Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19661 til 19680 af 170365
-
Omeksamen
ForumindlægHej, jeg er i den uheldige situation, at jeg skal til omeksamen i Kemi i år, fordi det gik ad røven til sidste år! Er der nogen der har en idé til hvad man kan sige/gøre/skrive for at man består? Problemet er nemlig, at jeg simpelthen ikke gider læse kemi, og hvis jeg gjorde det, ville jeg allige... -
Fysik skriftlig
ForumindlægHej folk kan jo komme her ind. i morgen efter fysik eksamen, så kan vi diskuterer vores eksamen. og diskuterer om resultaterne. -
Differentialligning - bestem forskrift og tidspunkt
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematikopgave, der er svær at komme i gang med - det er kun opgave a), der volder mig problemer - når jeg først har forstået den, ved jeg godt, hvad jeg skal gøre i de følgende opgaver. Opgaven lyder: I en model for farten af en raket, der skydes lodret op, er raket... -
Hvilken problemformulering er bedst ?
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til at skrive et essay, som skal bruges til min mundtlig eksamen til juni. Jeg har skrevet 2 problemformleringer som jeg gerne vil høre jeres mening på. Især iforhold til sværhedsgrad, synes det er et kæmpe emne, og rigtig svært at begrænse, men så alligevel også spændene ... -
Hjælp til tysk oversættelse
ForumindlægNogen der gider rette denne oversættelse for "store" fejl?\n\nKnus, Tina\n\nFrankfurt er en livlig storby i Hessen. Her findes mange skyskrabere og banker. Sommetider kalder man også byen Mainhatten. Frankfurt har en lang historie. I domkirken konede man fra 1562 til 1792 de tyske kejse... -
dumpet hvad gør jeg
ForumindlægHej Studieportalen, Situationen er, at jeg er igang med at afslutte 2.g hvor jeg fik 4 i skriftlig og 4 i mundtlig årskarakter i Matematik. I min skriftlige eksamen kom jeg til at aflevere i en anden form istedet for PDF og fik derfor -3... Den uddannelse jeg gerne vil komme ind på kræver Matema... -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
Delprøve 1 uretfærdig behandling?
ForumindlægFøler tit jeg bliver misforstået af min spansk lære - hun føler jeg ikke er hårdtarbejdende selvom jeg gør en indsats. Jeg har forbedret mig markant i forhold til tidligere år. Men jeg føler tit at i opgave delprøve 1 hvor man skal "Give billedet en titel og kommenter det med 3-5 sætninger... -
Skr. fysik imorgen
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg slet ikke er klar til at skulle til skr. fysik eksamen imorgen???Nogen der har nogle gode triks mht. besvarelsen af opgaver??Det er så meget jeg ikke fatter... årh den eksamen irriterer mig virkelig, er så nervøs. -
At holde sit eksamensbevis åbent
ForumindlægHejsa, jeg henvender mig til jer for at stille et spørgsmål omkring at holde sit eksamensbevis åbent. Jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der kræver et højt snit men snittet er der desværre ikke endnu, og det tror jeg heller ikke at det kommer til at blive når jeg afslutter gymnasiet. Jeg sk... -
2 funktioner
ForumindlægNogle der ved hvordan man løser disse typeopgaver til en mulig eksame?:) -
Hjælp til rettelse af Engelsk
ForumindlægDet her er teksten jeg vil øve til min fremlæggelse til 9 klasses engelsk afgangs eksamen. Jeg har emnet Homeless people in USA. Jeg vil blive meget taknemlig hvis der var en der lige vil kigge den igennem for fejl og grammatiske fejl, og input til hvad der måske vil lyde bedre. Og hvis der en d... -
Lineær funktion - differentialkvotient
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til den mundtlige eksamen og i et af spørgsmålene står der bla. Forklar hvordan formlen for a benyttes når man udleder differentialkvotienter. Nogen som har en let forståelig forklaring? :-) -
Integral / Differentialregning - Bevis
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til Matematik B eksamen. Med hensyn til Differential- og Integralregning, hvis jeg skal lave nogle beviser til eksamen - Er der så nogle som ville være gode at vise? -
monetarisme
Forumindlægsidder stadig og laver opgave og har endnu et spørgsmål. hvis danmark skærer ned på ulandsbistanden og satser på frihandel i stedet for, kan man så kalde det monetarisme eller er det helt galt?på forhånd tak. -
Beskrive et land økonomisk
ForumindlægHej, jeg skal til en obligatorisk opgave beskrive et land mht. BNP, arbejdsstyrke, arbejdsløshed, beskæftigelse, lønomkostninger, renteniveau, inflation, betalingsbelance osv.\n\nJeg ønsker hjælp til at finde et land, hvor der let kan findes informationer om - og evt. lidt spændende at skrive om.... -
SRP- Diskussion
ForumindlægHej alle Jeg har fået stillet dette spørgsmål i min SRP "Diskuter om Kina fastholde dets momentum", der menes økonomisk. Jeg har selv nogle ideer om at man kunne snakke om demografi, miljøet og korruption, men de har ikke som sådan en teoretisk dimension, som jeg kan inddrage. Er de... -
Humaniora og Samfundsvidenskab
ForumindlægHej,Nogle der kan fortælle mig, hvordan der arbejdes i humaniora og i samfundsvidenskab?Hvor ligger forskellen? Og hvor er lighederne?Bjarkee -
Den nye verdens orden
ForumindlægHej er her nogen der har nogen noter om den nye verdens orden efter den kolde krig, jeg skal op i morgen tidlig så er lidt i krise -
keynesianisme og monetarisme
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en opgave omkring et eventuelt medlemskab af ØMUen. I opgaven har jeg blandt andet kigget på mange forskellige fordele og ulemper, men har lidt svært ved at gennemskue en af fordele. Jeg håber der er nogen der kan forklare mig hvordan det hænger sammen. Her kommer mit spørg...
