Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19501 til 19520 af 59860
-
Integrationsopgave uden hj.
ForumindlægGodaften..Jeg sidder med nogle små integrationsopgaver, som jeg er gået lidt i stå med..Opgaverne er fra eksamenbogen, 3 årigt forløb til a-niveau.opg 1199. Beregn integralet af (e^x+1/x) fra 1 til 2.Jeg er nået frem til følgende:[e^x](2 øvre og 1 nedre) + [1/x](2 øvre og 1 nedre) =(e^2-e^1)+((1/... -
2. grads ligning?
Forumindlæghey kan nogen pls hjælpe mig med denne opg? har virkelig ingen anelse om hvad jeg skal gøre:opskriv en 2. gradsulighed, der har løsningsmængden {-1.8} -
Oversættelse
ForumindlægJeg har fået til opg. at oversætte en dansk opg. til engelsk.Den ser således ud:"The nuclear-weapon testings in Nevada took place in the winter of 1951. On the 11th January the Nuclear-energy Commission distributed leaflets, framed in black, informing people in the area, that there will be t... -
Hjælp til 1960'erne
ForumindlægHej jeg skal redegør for de sociale og kulturelle forhold i slutningen af 1950'erne og i 1960'erne Hvad menes der her. Hvad skal jeg komme ind på tror i ? -
Fysik med mat-præg!!
ForumindlægGodt nok opgaven lyder således: find Ben Johnsons maksimale hastighed.og udtrykket:v(t)=(12,42 m/s)-(0,0944 m/s^2)*t-(12,42 m/s)*0,4937^t/smin plan var så at finde monotoni forholdet, men jeg får hans maksimale hastighed til at give ca. 110 m/s... ja, og så hutigt er der vist ingen der kan løbe..... -
Kondital
ForumindlægHej, er der nogen, som kan uddybe hvad kondital indebærer? Jeg kunne godt tænke mig måske at få lidt ord på reaktioner og sådan lidt? Det eneste jeg forstår ved kondital er: <p class="MsoNormal" style="margin-left:63.8pt;text-align:justify;text-indent: -9.8pt;line-height:115%;... -
brugerinfo
Forumindlæghvordan kan det være at man ikke kan slette sin bruger herinde? -
journalist prøven i Åehus???
Forumindlægjeg har tænkt mig at være journalist, men er det rigtig at man skal til Århus for at tag en optagelsesprøve. Jeg har ikke mulighed for at tag der hen, kan man ikke også tag prøven i københavn(sjælland). -
Sandsynlighedsregning - Sandsynlighedsfelt
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig eksamen, og er faldet over et spørgsmål omkring sandsynlighedsfeltet. Jeg har fået udleveret et kompendium af min lærer med denne vedhæftede tegning, og min opgave lyder på at jeg skal gøre rede for sandsynlighedsfeltet. På denne tegning for... -
Hjælp ??
ForumindlægHvordan finder man, hvor mange atomer der er i stof når man kender m(massen)? -
substiution eller partiel integration??
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af hvad metode jeg skal bruge for at løse denne... det bestemte intergral med grænserne 5 og -5f(x)= 9-(9/25)x^2jeg har prøvet med substitution men fik ikke det rigtige. Har jeg gjort noget forkert der eller skal jeg bruge partiel og hvis ja hvordan det?? -
Hvad er forskellen på varmekapacitet og specifik varmekapacitet?
ForumindlægSom overskriften siger: Hvad er forskellen på varmekapacitet og specifik varmekapacitet? -
Kan jeg blive student?
ForumindlægHej, Hvis mit årsgennemsnit ligger på 4.4 og jeg lige har dumpet en eksamen på A, kan jeg så godt dumpe den næste eller bliver jeg så ikke student? -
hjælp til kemi
ForumindlægHey..Jeg er lidt lost med den her opgave!Forbrændingen af druesukker kan beskrives ved reaktionsskemaetC6H12O6 + 6 O2 → 6 CO2 + 6 H2OSusanne er 25 år og kan maksimalt optage 2800 mL oxygen pr. minut. Hun vejer 62 kg.1. Bestem hvor mange mol druesukker Susanne maksimalt kan forbrænde pr. tim... -
Muligheder og begrænsninger i AT
ForumindlægJeg skriver AT i Dansk A og Samfundsfag B om ytringsfrihed Jeg har lavet en diskursanalyse af et interview med Anders Fogh og i samf har jeg lavet en diskussion om hvorvidt ytringsfriheden er absolut og om den er lige gældende for alle i Danmark (danskere/udlændinge) Nogen der kan hjælpe med mu... -
Fotosyntesen
ForumindlægHvad er det og hvad bruger planterne det til? nogen der kan hjælpe? :( -
Laserlys
ForumindlægJeg sidder med en opg fra sidste år, som jeg simplethen ikke kan finde ud af... Er der nogle der har en ide til hvordan man kan løse opg. 7? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080523_opgave_stx_081_fysikA.ashx På forhånd tak :) -
Definitionsmængde!
ForumindlægHej.. Hvordan finder jeg defintionsmængden for en funktion der hedder: f(x) = 3*x^3 - 95x^2 +750 x På forhånd tak -
Vektoropgave.
ForumindlægI et kordinatsystem er givet 3 vektorera=(1,4) b=(3,-5) og c=(10,9) ((vektor kordinater)Bestem vektorer u og v så der gælder:u||a og v||b og c=u+vHvilke formeler skal der bruges? -
Atomic Bomb
ForumindlægHey , does anyone have a website that i can use to find information about Atomic bombs. My question is which countries have them and how many ? if anyone has an answer to this or knows where i can find the answer to the question i would be very happy.. appreciate your time :)
