Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19621 til 19640 af 36005
-
densitet
Forumindlæghej der står i min opg at stjernen 40 Eridani B som er en hvid dværg har en masse på 0,44 solmasser og en radius der er 1,5 % af solens . be´regn dens densitet håber for svar det haster -
Genetik
Forumindlæg1. Hvad er et gen, og hvordan nedarves det? 2. Hvordan kan genmutationer have betydning for organismen? - eks. på en arvelig tilstand hos mennesket, som skyldes en genmutation? 3. Hvordan kan afvigelser i kromosomantallet opstå i forbindelse med kønscelledannelse og befrugtning? Håber i kan hj... -
Hydronolyse?
ForumindlægEr en hydronolyse det samme som en hydrolyse? Eller hvad er det? -
beregning af polære koordinater i math
ForumindlægHej. Jeg behøver HJÆLP til hvordan man beregner polære koordinater i matematik... I fysik er det ikke noget problem, men i matematik er det KÆMPE. Vær sød at hjælpe mig. Det er især hvordan man finder grænserne når man skal beregne areal og buelængde. OPGEKS: R(theta)=5((sin(3theta)+cos(3theta... -
Den mindste x-værdi?
ForumindlægJeg har en opgave hvor andengradspolynomiet er givet ved f(x)=-x^2+7x-12 Og jeg skal finde den mindste x-værdi, når f(x)=2 Det ved jeg ikke hvordan jeg gør.. -
tryk - fakir på søm
Forumindlægopgaven lyder: "vurder trykket af et søm på fakiren. Antag at der er 600 søm, og at overfladearealet af et søm er 1 mm^2. Fakiren vejer 60 kg." Jeg skal bruge denne formel: p = F/A, hvor p er trykket i pascal, F er tyngdekraftens påvirkning på fakiren og A er arealet, hvorpå han lig... -
Procent regning jeg ikke helt forstår!
ForumindlægJeg vil meget gerne have forklaringen på, hvordan jeg regner det ud.. På forhånd tak! :-) Hvor mange procent er: 20 af 400 15 af 150 25 af 625 40 af 80 240 af 600 55 af 220 70 af 350 450 af 600 -
pluralistisk demokrati
ForumindlægHvad betyder "pluralistisk demokrati"? -
Ligning
Forumindlægx + 2 = o,25x - 4 Hjælp. -
Talteori
ForumindlægEthert tal kan faktoriseres hvis n = x^2-y^2 , hvor x og y er Z. Hvis ikke er n et primtal. Hvordan beviser man det? -
TI89 sælges billigt. Kun 850,-
ForumindlægTI89 til salg. Der tilbydes et kapel og to bøger dertil. Titlerne på bøgerne lyder følgende: 1.bog: Knud Nissen - TI-89 Titanium Voyage 200 Introduktion og eksempler 2.bog: Texas INSTRUMENTS.(dansk) TI89 Titanium/Voyage^tm 200 Lommeregneren er købt op til skoleåret 2005. ... -
DTU - antal timer ugentligt
ForumindlægHej Jeg skal til at søge ind på Nybrogård Kollegiet. I ansøgningen spørges der, hvor mange timers undervisning jeg modtager om ugen på min uddannelse, som altså er Matematik og Teknologi på DTU. Det ved jeg dog ikke, da jeg ikke er startet endnu. Ved nogen, hvor mange timer jeg skal regne med? ... -
Målestoksforhold
ForumindlægHvordan finder man ud af hvor langt 1 cm på kortet er i virkeligheden, om kortet er tegnet i målestoksforholdet: 1:4? -
ADVERBIUM
ForumindlægHvis man skal sige .. de tog den overraskende beslutning at love ham frit lejde hvis han samarbejdede loyalt med dem i deres videre undersøgelser,, Her er det ordet >loyalt< jeg skal have fat i og have oversat , for det må vel være et adverbium i denne sammenhæng ? Eller hvad .. Vil bare... -
Numerisk
ForumindlægHej .. Jeg har til opgave at kort beskrive emnet "Numerisk Værdi", så hvis jeg kunne få lidt hjælp ville jeg være taknemmelig :) Knus Tina -
Beskriv en voksens liv på ENGELSK?
ForumindlægHej folkens. Jeg ville bare lige høre om i ikke kunne hjælpe mig med dette problem det haster nemlig rigtig meget da det skal afleveres på ONSDAG. :S Du skal skrive ca en side(på computer)hvor I skriver om en voksens liv. Der skal indgå en begivenhed fra barndommen, ungdommen og det voksne liv. H... -
Hvilken ligning?
ForumindlægKan nogen forklare hvilken form for ligning dette er: 2x+6=5•(x-3) ? Altså når der er to x'ere.. -
hjællppp :)
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at finde reaktionshastighedskonstanten. skal jeg gøre brug af denne formel? v = k * [OH-]^m * [CV]^y ) eller v = k' * [CV]^y Hvis ja hvilke tal skal jeg sætte ind, fordi jeg har kun de tal fra grafen og så har jeg tal på hvor mange mL vi hældte i. 2,5 ... -
Noget med lommeregn
Forumindlægheej Jeg har et problem, som jeg ikke kan løse via min lommeregner... Problemet er : Når jeg indtaster f(x)-f(6)/x-6 så skal det give 2x^2-3x-8/10, men det kan jeg ikke få det til så derfor beder jeg jer om hjælp, dvs. hvordan skal jeg indtaste det på min lommeregneren Ti-89 Titanium, f... -
Mængdelære, regneregler?
ForumindlægJeg skal vise, at regneregel (A.1.6) - (A.1.8) medfører (A.1.5.)? Se vedlagte. Hvordan i alverden gør jeg det?
