Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19641 til 19660 af 152759
-
Kvinder i naturvidenskab (valg af studium)
ForumindlægI lang tid har naturvidenskab været forbeholdt mænd. Nu lader det til, at flere kvinder søger ind på naturvidenskabelige studieretninger og uddannelser. Mener I, at mænd naturligt er bedre til naturvidenskab end kvinder? Og har du som pige/kvinde nogensinde overvejet at læse naturvidenskab? Hvorf... -
medicin - forget it?
Forumindlæghej, jeg vil gerne studere lægevidenskab eller odontologi, men mit gennemsnit er på ca. 8,9 - det er jo langt fra addgangskvotienten i de studier. betyder det at jeg skal glemme alt om dem? kan jeg ikke engang blive optaget via kvote 2? -
Hvorfor skal vi have et samfund?
ForumindlægHvorfor skal vi have et samfund? -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g'erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
Kan slet ikke komme igang med uni-lektierne :(
ForumindlægNogle gode rååååd, hvad jeg kan gøøøøør, for jeg er lidt lost her på starten af mit studie..... Al de bøger skræmmer mig væk, og kan slet ikkkkkkkee koncentere migg...... -
Ingen kommentare :(
ForumindlægHej Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at Studieportalen her for tiden er lidt 'død'. Oplever også at jeg ikke har fået kommenteret eller hjælp til mine spørgsmål her på siden. Er det generelt, eller? -
AT-emne 2010, specifikt
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der kan hjælpe mig ved at give et bud på hvordan jeg kan koble Fysik B på emnet "Freuds psykoanalyse", hvor jeg bruger psykologi C. Eventuelt gerne andre emner med psykologi som fokus. Jeg ville blive rigtig glad for et eller flere svar! (: Hilsen Lisa -
Acetatpuffer - ethansyre og ethanoat
ForumindlægHej! Håber at man kan få noget hjælp herinde, plejer mest at bruge opgaver som inspiration og "facitliste" for min egne rapporter. Men jeg kan simpelt han ikke forstå at der ikke er nogle rapporter omkring Acetatpuffer! Er der slet ingen som har lavet sådan et forsøg? Acetatpuffer - eth... -
Prøver en sidste gang!
ForumindlægHar siddet siden klokken 4 i dag og knoklet med en forholdsvis simpel mataflevering bestående af 3 opgaver, men er nu så smadret, træt og sur at jeg ikke gider! Hvad mener i burde jeg ikke bare anderkende at jeg bare ikke duer til mat? Eller skal jeg knokle endnu? -
Efter ungdomsuddannelsen
ForumindlægHej alle medstuderende Jeg er af den opfattelse, at langt de fleste her, er igang med en ungdomsuddannelse.. Såeh, hvad vil I læse når I er færdig, eller besæftige jer med?? Kunne også være interessant at vide hvad folk laver, altså dem der er færdig med en ungomsuddannelse.. -
Induktion og vekselstrøm.. 9. klasse
ForumindlægHeej .. Nogen der kan fortælle lidt om induktion og Vekselstrøm ? På forhånd tak ! :) -
At finde ud af hvad man vil læse?
ForumindlægHej allesammen, denne post kommer noget sent grundet søvnløshed. Har i længere tid spekuleret på om studiet er det rigtige for mig. Jeg blev student i sommeren 2007, og holdte et sabbat år hvor jeg arbejdede lidt. Valget har i de senere år altid stået imellem Statskundskab og Økonomi, valget fald... -
HASTER! LÆGE/FARMACEUT-UDDANNELSEN
ForumindlægHej Jeg står og kan ikke vælge mellem to uddannelser: farmaci og medicin Jeg tænkte på, om der var en der læste medicin eller var færdiguddannet, som havde tid til at svare på nogle spørgsmål angående uddannelsen så som: Hvor meget fylder biokemi i uddannelsen? etc. Generelt har jeg styr på farma... -
Økonomi
ForumindlægJeg går og leger lidt med tanken om at skifte studie, eftersom jeg nu går på et humanistisk studie, hvor jeg ikke rigtig får tilfredsstillet min matematiske tilgang til livet og jeg skal på mange måder går på kompromis med det, jeg godt kan lide. Jeg har altid brændt for samfundsfag og er af ma... -
optisk aktivt -- Lille spm
ForumindlægHej alle sammen. Kan nogen hjælpe mig med: Angiv to mulige strukturformler for carboxylsyren. Den ene skal være optisk aktiv, mens den anden skal være optisk inaktiv. Navngiv stofferne. molekylformel: C5H10O2 Er det ikke pentansyre (optisk inaktivt) og 2-methylbutansyre (optisk aktivt)??????? -
Kan jeg blive billedkunstlærer? (Kunsthistorie)
ForumindlægHej alle, Til åbent hus på Københavns Universitet hørte jeg om kunsthistorie. Her fik jeg oplyst at man med gymnasietilvalg kan gå hen og blive lærer senere, dvs. med kunsthistorie-studiet som jeg har søgt ind på. For nylig bemærkede jeg at der, inde på www.ug.dk, ikke er nævnt noget om hvorled... -
HVordan løser man?
Forumindlæghvordan løser man den her? PCl5 + H2O à H3PO4 + HCl -
Kloner? hormoner?
ForumindlægHjæææælp! Er der nogen der ved noget om Kloning af børn og hormonforstyrrende stoffer for gravide? Google hjælper ikke og skal skrive en rapport om dette til imorgen :/ hvis i før har haft om emnet eller kender et link ville jeg blive glad for det . Tak. -
Hvilken videregående uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægJa som overskriften antyder så leder jeg efter inspiration efter hvad jeg muligvis vil studere efter gymnasiet, selvom jeg blot går i 1.g så har jeg det bedst med at være afklaret :) Så skyd bare løs med spændende uddannelser -
Hvilken vej skal man gå ?
ForumindlægHeeeej folkens. Jeg står her med en afsluttet 9. Klasse sidste år og skal starte på sosu grundforløbet her til august. Mit spørgsmål er om man kan læse medicin og længere fremme blive psykiater med en social og sundheds uddanelse eller skal jeg gå gymnasie vejen og søge ind på uni derefter ?? ...
