Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19661 til 19680 af 60468
-
SSO hjælp
ForumindlægVi skal aflevere fag og vejleder til SSO på fredag. Jeg har længe gået og overvejet hvad jeg ville skrive om, men jeg er stadig i tvivl.Jeg har cuttet det ned til 2 fag. Engelsk og Historie.Jeg er god til engelsk får kun 10-11 taller, men når man skriver engelsk SSO, så skal opgaven være på dansk... -
Tage 3.g hjemme
ForumindlægHej. Jeg er lige startet i 2.g på STX. Jeg har spekuleret på om det er muligt at få sin studentereksamen uden at møde op til undervisning på noget gymnasium. Jeg tænker på om det er muligt at lave en aftale med mit gymnasium om at jeg fx tager 3.g hjemme og selv læser op på mine fag? Findes der n... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægJeg er i gang med en : Analytical essay i engelsk og jeg vil lige hører om der er nogle som vil tage 1 hurtigt kig på mine 2 første sætning, og rette dem....hvis det er The life of a teenager seem to change daily. One minute a teen might be interested in a new activity, like for example part... -
Eng mdt
ForumindlægHejsa! Her på fredag skal jeg op i mundtlig engelsk (årsprøve). Men har et meget vigtigt problem, jeg læser langsomt (og især når det på engelsk), og kan risikere at få en tekst på 4 sider, som jeg så har 40 mn at forberede. Jeg har prøvet at læse 3 sider og det tager 34 min. jeg kan lide ... -
Eksponentiel funktion afbildet som titalslogaritme
ForumindlægEn HTX-klasse har i biologi undersøgt, hvordan en bestemt bakteriekultur vokser. Én gruppe fra klassen har til en række tidspunkter optalt antallet af bakterier i bakteriekulturen. Derefter har de afbildet titalslogaritmen af bakterieantallet som funktion af tiden og finder, at afbildningen med r... -
karaktertransaktion fra 3.g til hf?
ForumindlægEr det muligt at overfører alle sine eksamenkarakterer til et hf-bevis, da dette vil give mig et langt højere gennemsnit, da mine årskarakterer trækker vildt meget ned? Eller er der andre måder at slippe af med dem på ? -
Forvirret i vækstraten :=(
ForumindlægHer er en opgave jeg fatter hat af!... :(Er der ikke en der kan hjælpe mig igang? Tak..>>>En løvebesætning (L) er givet ved:L = 200^0,10tt er den tid, der er gået i år, siden 1990.A) Tegn en graf der viser løvebesætningen (L), som funktion af tiden (t).B) Hvor mange løver er der i 2010 h... -
1.018 i vejledende eksempler på eksamensopgaver
Forumindlæghej. har en opgave i min aflevering som jeg ikke kan finde ud af. 1.018: Antallet af landbrug i DK kan for perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y = -2600x+98.680 hvor y er antallet af landbrug og x er antal år efter 1983. a) hvad fortæller tallene -2600 og 98.6... -
funktion
ForumindlægAntallet af landbrug i Danmark kan for perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y= -2600x + 98680 Hvor y er antallet af landbrug, og x er antal år efter 1983. a) Hvad fortæller tallene -2600 og 98680 om antallet af landbrug i perioden 1983-2000 b) Hvor mange landbrug vil ... -
Eksamensudtræk
ForumindlægHvordan er oddsene for eksamensudtræk i gymnasiet her til sommer, da alle 2.gere og 1.gere kun skal op til en eksamen? -
Hvad skal jeg gøre??? hasterrr
ForumindlægHej SP :)) Jeg er 1.g'er og har studieretningen Global Culture med Engelsk A og Samfundsfag A. Lige nu har jeg 4 A fag. Dansk, historie, engelsk og samfundsfag. Udover det har jeg fransk fortsætter B, fordi jeg har haft fransk i 3 år i folkeskolen. Da det er mit yndlingsfag og et fag jeg føl... -
Jokes!
ForumindlægHeey ! Mangler fysik eksamen og så er der sommerferie! jeg tænkte at jeg ville fyre nogle jokes af til eksamen, SELVFØLGELIG KUN HVIS DET GÅR GODT.. så tænkte om der ikke var nogen der havde nogle fysik/kemi jokes i ærmet? :b må meget gerne berører disse emner: - Syre, Baser og Neutralisation.... -
HF-enkeltfag regler
ForumindlægHvasså hvad Jeg er 99% sikker på at droppe ud af gymnasium (starter i 2.g om to uger) og skal finde på noget at lave indtil næste år, hvor jeg regner med at starte på en toårig STX. Derfor undrer jeg mig over; -Er det muligt at tage fx historie A og/eller engelsk A som hf-enkeltfag som selvstuder... -
Uddannelsesskift - karakterer
ForumindlægHej. Hvis man nu er i 3.G og man gerne vil forbedre sit snit. Kan man så ikke droppe ud inden sidste eksamen så man ikke låser sit eksamensbevis og tage HF hvor jeg tager de fag jeg har fået dårlig karakterer om/højere niveu (C til B)? Men hvad så med de karakterer i de fag jeg ikke vil tage om ... -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak! -
At tag gymnasiet i england?
ForumindlægJeg har tænkt på, at tag gymnasiet efter efter 3.g ?hvad muligheden der, kan man godt det ? jeg har tænkt mig at, lave noget i Dk i 2 år, og så tag en gymnasium uddannelse i England eller USA elller Australien eller måske i et spansk talende land? Så jeg vil være omkring 23-24 år, der ? kan man ... -
indekstal
ForumindlægTabellen viser prisen og indekstallet for portoen på et A-brev i tre forskellige år. 2010 2014 2016 Porto på et A-brev i kr. 5,50 19,00 Indekstal 100,0 163,6 a) Bestem prisen for portoen på et A-brev i 2014 og indekstallet for 2016. hvordan finder man portoen ? har fundet indekstallet ? -
Hvordan??
ForumindlægHey mennesker! Jeg skal til mundtlig danskeksamen her om nogle uger, mere eller mindre en månede, men det er min første mundtlige eksamen ever, og min lærer er mega lort til at hjælpe mig. Jeg aner ikke hvordan man laver en dispotion til dansk. Jeg har lavet nogle i fransk og engelsk, m... -
Småstats adfærd?
ForumindlægHej. Vidste ikke helt om jeg skulle poste det her i engelsk eller samf, men prøver nu i samf småstats adfærd hvordan ville i oversætte det til engelsk? skal bruges til SRP abstract på forhånd tak -
Standpunktskarakter.
ForumindlægHej! Jeg fik 7 i mundligt dansk på mit karakterblad. Hvilket jeg er meget skuffet over, ved ikke helt hvad grunden/årsagen til karakteren er og ville nu tage fat i min lærer i morgen og få snakket det igennem med ham. Er også røget ned i flere af hans fag, hvad det kan skyldes er svært at sige, m...
