Søgning på: matematik b 2008 december HHX. Resultater: 19641 til 19660 af 108576
-
sprøgsmål til sandsynlighedsregning i hånden.
ForumindlægHej jeg har prøvet at løse denne opgave ( jeg har vedhæftet opgaven) jeg vil bare lige spørge om jeg har fået det rigtige resultat. jeg har fået 0,14 = 14 % sandsynlighed for at det ikke er en rød farveblyant der bliver trukket? -
Bestem f(x) og løs ligningen
ForumindlægJeg har det svært ved opgaven. Jeg skal løse den på papir, hvordan gør jeg? -
EUX vs. STX
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål. Jeg opstiller lige et eksempel, som omhandler mit spørgsmål: En person ønsker at blive dyrlæge, men ønsker ikke at tage en STX. Der er for nyligt blevet lavet en uddannelse kaldet EUX, som er en uddannelse der giver personer med en erhvervsuddannelse mulighed for at ... -
Løs en ligning
Forumindlæg -
Beviser
ForumindlægJeg har fået til opgave at bevise dette, er der en der kan hjælpe? -
Del 600 kr. i forholdet 1 : 2 : 3
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en matematik opgave, og forstår ikke spørgsmålet. Hvis nogen ville være søde at forklare det, ville jeg blive super glad. :-) -
cirkel er givet ved ligningen
ForumindlægEr i gang med en matematik opgave men sidder nu fast med opgave A, billed af opgave er vedhæft mange tak på forhånd -
Skal jeg droppe ud? :O
ForumindlægHej studieportalen, Jeg er 16 år og er lige flyttet fra et halvt års grunforløb på HTX til HHX da de naturvidenskabelige fag ingen interesse havde men jeg godt kan tænke mig noget med handel og iværksætteri. Dog kan jeg mærke at jeg er rimelig skoletræt, jeg er rimelig fraværende og laver i... -
Kan man springe 2. g over?
ForumindlægHej alle sammen Som I kan læse på titlen, så ønsker jeg at komme videre med min uddannelse hurtigst muligt. Årsagen bag dette ligger i, at jeg ønsker at læse i udlandet (USA eller England), hvor man som regel starter som 18 eller sjældnere som 19-årig. Jeg er lige startet i 2. g på min HHX uddan... -
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik... -
SU-lån opgave
ForumindlægHåber der er en som kan hjælpe med denne opgave. Peter påbegyndte et studium 1. september 2004 og optog derfor et SU-lån. Peter fik udbetalt kr. om måneden i perioden 1. september 2004 til og med 1. juni 2010 (i alt 70 gange). Renten på SU-lånet var 0,30% pr. måned i hele perioden. 2755 ... -
Potensfunktion f, som går igennem punkterne (2;5,7) og (12;19)
ForumindlægHej alle sammen.Jeg har virkelig brug for hjælp da jeg har en matematik aflevering til imorgen.Problemet er denne opgave som jeg håber i kan hjælpe mig med:Beregn forskriften for en potensfunktion, som indeholder punkterne (2;5,7) og (12;19)Håber på i kan hjælpe mig?? -
Forskrift gennem 2 punkter - RET LINJE
ForumindlægHey.. Skal op til mundtlig matematik B her på tirsdag, og sidder og kigger på de opgaver jeg kan trække. En opgave lyder: hvordan finder man forskriften for en lineær funktion gennem 2 kendte punkter. Du kan se på: • f(x) = ax + b gennem punkterne (1,5) og (7,-4) Her anvender jeg a= (y... -
lidt hjæpl, plz.
ForumindlægHej (: Jeg har fået en matematik aflevering, hvor der er et spørgsmål om hvad for nogen af de ting er: Nyheder, reklamer og andre inddrag... 1.overskrifter 2.Flere fyringer i Nordjylland 3.Orlas 12 bud 4.Nye havdage 5.Afsked med Caspersen 6.håndbold 7.Det grønne rejsehol, 8.Vejrudsigte... -
ingeniør??
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg kunne godt tænke mig en uddannels som ingeniør, men jeg har en lille problem med gennemsnittet jeg ved at man skal have over 2.0 og det er intet problem men det jeg er bange for er om man kan komme ind med en gennemsnit på 4.5?? og om alle er blevet optaget med sådan en gen... -
1,08-reglen, rammes jeg?!
ForumindlægJeg er i år blevet student og skal nu ind at aftjene værnepligt. Jeg overvejer i den forbindelse at blive derinde i sammenlagt 2 år, hvilket betyder at jeg er færdig august '08. Vil jeg dermed overskride reglen for søgen indenfor 2 år, hvis jeg søger studiestart 1. september '08?Håber i ... -
karakterskala
ForumindlægHej jeg går på 3. års HHXNår jeg går ud slutter mit år, bliver mine karakter så lavet om efter den nye karakterskala? -
Psykologi?
ForumindlægEr det muligt, at få en god karakter, hvis man i 1g, fik (ikke så gode) karakterer? Og har nogen erfaringer om psykologistudiet -
Bander i DK
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SRP om bander og ville se om der var nogle af jer der måske kender nogle gode pålidelige sidder hvor der står lidt om f.eks. rockerbander og indvandrerbander.. ? ville være til meget stor hjælp :D -
reaktionshastighed
Forumindlægplz plz hjæælp har virkelige brug for hjælp... Er der ikke nogen der lige hurtigt kan fortælle mig at hvordan jeg kan opskrive reaktionshastigheden for de tal, jeg har indlagt med worddocumentet, tak på forhånd....
