Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19521 til 19540 af 72126
-
Eksamensteknik
ForumindlægHej...For et par måneder siden var der et indlæg, hvor man kunne "dele" sine karakterer med andre. Det viste efterfølgende at mange fik gode karakterer - både årskarakterer og eksamenskarakterer. Selv får jeg ikke lige så høje karakterer som mange af jer andre. Er på et middelgennemsni... -
Hvordan scorer jeg 13-tallet?
ForumindlægHey.. jeg får normalt 10 i mundt. og 11 i skr.... fik blandt andet 11 med pil opaf i min sidste stil... Mit engelsk er perfekt mht. fluency og kongruens, og jeg har et meget bredt ordforråd...Ved jeg kan gå op og få 11...men hvordan scorer jeg 13-tallet? ;) -
Teoretikere!?
ForumindlægHey allesammenEr der nogen der har en komplet liste over kendte teoretikere og/eller vigtige årstal for samfundsfag???????Mangler nemlig lidt et overblik over hvilke personer man skal kunne huske og kunne referere til... -
Eksamen
ForumindlægHej..Jeg skal op til eksamen i old d. 8 juni, og jeg er vildt nervøs for er ret usikker på hvordan det foregår.. vores lærer prøvede at lave en prøve eksame for os men det endte med at det kun var hende der sagde noget.. jeg ville godt hører om der er nogen som kan forklare mig hvad der sker til ... -
Eksamen, hvordan?
ForumindlægHEJJeg skal op i Old her inden længe, men jeg kan ikke finde ud af hvordan det foregår. hvad får man udleveret og hvad skal man med det?Jeg har hørt nogle snakke om at man skal lave en analyse og fortolkning, er det på samme måde som i Dansk, eller hvordan foregår det? (hvis man skal)Kort sagt sp... -
Eksamen
ForumindlægJeg går på gymnasiet og har biologi A.. Skal op til eksamen i næste uge, men er lidt i tvivl om hvordan det foregår?Har man ½ time forberedelsestid og ½ time til eksaminationen?..Er der nogen der ved hvad man skal kunne få at få 6? hehe.. Hvis man er mindre god til faget biologi, og bare gerne vi... -
Statistik - Varians analyse
ForumindlægJeg har lidt problemer med følgende opgave: En underleverandør af maskindele står overfor anskaffelsen af en ny maskine. Der er 3 forskellige maskiner af vælge imellem. Fabrikanten har derfor igennem en uge fået produceret på hver af de 3 maskiner. Resultatet var som følger: Tabel Stikpr... -
Hvordan læser man lektier på Uni?
ForumindlægHej. Jeg er netop begyndt på en videregående uddannelse på universitetet. Her får vi op til 20 sider for hver dag i et fag. Jeg tænkte på om der er nogle derude som har nogle fifs til hvordan man kan følge med i forelæsningerne? Jeg tager noter til hver forelæsning, men jeg kan godt se at jeg bru... -
Jura hjælp.
ForumindlægJeg er en dreng der går på HF er færdig om 1 år. Jeg vil godt ind og læse jura bagefter eller måske lige vente et år inden jeg begynder.. Mit spørgsmål er så: Jeg vil være 23-24 år når jeg starter på jura studiet, og 28-29 år når jeg er færdig uddannet. Er min alder en stor ulempe når jeg skal ... -
Højere karakterer?
ForumindlægHvordan har lærer det med at elever spørger: 1.) "Hvad skal jeg gøre for fx at 12" i et eller andet X fag? 2.) Har de pligt til at svarer på spørgsmålet? 3) Har i selv prøvet at spørger om det før? og vigtigst af alt fik i det? -
Dropper ud ..
ForumindlægJa, de sidste uger er gået af H til så nu dropper jeg ud. Jeg studerede Matematik med Fysik som sidefag, men nu orker jeg ikke mere, så jeg får heller ikke brug for studieportalen mere. -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Vandrenoter i statskundskab?
ForumindlægMan høre ofte om de såkaldte vandrenoter i fx statskundskab, men er der nogen der har kendskab til hvor man evt. finde sådanne vandrenoter? -
At dumpe reeksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg dumpede min reeksamen i dag, og ville høre hvor ofte dette skete. Hvis nogen har en succeshistorie, må i meget gerne dele den med mig, jeg har brug for noget der opmuntre mig :) -
Hunden af Kim Fupz - Perspektivering?
ForumindlægHej, jeg har trukket Kim Fupz Aakeson noveller som fordybelsesområde og har valgt novellen Hunden som mit emne til min synopsis (FSA). Jeg skal op i dansk eksamen engang her på fredag, og umiddelbart har jeg godt styr for novellens værdier og sådan. Synes selv jeg har en god ide af hvad der egent... -
Spørgsmål til jurastudiet
ForumindlægHej alle jurastuderende Jeg bliver til sommer student og skal til september starte på jurauddannelsen i Århus og jeg har derfor 1000 spørgsmål til jurastudiet, håber der er nogle som vil tage sig tid til at besvare bare et par spørgsmål. Jeg er helt lost med hensyn til studieformen, altså h... -
inverse funktion til eksponentiel fx
ForumindlægHej SP Hvordan viser jeg at den inverse funktion til en eksponentiel funktion er logaritme funktionen? -
For sjov Gymnasie prøve
ForumindlægHej. Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer. Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg. Nogen der kan fortælle hvad den går ud på? Og hvilke tips og tricks har i til dette? -
integranlregning
Forumindlægparablen med ligningen y=9-x^2 og linjen med ligningen y=x+3 afgrænser en punktmængde M, der har et areal. skitser m i et koordinatsystem og bestem areal M. Jeg har skitseret i et koordinatsystem. men mangler at finde ud af hvordan jeg finder grænserne.. altså først skal der vel faktoriseres.. ... -
Opfylde krav til at komme i gymnasiet
ForumindlægHvis man har taget 9.klasses afgangseksamen i 8.klasse,og har haft undervisning i 2.fremmedsprog i to år. Kan man godt springe 9.klasse over ,og begynde i gymnasiet? Tak på forhånd.
