Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19621 til 19640 af 23690
-
Sproglige virkemidler i artikel?
ForumindlægHej! Jeg sidder for øjeblikket med en artikel som jeg skal analysere og jeg er lidt i tvivl om nogle af spørgsmålene, derfor håber jeg at jeg kan få lidt hjælp til at komme videre. Jeg skulle i artiklen finde 3 sproglige virkemidler, det gjorde jeg, men er de rigtige? "Han skal jo sætte s... -
3 sætninger med bestemte fejl
ForumindlægHej alle sammen:) Det ville være dejligt hvis der var nogle der gad hjælpe mig. Jeg har afleveret en tysk aflevering som jeg har fået igen, hvor min lærer har skrevet hvilke fejl der er og hvad de drejer sig om, så skal jeg rette den igennem og aflevere den igen. Men der er 3 sætninger jeg er i t... -
Betinget sandsynlighed
ForumindlægC.07 I en seerundersøgelse blandt et repræsentativt udsnit af den voksne danske befolkning blev følgende spørgsmål stillet: 1. Så De nyheder på TV2 i dag? Ja ___ Nej ___ 2. Så De reklamer på TV2 i dag? Ja ___ Nej _____ 3. Så De nyheder på DR i da... -
SRP, psykologi, analysedelen
ForumindlægHej! Jeg sidder og skriver SRP om mobning, og formalia stresser mig helt vildt. Jeg har nok lavet i alt 10.000 fodnoter, fordi jeg blev trukket to karakterer ned i min SRO pga. manglende fodnoter, men nok om det. Jeg skal til at opstille min analyse i psykologi, og jeg er helt blank. Min lærer ... -
Gennemretning af Dansk SSO
ForumindlægHej søde mennesker. Jeg er igang med min SSO, hvor jeg har valgt at skrive i dansk, om femikrimi genren og med fokus på Camilla Läckbergs roman, Stenhuggeren. Da jeg har sættet og kigget på min egen opgave 10 gange nu, er jeg blevet blind på hvilken dele i min analyse som er overflødig, og hv... -
AT-eksamen: metoder i dansk og samfundsfag - emne: 1984 af George Orwell.
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT på mandag, og er derfor igang med at forberede mit talepapir. Jeg har lidt problemer med at beskrive metoderne, jeg har brugt til at nå frem til min konklusion, så måske er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg skriver om George Orwells roman "1984" i fagene dansk... -
HJÆLP-HASTEr:-)
ForumindlægHEj, er ved at analysere digt nr 21 af Søren Thomsen (samling af det bedste og det værste) Vil høre, om der er nogen der allerede har analyseret det, der evt vil hjælpe? kan ikke helt forstå budskabet, og handlingen :/ Han skriver i digt nr 21, om hvad der er det bedste, men synes det er svært ... -
HJÆLP! Kilder til SRO og hjælp til at forstå spørgsmålet
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået min SRO for, men har virkelig svært ved at finde kilder og synes faktisk at spørgsmålene er lidt svære at forstå. Mine fag i denne opgave er Samfundsfag og Musik. Således lyder problemformuleringen: 1: Det redegørende niveau ”Gør rede for udviklinge... -
Historie eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til historie eksamen i overmorgen, jeg har 24 timers forberedelse, så trækker tekster i morgen, men jeg tænkte på, om der var nogle, der kunne forklare nærmere, hvad der menes med problemstillinger. Min lærer har skrevet følgende til os: 2. Jeg vil foreslå følgende fremgangsm... -
Skal jeg klage over min SRP karakter?
ForumindlægHej, som nævnt ovenover overvejer jeg at få revuderet min SRP opgave, da jeg har fået 0, Jeg havde forventet at få en bestået karakter, men har svært ved at bedømme min egen opgave. Er der er nogle venlige sjæle der vil læse min SRP, og se om de er enige med vurdereing som er 0? Fagene er Engel... -
Nogen der vil kigge problemstillinger igennem?
ForumindlægProblemformulering: Historisk ramme Baggrund for erobring af Inkariget -Spaniernes motiver og midler [1-2] Præsentation af bilagene og problemstillinger Analyse af den spanske erobring af det nyopdagede inkarige, inddragelse af kilderne 3 – 5 – 6. Analyse af kildernes udsagn om samme. -Ink... -
AT problemformulering - HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i 3.G, og sidder pt med min AT opgave. Jeg har valgt mit emne skal være "Alternative familieformer", og på baggrund af dette lavet en problemformulering som lyder: Overordnet: Hvilke udfordringer og muligheder er der i at leve i en alternativ familie, med he... -
Apartheid - Engelsk og historie
ForumindlægHejsa :) Jeg skal skrive en AT-synopsis, og emnet i år 2013 er " Kampen for det gode liv". Jeg har valgt fagene engelsk og historie, hvor jeg i engelsk skal analysere Nelson Mandelas tale "The inaguration speech" 1994, og i historie vil jeg inddrage en kilde. Je... -
Problemformulering (samfundsfag og fysik)
ForumindlægHej Jeg har lidt utradionelt lavet problemstillingerne før problemformuleringen. Og dette har givet mig lidt problemer med hvordan jeg skal formulere problemformuleringen. Ville være glad, hvis der var nogle der ville hjælpe og evt. komme med nogle bud :) Mit emne er kameraet og i samfundsfag har... -
J.P.Jacobsen "Et skud i tågen"
ForumindlægHej derude :) Jeg er som de fleste andre ved at skrive AT-synopsis i 3.g. Jeg har valgt at skrive i dansk/biologi om Darwin og hans evolutionsteori, hvor jeg vil perspektivere "Et skud i tågen" af J.P. Jacobsen til teorien. Mit problem ligger i at i synopsisen skal man som sagt skrive e... -
Bioethanol
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive en rapport om fresmtilling af bioethanol fra papir. Jeg har bare rigtig svært ved at lave 3 dele af rapporten, nemlig: 1."Resultater og beregninger", 2."Analyse og diskussion" og 3."Konklusion". De ting ved delene jeg ikke kan finde ud... -
dansk/ hist. opg. problemformulering
Forumindlæghey derude, jeg har aldrig rigtig lavet en problemformulering, som har betydet det store. men har en opgave som skal laves inkl. en problemformulering. det skal laves under hovedemnet: mellemkrigstiden og jeg har så valgt at fokusere på: amerikanisering i DK. jeg har et bud på hvordan den kunn... -
Rend mig i traditionerne
ForumindlægHej ^^ Jeg er i gang med 2års opgave, en analyse og fortolkning af "Rend mig i traditionerne". Jeg har fået skrevet 6 sider indtil videre, men er gået lidt i stå... Min problemformulering ser sådan ud: Jeg vil foretage en analyse og fortolkning af Leif Panduros roman Rend mig i traditio... -
spørgsmål til eksamen
ForumindlægDa jeg skal op til eksamen i religion om et par dage har jeg et vigtigt spørgsmål til den person der nu har tid, kan og vil hjælpe:) i religion c udover at analyserer og fortolke hvordan kan man så f.eks. sætte en kilde tekst som omhandler en lærer som gør kritik af loven som nu gør at homosek... -
SRP om Syrien
ForumindlægHej Jeg har nedenstående to underspørgsmål i min SRP om Syrien med fagene Samfundsfag og Historie. - Foretag en tværfaglig analyse og diskussion af, hvordan USA’s interesser og løsningsforslag adskiller sig fra Ruslands i konflikten i Syrien i nutiden. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i selvv...
