Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19541 til 19560 af 114887
-
fosfat-reagens
ForumindlægHejsa (: Danner fosfat-reagens gult eller hvidt bundfald? Og er der nogle,der gider skrive reaktionsligningen op for mig? -
universitet
ForumindlægHej Hvis man nu skal søge ind på universitet, og der står specifikke adgangskrav, skal være bestået, er det så både mundtlige og skriftlig, man skal bestå?? For at komme ind?? -
Karaktere
ForumindlægHej.. jeg har et snit på 3.4 hehe.. Men jeg er faktisk ligeglad og mere interresseret i hvad jeg egentlig kan gå op og få i min sidste eksamen.. min sidste eksamne er samfundsfag på A niveau.. Kan jeg godt få 03 i WORSE CASE SENARIO.. eller hvor meget falder min karakter hvis jeg får 00 eller... -
Carricature?
Forumindlæghey. er der nogen der ved, hvad en carricature er for nogeT? "le narratice" er det ikke forfatter i hunkøn på fransk? og hvordan siger man "vi plejer" på fransk og... - fodbold spiller - kamp -fodbold håber i kan hjælpe :-) -
Kemi eksamen
ForumindlægJeg sidder og er i gang med at terpe til kemieksamen på mandag. Jeg har lige nogen spørgsmål inden for emnet alkoholer: 1. "På hvert C-atom kan der kun sidde en OH-gruppe". Er dette rigtigt? Kan det ikke godt lade sig gøre, men alkoholen ikke bare være meget ustabil? Eller får jeg bl... -
Haster
Forumindlæger der nogen der kan forklare mig hvad hypotenuse er? -
forskrift til stamfunktion som går gennem et punkt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber der er en som kan hjælpe mig, da jeg sidder med en matematik aflevering og ikke kan komme videre. Opgaven lyder: En funktion f er bestemt ved f(x)=-12x^2+8x Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(2.6) håber der er en som kan hjæl... -
ioner
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at afstemme nedenstående reaktion: NH4NO3 → N2 + O2 + H2O Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej folk herinde, der er en opgave jeg gerne vil have hjælp til, men opgaven er svær for mig, derfor vil jeg gerne have I hjælper mig med opgaven. Opgaven er: Funktionen f har forskriften f (x) = x3 + 4x2 − 3x Grafen for f har en tangent i røringspunktet (1, f (1)). Grafen for f er indtegn... -
afstem
Forumindlæghvordan afstemer jeg denne her reaktion: CL2+ I- ----> Cl-+ I-3 tak -
pH- hjælp..
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med en opgave: opg 1. Beregn pH i 0,0072 HNO3 hvis det er muligt, kunne det være rigtig godt emd en forklaring på svaret, tak:) Mvh. Rasie -
tangentens ligning
ForumindlægHej. Håber nogle kan hjælpe mig med følgende opgave: Funktionen f er givet ved f(x) =3x^2-6x+ 5 Bestem en ligning for den tangent, der er parralel med 3y+ 27=9x -
Æske??!
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor der står jeg skal tegne en æske som har et overfladeareal på 54 cm2. Nogen ideer :) og hvis i har må i meget gerne skrive hvordan i regner det ud :)! Ps går i 6. så ikke alt for kompliceret ;D! -
Ligninger
ForumindlægHej. Hvordan vil i løse den her ligning 3x^2-6x=20? På forhånd tak ;) -
Funktion - værdimængde
ForumindlægEn funktion f er givet ved: f(x)=-3x^2-12x+5 Bestem værdimængden for f? Hvordan er det nu lige man bestemmer en værdimængde? -
Kemiske hævemidler
ForumindlægJeg sidder med en rapport om kemiske hævemidler, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor/hvordan potaske reagerer med vand og eddiesyre? Jeg håber der er nogle som kan hjælpe På forhånd Tak :) -
Reaktionshastigheder
ForumindlægHjælp!! Har fået stillet en opgave: Hvorfor reagerer 2,0 M H2SO4 meget hurtigere med magnesium end 0,2 M H2SO4? Det har jeg svaret på, men opgavem fortsætter med: Anvender man konc. svovlsyre (96% svovlsyre, 4% vand), er reaktionshastigheden forbløffende lav. Foreslå en rimelig forklaring. Og der... -
Reaktanter
Forumindlæg39;Hvis vi nu har et forsøg hvor Esterudbyttet i en reaktion mellem eddikesyre og ethanol forøges temmelig meget og hvor der var blevet tilsat koncentreret svovlsyre til reakanterne, hvad ville årsagen så være? -
cirklens ligning, toppunkt, skæring med parabel?
ForumindlægJeg har givet en cirkel med ligningen: x2+y2-6x+8y = 0 Og en parabel med ligningen: y = x2+2x+a, hvor a er en konstant Spørgsmålet lyder: For hvilke værdier af a ligger parablens toppunkt på overnævnte cirkel? Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte??! Jeg har dog fundet cirklens centrum og radius... -
reaktionsskema mellem natriumhydroxid og citronsyre.
ForumindlægHej alle. Hvordan laver jeg denne formel? Jeg ved dette: H3citron + NaOH --> Citron-3 + Na + H3O Er det forkert eller hva39;? :) Hilsen kevin.
