Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19501 til 19520 af 36005
-
CPR
ForumindlægHvornår bruger man CPR-numre elektronisk, altså på en pc? -
Hjælp med bevis ay''+by'+cy=0
ForumindlægHey, Jeg har brug for noget hjælp til at bevise de 3 løsningsformer der er for ay''+by'+cy=0. Det er her jeg er nået til: http://peecee.dk/?id=17913 Jeg kan ikke rigtig lige overskue hvordan man skal bevise det, og har ikke noget litteratur det står i. På forhånd tak for hjælpen:) ... -
nulpunkter
Forumindlægnogen der kan fortælle mig hvad det helt præcis er? las os evt sige jeg skal finde nulpunkterne for f(x ) = x^4 - 2x^2 + 1 ? -
Skattestop
ForumindlægHvor skal jeg finde svar på denne opgave? "Forklar kort, hvad den borgerlige regering skattestop går ud på" -
a/the
ForumindlægHvornår skriver man A og hvornår THE FX. Michael, a/the nephew of me. er der en bestem regel? -
hjælp.
ForumindlægHej. Er der muligvis nogle der kan give mig en hurtig (kort) beskrivelse af, hvad en forbrændings reaktion er. -
Hvorfor skal der være komma?
ForumindlægHvorfor skal der være komma, hvor markeringen er? Og en af de hurtige og nemme måder at øge udbuddet af arbejdskraft på(,) er at fjerne topskatten, siger rapporten. -
Matrix (A*B)
ForumindlægHvis vi har to mXn-matricer kaldt A og B. Hvis jeg så vil finde matricen C ved hjælp af multiplikation. Så kan hvert element defineres som c=a*b og vi får derfor en ny matrix, men skal man ikke have et tal ud af det? jeg mener hvis man har vektorerne a og b så vil deres prikprodukt give et tal og... -
logaritme
Forumindlæghar en lille opgave. 2.4*1.35^x=10 så hvis jeg rykker rundt skal det blive 1.35^x=25/6 men hvorfor? -
Litterær artikel
ForumindlægHej Kan nogen forklare mig hvordan disse ord skal forstås: - litteraturhistorisk perspektivering. - Genremæssig perspektivering. - Stilmæssig perspektivering. - Fortælleforhold. Mange tak :) -
AT UTØYA
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har valgt at skrive om utøya i fagene historie og psykologi. I psykologi vil jeg komme ind på ondskabsteorier, og i historie vil jeg komme ind på samfundets betydning for breivik. at han er historieskabt. Men hvad synes i jeg præcis skal komme ind på? føler ikke det er... -
Induktiv og deduktiv metode?
ForumindlægHej folkens Så vidt jeg har forstået handler AT om hvilke metoder du bruger til at finde dine svar. Min lærer har flere gange nævnt induktiv og deduktiv metode, som noget der spillede en stor rolle i AT, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad det er? Ikke nok med det, er jeg også ret meg... -
Termogen effekt
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad Termogen effekt er og forklare det?? -
Nogen der kan hjælpe mig
ForumindlægII Nedenstående sætninger står enten i aktiv eller passiv. 1. Angiv, om den enkelte sætning er aktiv (A) eller passiv (P). 2. Forklar kort på dansk reglerne for passiv og, hvordan man omdanner en aktiv sætning til en passiv på engelsk. a) The house was destroyed in the storm. b) The rich u... -
Brydning
ForumindlægJeg har 6 stråler/linier illustreret i min bog. Jeg bliver spurgt efter hvilke af strålerne der hører sammen, altså før og efter brydning. Jeg har alle strålernes gradtal. Hvordan finder jeg ud af dette? -
1999 skriftlig eksamenssæt....haster
ForumindlægJeg har problemer med opgave 1 e) i følgende sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihn-2005-10-1.pdf Håber nogle kan komme med et svar til opgave 1 e), da jeg ikke forstår hvordan jeg skal svare. Skal nemlig afleverer i dag kl. 16:00 På forhånd tak! -
Nedarvning
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med opgave a og b i vedhæftede billede. Skal jeg lave en togensnedarvning i opgave a? Hvordan skal jeg gribe den an? -
tangent
ForumindlægFunktionen hedder x = tcos(t) y = tsin(t) jeg har en punkt (-pi,0), og skal bestemme ligningen til banekurven (-pi,0). -
Ti-92 lommeregner, hvordan tager jeg den 4. rod eller 3.
ForumindlægHvad skal jeg skrive på ti-92'eren for at kunne tage andet end kvadratroden? Fx den 3. rod af et eller andet...eller den 4. rod af et eller andet. Please svar idag -
Hjæææælp
ForumindlægHey folkens. Hvordan kan man vide om en tekst er repræsentativ? Og om teksten er inde- eller udefra?
