Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 19681 til 19700 af 34132
-
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Studievalg 2014
ForumindlægVil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ... -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej. Min lille søster skal op til optagelsesprøven på STX er der nogen af jer der var op sidste år som kan give nogen gode råd og evt. kan forklare lidt om selve prøven, og niveauet. det kunne være en stor hjælp. -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
sinus
ForumindlægSidder med en opgave, der lyder således: Om trekant ABC oplyses, at vinkel A=80 grader , a=12 og b=11. a) Bestem vinkel B og vinkel C . b) Bestem længden af medianen ma . jeg har fundet vinkel B ved hjælp af sinus , men hvordan finer jeg vinkel C, når c ikke er oplyst? skal c findes først... -
Linjens ligning
ForumindlægHejsa Jeg skal "gør rede for linjens ligning på formen ax+by+c=0, specielt den geometriske betydning af koefficienterne a og b." Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad koefficienterne betyder og kan ikke lige finde det nogle steder. Nogen som gider at forklare mig det? På forhånd tak -
Spørgsmål vedr. fortsættelse af HF på 2. år efter at have droppet ud efter 1. år
ForumindlægJeg har fået tilbudt et sjovt og spændende job i udlandet i et år, dog går jeg lige nu på en 2 årig HF enkeltfag, hvor jeg har gennemført det første år og været til nogle af eksamenerne , dog er nogle af fagene over 2 år. Spørgsmålet er så bare om det år jeg har gået der er spildt på de fag som j... -
Reducer udtrykket
ForumindlægUdtrykket hedder: (u-2v)^2/u^2-4v^2 Har prøvet på at reducer udtrykket, men har ikke kommet frem til en brugbar løsning. Nogen foreslag/tips til, hvordan jeg kan komme igang med dette udtryk, således jeg kan få det reduceret? -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ... -
Ulighed
ForumindlægJeg sidder med en opgave på formen: (a+b)*(1+a*b+k)-g > 0 Jeg ved at |a-b|>2, og at k og g er reelle tal, men hvordan finder jeg ud af hvad g og k er defineret som? Håber der sidder en med et lille hint!? -
Medicinstudiet kvote 2
ForumindlægHej allesammen Det er sådan at ansøgning til de videregående uddannelser snart skal sendes, hvis man gerne vil søge via kvote 2. Jeg vil rigtig gerne læse medicin men mit gennemsnit ligger lige pt på 7 hvorimod mit eksamensgennemsnit ligger på 8,3. Tror i godt man kan nå at få sit snit højere o... -
C++
ForumindlægHej! jeg er 1 års studerende på cbs møk. jeg søger en som er dygtig i Eclipse c++ og kan hjælpe mig med at forstå denne program, selvfølgelig mod betaling.. mvh -
Bestem f'(x) akut!!!
ForumindlægHej, er der en herinde som hurtigt kunne hjælpe mig med at løse min opgave.. har nemlig svært ved at løse opgaven selv :( Jeg skal i opgaven bestemme f'(x). Håber jeg hører fra jer hurtigst muligt! :) -
Differentialregning i anvendelse
ForumindlægHvornår anvendes differentialregning; i hvilke tilfælde vil man skulle bruge differentialregning, eller i det hele taget infinitesimalregning; hvornår bruger man det og hvordan finder man ud af, man skal differentiere eller intergrere, hvis ikke der står noget som, Løs f '(x) eller Intergrer ... -
Differentialligninger...hjælp!
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til den nedenstående opgave. Jeg håber I gider at hjælpe da jeg er helt blank. Opgaven: I en model for en sø med konstant tilførsel af phosphor antages det, at koncentrationen y (målt i mg/m3) af phosphor i søen som funktion af tiden t (målt i år) tilfre... -
Arkitekt
ForumindlægHej, har lidt overvejet at gå efter at blive arkitekt. Nogen der ved hvad der er bedst: HHX, STX, HTX eller andet? Og behøver man at kunne tegne for at komme ind på selve arkitekt uddanelsen? Hvilket karakter gennemsnit kræver det for at komme ind på arkitekt uddanelsen? Nogen der kender et g... -
Bestemme stamfunktion til f
ForumindlægHvordan er det nu lige jeg gør det? Opgaven er vedhæftet -
Stokastisk
ForumindlægHej alle! Hvordan skal jeg lave denne opgave, i hånden? Vedhæftet opgaven -
Sandsynlighed
ForumindlægHej, jeg ved ikke lige hvordan jeg kan finde det. Jeg har 11 forskellige cirkler. Bestem hvor mange måder 9 forskellige kan udvælges, når rækkefølgen har betydning. -
Bioteknologi sværhedsgrad?
ForumindlægHej, jeg går lige nu i 1g og skal til at vælge studieretning. Jeg har bestemt enten at vælge Mat-fys-Kemi eller Bioteknologi A. Jeg synes selv at jeg nok er bedst til MatFysKemi, da jeg er ikke er så god til Biologi (i hvert fald den slags man lærte i folkeskolen), dog synes jeg at Bioteknologi ...
