Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19581 til 19600 af 34075
-
nej nu er det nok!
ForumindlægNu er det for anden gang at jeg får 00.. Dem der kan skrive en engelsk stil ordenltigt til bestående vil jeg gerne bede om hjælp fra, det er meget vigtigt... Hvordan gør hvad gør i, i de forskellige opgaver.. Kan det være så svært at fortælle hvordan man gør?? -
AT - Historie engelsk?
ForumindlægHej (: Jeg har overvejet og skrive i fagene Historie og Engelsk, jeg tænker lidt noget med nogle af de handelsrejser der har været sket eller måske skrive om Columbus opdagelsesrejser. Er der nogle som har nogle andre forslag eller tips til de to ting jeg har nævnt.. Tak. -
Praktiske spørgsmål omkring sso...
ForumindlægJeg har lige et par spørgsmål omkring det praktiske...1. Har jeg ret i, at de sider man benytter på nettet ikke blot skal angives men også vedlægges som bilag?2. Hvis det er rigtigt, skal man så også gøre det i "kopi"-opgaven (altså den som skal markeres som kopi)?3. Afstanden på 3 cm, ... -
Adgangskrav
ForumindlægHvis jeg nu ønsker at gå på kunstakadamiets arkitektskole, og jeg nu har et gennemsnit på 10.1 i stedet for 10.9 eller hvad det nu end er, er det så stadig muligt at blive optaget? Eller kan man, vælge at studere arkitektur, men som civilingeniør, og derefter vælge at skifte til Kunstakadamiet i... -
Historie
ForumindlægHej!!ER der nogen som har nogle gode ideer til hvad man kan skrive som historieopgave?? -
Hjælp det er simpelt
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med at forstå delopgave 2 jf. vedhæftet billede. Hvordan skal dette forstås? Jeg er godt klar over vi har en lineær afbildning, og fi får givet vektorer der tilhøre f(a), men hvordan beviser jeg de er egenvektorer for afbildningen f? Mange tak på forhånd! -
Varmefylde
ForumindlægJeg skal finde en væskens varmefylde. Væskens masse er 0,65 kg. Væsken er hældt i en termokande og opvarmes med en dyppekoger. Der er målt sammenhørende værdier af temperaturstigningen og den tilførte energi: 1. opmåling: tilført energi: 16 kj temperaturstigning: 10 grader C 2. opmåling: tilført ... -
Matematik
ForumindlægHejJeg står og skal til at tage et par fag på Odense teknikum. For at kunne komme ind på radiografudd. Det drejer sig om fysik og matematik på b-niveau. Det er matematikken jeg gruer for. Jeg har ikke haft matematik i årevis og kan huske, at jeg ikke havde nemt ved det. Jeg prøvede kræfter med de... -
Russikse rev. spørgsmål
ForumindlægHar lidt om den Russiske rev. Har ikke forstået så meget vidst. Men det jeg gerne vil have i hjalp mig med var, hvis I kunne forklare mig forskellene på befolkningerne.Der er bolsjeviker. Mensjeviker Sovietter. Og vidst flere endnu. HVad er forskellen? Hvor de er fra eller deres holdning. Og hvis... -
hvad er en synopsis?
ForumindlægJeg mangler hjælp til at finde udaf hvad en synopsis er! og vil hører om i kender et sted man kan finde eksempler o.lign....måske i selv ligger inde med en jeg må se? -
Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej... Jeg skal til Skriftlig årsprøve i matematik på c-nivaue og vil hør om nogle af jer har nogle gode fif til hvad jeg kan læse op på. Den 1 time er jo færdighedsregning, så vil gerne forberede mig så godt jeg kan :) Tak på forhånd! -
Hm, hvad syns I, Plzzz hjæælp?
ForumindlægHey alle sammen. Jeg er ret forvirret omkring hvad jeg skal vælge af emne og fag til AT. vil gerne ha nogt inde for kultursammenstød. socialerings problemer osv. har tænkt m at vælge samf (A) men hvad kunne dt andt fag være. dansk el. psykologi? tænkte at på læse en novelle omkring emnet hvis j v... -
Afgangsprøve i fysik
ForumindlægHej, Jeg er ret nervøs for afgangsprøven i fysik 9 klasse. Jeg er mest bekymret for de spørgsmål lærer og censor stiller. Jeg kan godt sige: “Vi kan altså se, at den her gas fordamper“, men så kan jeg ikke forklare, hvorfor. Har i nogle gode råd til fysik prøven? -
Engelsk metode
ForumindlægHej Skal jo op i AT, og i den forbindelse har jeg valgt engelsk som et af mine fag, men vil gerne være hundrede procent sikker på at jeg forstår at det er den korrekte metode, da det jo er vigtigt at have helt styr på. I engelsk, som er et sprogfag, benytter man overordnet den hermaneutiske me... -
Citater.
ForumindlægHej. Når man nu citerer i en analyse, hvor og hvordan vil man så skrive henvisningen? Tak på forhånd. ;) -
Billedanalyse, komposition (billede fra dmg).
ForumindlægHej! - jeg er pt. I gang med min forberedelse til folkeskolens afsluttende mundtlige prøve i dansk. Jeg har trukket "det moderne gennembrud", og har i forbindelse med det valgt at lave en billedanalyse af billedet "Aften. Den gamle kone og døden". Jeg er gået i stå ved komp... -
er der nogen som gider og udybe det for mig?
Forumindlægen harmonisk svingning f givet ved: f(x) = 4sin(2x+1)-2 bestem f¨(x) og løs ligningen f¨(x)=0,x ∈ l0;πl jeg har bestemt f'(x)=8sin(2x+1) så nu er jeg gået i stå har ingen anelse om hvordan jeg kan løse den -
Termodynamik
ForumindlægNogle der ved hvilke entalphi beregninger vi er ude i her? Kolben hvor NaOH(s) dissocieres bliver brandvarm. Vis, ved en termodynamisk beregning, hvordan dette kan forklares. -
hjælp til samfundsfagsrapport
ForumindlægJeg har altid problemer med at skrive samfundsfagsrapporter, hvilket irriterer mig voldsomt. Derfor ville det være dejligt hvis jeg kunne få en person der gad respon på en til 2 fremtidige rapporter, mit niveau ligger på 8 -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :).
