Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 19521 til 19540 af 31467
-
Hvordan oploader jeg en opgave?
ForumindlægSom overskriften lyder: Hvordan oploader jeg en opgave?Malfoy -
Terminsprøve
ForumindlægHej! Jeg Skal op i Matmatik terminsprøve ( Færdighed og problemregning ) Er der nogle der kan give mig gode råd til hvad jeg skal vær mest opmærksom på? Og hvad der er vigtigt at vide? -
Omeksamen
ForumindlægHejsa, ville lige høre om nogen af Jer ved hvornår man senest skal meddele hvornår man ønsker en omeksamen?Kan man også be om en eksamen næste år, for et for et fag man afsluttede i år UDEN eksamen? -
Bestem a og b
ForumindlægFunktionen f(x)=b*x^a opfylder, at f(1) = 1 og f(2) = 8. Bestem tallene a og b. Hvordan gøres dettte? Ved godt at 1 og 2 kan sættes ind på x plads, men kan ikke komme videre -
Vektori 3D
ForumindlægHej- Er der nogen der kan lige hjælpe mig med denne opgave, som handler om vektor i 3D? Jeg skal have hjælp til sp. 4,5 og 6. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af at løse dem. Opgaven er vedhæftet med figuren. På forhånd TAK!. -
Areal af trekant
ForumindlægSidder med en enkelt opgave der forvirrer mig lidt:Punkterne A, B og C har koordinaterne (1,2), (4,-6) og (6,-5). Find arealet af den trekant der udspændes mellem punkterne.Det er uden hjælpemidler, så det går ikke at bruge 1/2*a*b*sinC.Jeg kan selvfølgelig give mig til at finde længden af AB og ... -
Oversættelse/referat af brev til AT
ForumindlægHalløj Jeg har rodet mig ud i at analysere et tysk brev til AT-årsprøven. Desværre ser det ud til at være lidt for svært, jeg ville derfor sætte stor pris på en oversættelse eller et referat over, hvad brevet indeholder - for at være sikker på, at jeg ikke misforstår noget. Brevet er fra univers... -
Konfidensinterval for signifikansniveau
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af opgaven der lyder således: På et andet gymnasie siger 186 ud af 933 elever nej. Beregn konfidensintervallet med et signifikansniveau på 5 % for dette og afgør om der er forskel på de to gymnasier. (fortsættelse af en anden opgave jeg har løst) Jeg kan godt finde ud af a... -
Standby eller kvote 2
ForumindlægJeg vil hører hvad forskellen er på standby og kvote 2 det er noget med i kvote 2 kigger man på andet karakterer altså erhversarbejde og lign. men hvad med standbý kan enhver få det? Jeg skal nemlig ud og rejse efter sommer og vil gerne sikre mig en plads når jeg kommer hjem.. er bange for... -
3. Års opgave
ForumindlægNå ja spørgsmålet mange af os der snart (7,9,13) bliver studenter går med. Jeg er kommet frem til at jeg vil skrive i fysik omkring et af følgende emner:1) Den specielle relativitetsteori2) Astronomi (Afstandsbestemmelser, Solen de klassiske opgave typer)3) Kvantemekkanikken (Er dette alt for svæ... -
Magnetismens vigtige teori?
ForumindlægHvad er den vigtige teori om magnetisme?? -
kan dette passe?
ForumindlægDet er lidt langt, men er i tvivl om det er rigtigt. Ville blive meget glad hvis nogen har mod på at checke dem (eller nogen af dem)!a)(1/pi+1)*pi^(pi+1)= (1*(-pi+1))/((pi+1)*pi)= (-1)/pib)(pi^pi)*(1/ln(pi)= (-pi*1)/(pi*ln(pi))= (-1)/ln(pi)c)(1/pi+1)*1^(pi+1)= (1*(-pi+1))/((pi+1)*1)= -1d)(pi^1)*(... -
arcsinh
ForumindlægDefinitionen af sinh er:sinh = (e^z-e^-z)/2Hvad er definitionen af arcsinh?Tak på forhånd -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
Opgave
ForumindlægDens model på være sinus til θ multipliceret med L og skinnebenets længde må være sinus til 2π-θ, også er det produktet af dem, er dette en korrekt model? -
"Elevtid"
ForumindlægInde på Lectio kan man se en oversigt over de opgaver, man har lavet i de forskellige fag. Derudover er der er kategori, der hedder Elevtid. Herunder står der som regel 1, men også 0,5 og 1,5 for mit vedkommende.\nHvad betyder det? -
Civilingeniør
ForumindlægHej alle Jeg går i 3g, og er dermed student om små 4 måneder. Så det er snart på tide, at have bestemt hvad jeg skal foretage mig efter sommerferien. Jeg har længe gået og tænkt på at læse til civilingeniør, men al den snak om arbejdsløshed osv. har holdt mig lidt tilbage. Er der nogen som ... -
hjælp til mat...
Forumindlægbasinnet var 0,22 m dybt.der blev fyldt 117,5 m3(i tredje)vand i bassinet.spørgsmålet:hvor mange cm var der fra vandoverfladentil bassinkanten ? -
Al den hjælpsomhed ?
ForumindlægGodaften Studi's.Endnu en aften sidder jeg forundret og sluger til mig af al den viden, den hjælpsomhed og alle de rettelser af afleveringer, der hver aften bliver slynget ud i dette forum. Og hver gang stiller jeg mig dette spørgsmål:- Hvorfor i alverden gør de det?Er det en hobby? Er folk n... -
funktion
Forumindlægder er givet en funktion f(x)=2x-7 a) løs ligningen f(x)=1 og derefter undersøg om punktet (100,193) ligger på grafen for f skal man ldifferencere funktionen? og hvordan gør man lige kan ikke huske det
