Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19561 til 19580 af 158924
-
Reducering af udtryk
ForumindlægHej folkens jeg har lidt problemer med, at reducer følgende udtryk: (a - b)2 - (a2 - 2ab) Jeg kan ikke helt rigtig huske regnereglen, men det er nået med at jeg skal gange ind i parentersen, så de forsvinder. -
SRP - snyd og konsekvenser
ForumindlægHej. Nu har jeg afleveret min srp opgave om kolera i London, hvor jeg skriver i mat A og Hist A. Har skrevet en rædselsfuld opgave! Sidder her og har dårlig fornemmelse af hvordan resultatet af min srp opgave bliver vurderet. Jeg erkender at jeg har snydt i matematik delen fordi jeg havde problem... -
Det gode liv: Samf. og Mat?
ForumindlægUnder emnet 'Kampen for det gode liv' skal jeg vælge en sag. Jeg ønsker Samfundsfag A og Matematik B og tager imod foreslag med kyshånd :-) -
Texas TI-inspire CAS
ForumindlægHej :) Da jeg lige har afsluttet matematik, vil jeg gerne sælge min lommeregner. Det er en Texas TI-inspire CAS, og bliver brugt på både A- og B-niveau. Skriv til louise_haslev@hotmail.com, hvis det har interesse. -
MATEMATIKSK EKSAMENAFLEVERING MAPLE
ForumindlægVedkommende der være behjælpelige med en eksamensrelaterede aflevering vedkommende skal være en der har matematik på A-niveau og er sindsyg god til maple og gerne imod betaling.intet slask eller sløseri Helst en der er matematisk begavet . -
optimering
ForumindlægHej jeg er i tvivl om en optimeringsopgave i matematik : Jeg er har bestemt a) til f(x)=45x som funktion af antal kg det er b) jeg er meget i tvivl om tak på forhånd -
eksamen.
ForumindlægJeg kan ikk helt finde ud af det med fremskrivningsfaktoren. jeg ved formlen lyder a=1+r men hvordan finder man r? hvorfor plus med 1? håber godt nok i vil hjælpe mig. -
Kubiksætninger - kvadratsætninger opløftet i tredje.
ForumindlægHvis jeg nu har en kubiksætning der hedder: a*(x0+e)^3 - hvis den skal reduceres giver den da: ax0^3+ae^3+3ax0^2e+3ae^2x0 .. korrekt? :) -
Mangler to fag for at komme ind
ForumindlægHej. Jeg mangler mat på a og fysik på b for at komme ind på farmaceut uddannelsen. Kan jeg tage nogen aftenkurser i løbet af 3.g, eller kan jeg få de to fag afsluttet på 6 måneder efter gymnasiet? Mit nuværende snit ligger på 8,5 (ny skala). P.s. Hvis jeg vælger matématik på b-niveau på mit si... -
Universitets-studie
ForumindlægHej alleJeg har lige begyndt på matematikstudiet på universitetet. I den forbindelse har jeg oplevet et utrolig stort spring niveaumæssigt fra gymnasiets A-niveau og til det matematik, som er blevet gennemgået i de syv første forelæsninger.Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som læser/h... -
Spansk oversættelse, - tider?
ForumindlægHejsa..\nHar en spansk oversættelse for, hvor jeg har nogle enkelte problemer (nok mange, men tiderne er det der driller mest).. så det ville hjælpe mig meget hvis du/I lige vil kigge den igennem...\n\nTidligere mente næsten alle at internettet var en af de største opfindelser i vor tid, men nu e... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej! Skal til eksamen i skrivtlig matematik i morgen, så sidder lige og regner nogle opgaver. Men har lidt problemer med disse to:A:En ekspontielt aftagende funktion f har halveringstiden 2,7. Grafen for f går gennem punktet P(3,12)1. Tegn grafen for f i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem og be... -
Potens funktioner
ForumindlægSå jeg skal lave matematik dispositioner og kan ikke finde svaret til at hvordan jeg skal redegøre for hvordan man ved at bruge potens regression kan bestemme a og b for en potenssammenhæng. Tak på forhånd! -
funktioner
ForumindlægHej sidder med en mat aflevering og har super meget brug for hjælp til denne opgave. Har vedhæftet et billede af matematik opgaven :) -
Hf-eksaminer
ForumindlægHvor mange skal man op i, både mundtligt og skriftligt? Tak på forhånd. -
SRP
ForumindlægHej jeg skal snart til at skrive en SRP opgave (mat A og hist A), men mangler literatur, min emne omhandler Sophie Germain, og Fermats sidste sætning, jeg skal desuden skrive om kvinder i oplysningstiden, nogle som har nogle forslag? alt hvad jeg har nu: Kvinder og matematik: rapport fra en kon... -
STX - HVILKEN LINJE?
ForumindlægHey, Alle sammen. Jeg skal snart have udfyldt min ansøgning til optagelse. dk. Jeg har tænkt mig at tage en STX, jeg er dog stadig i tvivl om hvilken studieretning jeg burde vælge. Jeg er god til historie, samfundsfag, engelsk, dansk og fysik (Jeg får ca. 10). Lige nu står jeg mellem linjeerne s... -
Differentialligning - frit fald
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP i mat/fys omkring det frie fald, nærmere Felix Baumgartner. Til de som ikke ved hvem det er, lavede han et spring på 39 km. højde. I min opgave skal jeg analysere Felix' fald gennem atmosfæren og udregne terminalhastigheder under forskellige forhold. Helt præcist står... -
Statskundskab - hvilke valgfag er gode?
ForumindlægHej! Jeg har længe været 100% på, at jeg gerne ville optages på statskundskab. Jeg går i 2.g på samfA-matB-NG, og skal til at vælge valgfag. Jeg er helt sikker på, at jeg vælger NG som B-niveau, men jeg er i tvivl om jeg vil få mest ud af at vælge matematik eller engelsk op på A-niveau. Rent op... -
Bestemt sidelængden y udtrykt ved x
ForumindlægJeg har problemer med opgave b i opgave 14 i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-MAT-A-22052014.ashx Jeg har beregnet arealet til af rektanglet til at have en værdi på 5000 og kan derfor bestemme y udtrykt ved x på følgend...
