Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 19641 til 19660 af 32040
-
hurtig hjælp ? hvilken funktion nervesystemets forskellige enheder har?
Forumindlæghvilken funktion nervesystemets forskellige enheder har? Er der ikke en klog én der vil hurtig forklar mig hvad dette betyder. ! meget hurtigt ? altså hvad skal jeg skriver om ? -
Redegør for kemisk opbygning
ForumindlægHej. Jeg skal kort gøre rede for den kemiske opbygning af følgende 4 pesticider: Handelsnavne / aktivt stof Movento / spirotetramat Teppeki / flonicamid Mospilan / acetamiprid Mavrik / tau-fluvalinat Jeg går ud fra, at der menes det aktive stof, som indgår, men jeg synes umid... -
Kilder til apartheid
Forumindlæghej derude. Jeg er på bar bund angående nogle historiske kilder, hvor sorte og hvide fortæller hvordan de har det med indførslen af apartheid. Nogle der har nogle gode links, bøger, osv? -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans -
Fysisk pendul, inertimoment
ForumindlægHar lavet nogle forsøg med et fysik pendul som jeg skal bruge til at finde inertimomentet.. hvordan gør jeg det? -
Studierapport
ForumindlægHej Alle! Jeg står i en lidt kritisk situation.. Jeg ved ikke hvordan man skriver en studierapport?? Vores lærere har ikke fortalt os hvordan man skriver en studierapport, så er der nogen som kan fortælle mig hvordan?? Mange tak på forhånd -
Hvad er sandsynligheden?
ForumindlægHvis man antager at hyppigheden af drengefødsel = hyppigheden af pigefødsel = ½, hvad bliver da i en familie med 6 børn sandsynligheden for at alle 6 børn bliver af samme køn? umiddelbart ville jeg sige (1/2)^6 men ved ikke helt om det er korrekt? -
Tid til undervisning, lektier, venner, job og fritid? (HHX)
ForumindlægHejsa. Jeg vil meget gerne vide jeres erfaringer med at gå på HHX. Jeg skal starte efter ferien. Kunne godt tænke mig at vide hvor meget tid i bruger på lektier gennemsnitlig hver dag - og hver uge? Hvordan får i det hele til at passe sammen med venner, og hvor meget kan i holde til at arbejde ve... -
nødhjælp (fysik eksamen på torsdag)
Forumindlægjeg skal op til fyisk eksamen på torsdag , og jeg virkelig bang for at trække solsystemet eller astronomi .. hvis nu jeg trækker solsystemet, hvad kan jeg snakker om ? hvis jeg trækker astronomi , hvad kan jeg snakker? er der nogen som kan hjælper mig ved det ....... -
Georg Mohr konkurrencen
ForumindlægPå tirsdag den 4. december går det løs for første runde af Georg Mohr konkurrencen. Georg Mohr er en konkurrence, der henvender sig til matematikinteresserede elever på ungdomsuddannelserne. Er det fedt at være med i Georg Mohr? ... -
Beregning af delta(Hm) udfra bindingsentalpier
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med at finde det korrekte facit til følgende opgave, når den skal løses vha. bindingsentalpier og Hess' lov. Brug bindingsentalpier til at beregne delta(Hm) for reaktionen: CH2=CH-CH3(g) + H2(g) → CH3-CH2-CH3 (g) Facit er -124 kJ/mol På forhånd tak for ... -
3g opgave om "Raketter"
ForumindlægHej. Jeg har besluttet mig om at skrive 3g opgave omkring raketter. Jeg ved ikke helt hvad min problemformulering skal være, men overvejer noget med at kigge på nogle "cola-raketter" hvis der er nogle der kender dem, og så prøve at udregnet hvilke krafter der påvirker, og hvordan de kæ... -
SRO
ForumindlægHey guys.. Jeg sidder nu med min SRO, og er gået lidt i stå med den. Jeg har fået til opgave at skulle give en vurdering af forholdet mellem den religiøse kult (Artimis-kulten) og de mytologiske skildringer af Artemis. Jeg har lidt svært ved at gribe opgaven an, og finde ud af hvordan jeg ... -
Førsteordensbetingelsen
ForumindlægNogen der kort kan forklare mig hvad det er det går ud på ? altså jeg er med på hvad det er i generelle træk, men jeg skal skrive en opgave hvor jeg blandt andet skal forklare hvad det er så ville være rart hvis jeg kunne få en lille forklaring på hvad det helt præcist var På forhånd tak -
Outline - Viden om "The Plague"
ForumindlægHej! Jeg sidder med en Outline hvor jeg har undeemnet: The Plague (Pesten) Jeg skal bland andet tale, hvordan pesten kunne have været undgået. Problemet er så bare, at jeg simpelthen ikke kan finde viden om det nogen steder - har søgt og søgt... Nogen der ved noget hvordan det kunne væ... -
Hvad er karyotype?
ForumindlægJeg har problemer med at forstå hvad præcis karyotypen er, og hvordan man bestemmer denne? -
hvad kan litteraturen bruges til?
Forumindlæghvad kan litteraturen bruges til? - i må gerne komme med alle jeres forskellige synspunkter :) -
Breddegrad ved polarstjernen?
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne opgave i Astronomisk Navigation - sfærisk geometri i anvendelse: Opgave 2: Forklar ved hjælp af figur 2, hvorfor man, når der er tusmørke lige før nattetid, kan bestemme stedets breddegrad som polarstjernens højde. Bemærkning: Polarstjernen deklination er ikke nøjag... -
Hvad medfører snyd til en skriftlig eksamen på STX?
ForumindlægHvis man rent hypotetisk bliver anklaget for at snyde til en skriftlig eksamen på STX, hvad medfører det så? Bliver man bortvist, får man et -3 eller skal eksamen tages om ved næste termin? Hvis den i så fald skal tages om, får man så stadig sit bevis, hvis karakteren ikke har betydning for om... -
Salicylsyre
ForumindlægJeg sidder med en delopgave, som lyder: Beregn det teoretiske udbytte af salicylsyre. Jeg har: macetylsalicylsyre=1,459 g, hvilket er et procentvist udbytte på 97,3 %, hvoraf der (efter sugefiltrering) er kommet 3,482 g salicylsyre ved tilsætning af 2 M saltsyre (til pH=1). Hvordan gør jeg de...
