumindlægHej nogle som kan hjælpe mig med denne opgave, ved at give en forklaring på hvordan jeg løser den ?
