Søgning på: SRP historie. Resultater: 19561 til 19580 af 22627
-
Nogen søde mennesker der vil hjælpe ??????
ForumindlægEmna : oliekrisen og danmarks økonomiske udvikling Spørgsmål : Perspektiver til den økonomiske politik i DK mellem 1973 og 1982 -
hvad er blokpolitik?
ForumindlægJeg sidder med en samfundsfagsaflevering hvor spørgsmålet lyder: Redegør for blokpolitik og hvilke ideologier bruger blokpolitikken? jeg har søgt på nettet og kigget i min bog men syntes det er svært at finde noget! :) Håber i kan hjælpe mig! :-) -
Naturgeografi
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp til, at forstå denne tabel http://faostat3.fao.org/faostat-gateway/go/to/download/FB/FB/E udfra dette spørgsmål som lyder således: E: Når man ser på Danmark i FAOSTAT opdager man at vi lever som svin og slet ikke bidrager positivt til verdens fødevar... -
Stx eller Htx
ForumindlægJeg står lige nu mellem valget af gymnasiel uddannelse. Jeg har nu gået et halvt år på htx. Det er rigtig, rigtig fedt bortset fra at det sociale miljø er dårligt. Der sker ikke så meget generelt og der er næsten ingen piger. Så kunne jeg jo bare skifte? Nej! Fordi jeg har hørt at måden de grib... -
Mat
ForumindlægHej, jeg har lige en opgave, som jeg gerne vil have lidt hjælp til . Løs ved beregningen ligningen 2 * e2x + 7 * ex = 0. Altså jeg ved, at det er et andengradsligning og jeg har også prøvet at regne diskriminanten ud. d= 72-4 * 2 * (-4) = 81 (er det rigtigt?). Hvis d er rigtigt regnet ud, ve... -
TYRKISK!!
ForumindlægJeg skal holde et oplæg om Istanbul om nogle dage, og jeg har bl.a. valgt at komme ind på et meget berømt digt af en meget berømt tyrkisk digter Necip Fazil Kisakürek. Men jeg bliver nødt til at oversætte dette digt til dansk, så præcist som muligt, for de andre i klassen forstår det. Jeg håber ... -
Analysemodel til roman.?
Forumindlæghej, jeg er igang med at læse en roman og den skal vi analysere når vi er færdige, men jeg har ikke rigtigt styr på det med analyse osv. så tænkte på om der var nogen der kunne komme med en god overskuelig en til mig.? på forhånd tak :D -
Redegørelse af mRNA vaccine
ForumindlægHej. Jeg er lige nu igang med et opgave hvor jeg skal redegøre for vaccinens virkning og potentiale i forhold til bekæmpelse af Coronavirus (SARS-CoV-2). (Teori fra Biotek). Ville høre om nogen måske kunne hjælpe med dette og med hvad der kunne skrives iforhold til det, da jeg ikke helt kan få de... -
HTX / STX? Help me with the decision!
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at vælge min videregående uddannelse efter 9. klasse. Jeg havde allerede HTX i tankerne som min første prioritet, men har sådan tabt lysten til HTX. Ser STX & HTX som utrolige gode uddannelsesmuligheder. Jeg er jo god til matematik, biologi og samfundsfag osv., s... -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Studieretning
ForumindlægNår man vælger studieretning, gør man det så ud fra hvad man gerne vil bliver og uddannet sig som efter gymnasiet? -
Hvad er fortællersynsvinkel?
ForumindlægHvad er fortællersynsvinkel? -
Hjælp til karakterer
ForumindlægHeej Jeg går i 1g, og mit afsluttende fag er billedkunst og samfundsfag. Vi har fået 2x standpunktkarakterer. I samfundsfag fik jeg 7 og derefter 4. Her d. 12 maj skal vi få årskarakterer, og det er vigtigt at jeg får høje karakter i dem begge, da jeg skal have et højt gennemsnit. Jeg vil spørge ... -
ang. filmen ''The Social Network'' - Sand eller fake??
ForumindlægHej Alle Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål: Er der nogen der ved om alt der skete i filmen ''The Social Network'' er sandt, eller om der spiller lidt hollywood med ind i den, for at gøre den mere interessant? JEg skal bruge det til mit at, i den forstand at jeg skal skrive... -
Fri abort, hvorfor?
ForumindlægHej. Er der nogen som ved hvorfor man i 70'erne kæmpede for fri abort? var det pga. for mange børn, misdannelser? -
danskhed projekt
ForumindlægHvilke interessante emner kunne man komme ind på under emnet: Danskhed -
multipolaritet, bipolaritet og unipolaritet ?
ForumindlægHeej Jeg kan ikke forstå hvad multipolaritet, bipolaritet og unipolaritet er. Jeg har læst en del på nettet, men forstår det ikke. Er der nogle, som kan fortælle mig hvad det er? -
Ernest Hemingway
ForumindlægVil blive meget glad hvis der var en herinde der kunne hjælpe med hvad man kunne skrive om i engelsk,i SSO hvis man har valgt at skrive omkring Ernest Hemingway?. Kan man tage et af hans romaner som er filmatiseret og sammenligne med en af hans noveller??. Jeg er meget blank så hvis der er e... -
Ludvig Holberg, hjælp!
ForumindlægHvad er den samfundsmæssige og teatermæssige baggrund for Holbergs produktion af komedier? Hvilken overordnet holdning til samfundet kommer til udtryk i komedierne? og hvordan? Håber i kan hjælpe -
Noter på computeren eller i hånden?
ForumindlægHey Tager I notater på computeren eller i hånden? Jeg kan ikke beslutte mig for, hvad jeg skal. I folkeskolen tog jeg noter i hånden, men her i gymnasiet ligger alle opgaver på lectio, så det er tusinde gange nemmere at lave opgaverne på computeren - så behøver man ikke at skrive spørgsmålene i ...
